Re: Het fluitsignaal (pfffuuuuuut)

door Cotaks
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Het fluitsignaal (pfffuuuuuut)

[ Bewerkt ]
★★★ Apprentice

Vind dit wel erg irritant moet ik zeggen. het fluitsignaal is zo zacht dat het haast niet te horen is, ik kan hier ook geen geluidsinstelling voor vinden. Dus hoe kan ik de volume van de fluitsignaal aanpassen? Want het is niet fijn als het spel zo ineens stopt, ik mis dat fluitje toch echt.

 

Speel met een 5.1 surround set.

Bericht 1 van 9 (488 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Het fluitsignaal (pfffuuuuuut)

EA SPORTS FC Team
@Cotaks Heb je jouw geluidsinstellingen ook op 5.1 staan op jouw console en kan je het volume van de individuele speakers aanpassen via jouw versterker?

Ik weet niet exact waar het geluid vandaan komt, maar probeer bijvoorbeeld de middelste speaker wat luider te zetten.
Jason.png
Bericht 2 van 9 (475 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Het fluitsignaal (pfffuuuuuut)

★★★ Apprentice

Mijn pc staat op 5.1, mijn center staat hard genoeg en de rest van het geluid ook, zo erg zelfs dat ik het geluid van de commentaar zelfs zachter heb moeten zetten in het spel zelf.

 

Het is ook alleen maar het fluitsignaal dat zo zacht is. Voorbeeld: je voetbalt in het stadion maar de scheids fluit vanuit de trein terug naar huis. Als ik mijn koptelefoon erbij opzet (skype) dan is het fluitsignaal compleet verdwenen en niet hoorbaar, terwijl de rest luid en duidelijk is.

 

Bericht 3 van 9 (469 Weergaven)

Re: Het fluitsignaal (pfffuuuuuut)

[ Bewerkt ]
EA SPORTS FC Team

Gebruik je custom instellingen of een equalizer voor het geluid?

 

Ik zal zelf ook even checken of ik hier hetzelfde probleem heb. 

 

UPDATE

 

Net even zelf getest, fluitsignaal is goed hoorbaar op PC voor mij. 

Jason.png
Bericht 4 van 9 (428 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Het fluitsignaal (pfffuuuuuut)

★★★ Apprentice

Nee gebruik er niks voor.

 

Wat ook raar is is dat de helft van de tijd als ik het spel start dat ik dan ook geen geluid heb, ofwel heel erg zacht. Dit merk je direct bij het opstarten van het spel al, wanneer je op a klikt bijvoorbeeld. Als ik dan het spel afsluit en weer opnieuw start dan doet het geluid ook weer normaal, alleen de fluitsignaal blijft zacht met wat ik ook maar probeer. Je hoort hem bijna niet en dat is erg vervelend, voor de rest werken alle andere geluiden prima. Harder zetten heeft ook geen nut, want dan hebben de buren last van het commentaar haha.

 

En om uit te sluiten het is ook alleen in fifa dat mijn geluid raar doet, alle andere spellen/films/etc werken gewoon prima qua geluid.

Bericht 5 van 9 (416 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Het fluitsignaal (pfffuuuuuut)

EA SPORTS FC Team

Hmm..

 

In dat geval kunnen we nog een Schone Start van Windows proberen:

 

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

 

Start daarna alleen Origin en FIFA 20 op en kijk of je dan nog hetzelfde probleem hebt. Vergeet niet om jouw PC daarna normaal op te laten starten. 

 

Update ook eens de drivers van jouw geluidskaart.

Jason.png
Bericht 6 van 9 (398 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Het fluitsignaal (pfffuuuuuut)

★★★ Apprentice

@EA_Jason 

Heb pas geformatteerd dus schone start heeft geen  nut, drivers zijn uptodate windows houd deze tegenwoordig uptodate.

En daarbij maakt het ook helemaal niks uit. want zoals ik zei overal en alles geeft perfect geluid. alleen in fifa het fluitsignaal niet. Die is gewoon veel te zacht.

Bericht 7 van 9 (385 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Het fluitsignaal (pfffuuuuuut)

EA SPORTS FC Team
@Cotaks Misschien dat het je het met een equalizer de frequentie van het fluitsignaal wat harder kunt zetten.
Jason.png
Bericht 8 van 9 (378 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Het fluitsignaal (pfffuuuuuut)

★★★ Apprentice

@EA_Jason 

 

Nee bedankt, het is niet de bedoeling dat ik telkens van alles moet aanpassen om het goed te proberen te krijgen.

Het zal gewoon vanuit het spel zelf goed moeten zijn, en dat is het niet.

 

Als ik nou bij meerdere spellen/applicaties problemen had dan had ik dat rustig willen proberen, maar voor 1 spel nee bedankt.

Bericht 9 van 9 (360 Weergaven)

fifa-20-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help