Huishoudens laden niet spel valt tijdens laden uit

door charlietill
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Huishoudens laden niet spel valt tijdens laden uit

★★★ Newbie

Ik heb al een tijdje het probleem dat als ik de sims 4 op mijn macbook opstart dat hij prima opstart maar als ik dan een huishouden ga laden (maakt niet uit welke) dat het scherm na een paar seconde vastloopt en dat de sims uit valt. Ik gebruik mods dus ik ging er van uit dat het daardoor komt, ze hebben het altijd prima gedaan tot kort geleden dus. Ik dacht misschien is een van de laatste mods die ik heb gedownload verkeerd geweest omdat degene die ik daarvoor had nooit problemen mee heb gehad, die heb ik verwijderd maar dit heeft geen verschil gemaakt. als ik mijn mods volledig uitschakel doet het spel het wel. maar ik vind het zonde om helemaal geen mods meer te gebruiken, hoe kan ik dit oplossen?

Bericht 1 van 2 (733 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Huishoudens laden niet spel valt tijdens laden uit

EA SPORTS FC Team

Hey @charlietill,

 

Aangezien de mods niet van EA zijn kunnen we er ook weinig ondersteuning op bieden. In dit geval lijkt het zo te zijn dat 1 van deze mods het probleem geeft. Het belangrijke in dit geval is te onderzoeken welke van deze mods het probleem geeft.

 

Je kunt hiervoor de zogenaamde 50% methode gebruiken om zo eenvoudig de foutieve mod op te sporen en uit te schakelen:

 

Uit het Help EA Artikel:

 

Zo gauw je hebt vastgesteld dat één of meerdere mods problemen opleveren, moet je zien te ontdekken om welke mods het gaat. Omdat je mogelijk meerdere mods in jouw modsmap hebt, kan dit proces heel wat tijd in beslag nemen. Dit zijn enkele tips om dit proces te versnellen:

 

  • Verwijder alle mods uit de map 'Mods' en voeg ze daarna in sets opnieuw weer toe. Na het toevoegen van iedere set, kun je de game laten draaien om te zien of het probleem zich voordoet. Zo gauw je vast hebt gesteld dat een bepaalde set een problematische mod bevat, kun je de helft van die set verwijderen om te zien of het probleem nog steeds optreedt. Als dat zo is, verwijder je weer de helft van de set en probeer je het opnieuw. Als dit niet zo is, activeer je de helft van de modset die je verwijderd had en probeer je het opnieuw. Herhaal dit proces totdat je de mod die problemen oplevert hebt opgespoord. Deze zoekmethode wordt door De Sims Community soms ook wel de '50%-methode' genoemd.
  • Omdat de kans groter is dat gamemods conflicten veroorzaken, kun je om te beginnen alleen deze mods (indien aanwezig) te verwijderen, om zo jouw zoekmethode beter toe te spitsen.
Jason.png
Bericht 2 van 2 (723 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help