Re: Halve/geen balken ingame

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Halve/geen balken ingame

★★★★★ Novice

Is het normaal dat ik maar halve balken zie en er zelfs mis?

Ik mis half de camera opties, erger nog, de onderste balken, met o.a. vriendschappen, fondsen, gezinsleden en skills komen zelfs niet opdagen.

Alles al aan een paar reparaties onderworpen, en tegenwerkende mods weggewerkt, en nog steeds niks!!!

Bericht 1 van 10 (775 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Halve/geen balken ingame

[ Bewerkt ]
★★★★★ Novice

@Trismagistos & @RealSimmor0 

 

Kan Sims 4 terug goed spelen;

Bleken 2 script mods outdated te zijn, één is verwijderd, de ander heeft de JUISTE update gekregen.

En die 'localthumbcache.package' is intussen verschenen en geeft geen problemen.

 

Voorlopig geen hulp meer nodig

Bedankt

In thread bekijken

Bericht 9 van 10 (661 Weergaven)

Alle reacties

Re: Halve/geen balken ingame

★★★★★ Expert
Ontdoe je spel van alle aangepaste inhoud en dan pas De Sims 4 repareren, @Sterben861. De Sims 4 in je "Documenten\Electronic Arts\" hernoemen en de cache van de Origin cliënt leegmaken, voordat je De Sims 4 gaat repareren.
Spellen van Origin repareer je, door rechts te klikken op hun speltegel in je spelbibliotheek van de Origin cliënt en vervolgens de optie "Repareren" kiezen. Oudere spellen hebben mogelijk deze optie niet.
Controleer ook nog even of het spel is bijgewerkt, door er nogmaals rechts te klikken op hun speltegel, dan "Update game" kiezen en voltooi deze actie. De Sims 4 schoon starten, test eens met een nieuw gemaakte Sim / huishouden of je problemen zijn opgelost. Ook kan je een Sim of huishouden kiezen uit de standaardaanbod die met het spel meegeleverd wordt.

Aangepaste inhoud ("modificaties") zijn vaak de boosdoener dat je problemen ondervind tijdens het spelen, als dat De Sims 4 niet meer wilt starten. Er zullen restanten achterblijven in je opgeslagen spelvoortgang.
Als de problemen zijn opgelost, dien je de aangepaste inhoud stuk voor stuk terug te plaatsen en steeds opnieuw testen, om er achter te komen welke de boosdoeners zijn van je problemen. Die gaan melden bij de maker van de betreffende aangepaste inhoud. Misschien werkt het bijwerken ervan, want deze is dan niet meer geschikt voor de huidige versie van De Sims 4. Dit zul je moeten herhalen elke keer dat De Sims 4 zich heeft bijgewerkt en/of nadat je een uitbreiding of aanvulling hebt geïnstalleerd.

Hoe je de cache van de Origin cliënt leeggemaakt: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Systeemeisen voor De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements


Groetjes.
Bericht 2 van 10 (764 Weergaven)

Re: Halve/geen balken ingame

★★★★★ Novice
Beste



Uw tips zijn opgevolgd;

Grote schoonmaak uitgevoerd.



Ik heb mijn S4 mods-map leeggemaakt, de cache geleegd, update & reparatie uitgevoerd,

Daarna een 'schone' herstart gedaan.

Alles werkt goed.

Dan 1 voor 1 mods geintroduceerd,

De normale doen het goed(Kledij, juwelen, meubels,...), geven geen problemen.

Maar van zodra ik script-mods inschakel, gaat het mis!!!

Ik heb het met 2 script-mods getest, en met allebei(tegelijk & apart) krijg ik maar half beeld(Een van de 2 is zelfs de recentste versie).
Bericht 3 van 10 (742 Weergaven)

Re: Halve/geen balken ingame

Champion
@Sterben861 Ook script modificaties kunnen voor ernstige problemen zorgen. Mijn advies is om in elk geval voordat je begint met het onderzoeken en testen van modificaties het bestand 'localthumbcache.package' te verwijderen. Het kan zijn dat daar nog wat resten van de foutieve mods of scripts in staan. Zodra je het spel opnieuw start wordt er een nieuwe versie van de localthumbcache.package aangemaakt en kan je de modificaties stuk voor stuk of met de 50/50 methode terugplaatsen.

Als na al deze acties een van de scripts of allebei fouten blijven veroorzaken, kijk dan bij de ontwikkelaar of er updates te verkrijgen zijn. Is dat niet het geval dan kan je de scriptmods stallen tot er een update is of je zal moeten besluiten om ze voorgoed vaarwel te zeggen.
Veel plezier met spelen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 10 (722 Weergaven)

Re: Halve/geen balken ingame

[ Bewerkt ]
★★★★★ Novice

@Trismagistos 

 

Blijkbaar heb ik met de grote schoonmaak ook de 'localthumbcache.package' verwijdert, ik kan het toch nergens vinden.

Heel wat script modificaties kunnen heractiveren, op de 2 na die ik in 't begin heb gebruikt om te testen, die blijven problemen opleveren.

 

Bericht 5 van 10 (709 Weergaven)

Re: Halve/geen balken ingame

★★★★★ Expert
Nagaan of je beide kan bijwerken, of anders toch maar niet meer gebruiken, @Sterben861. Documentatie die meestal toegevoegd wordt bij de download nog eens doornemen. Misschien staat daarin vermeld welke versie je nodig hebt van De Sims 4, met welke uitbreidingen ze wel of niet werken, of er problemen bekend zijn met andere aangepaste inhoud. Contact opnemen met de maker ervan, of en bericht achterlaten waar je ze vandaan had gehaald.


Groetjes.
Bericht 6 van 10 (693 Weergaven)

Re: Halve/geen balken ingame

[ Bewerkt ]
★★★★★ Novice

@RealSimmor0 

 

Van er eentje(UI cheats extension) zijn er 2 recente versies(de gewone & de 'legacy') en beide doen lastig, alhoewel ik het van de 'legacy' kan verwachten.

Ook net pas gevonden; Mod The Sims, UI cheats extension -> vanaf 16/1/2020 werkt de mod niet meer, Modder is naar Patreon verhuist, waar hij een recente heeft gepost.

De andere lijkt serieus 'outdated'.

Bericht 7 van 10 (689 Weergaven)

Re: Halve/geen balken ingame

[ Bewerkt ]
Champion

@Sterben861Het bestand 'localthumbcache.package' vind je in de map: *\Documents\Electronic Arts\De Sims 4\
Dit bestand zit in dezelfde map waarin je ook de mappen: 'Saves' en 'Mods' vindt.
Als dat niet het geval is, zou er sprake kunnen zijn van een foute installatie locatie en raad ik je aan alles te repareren via Origin en in het ergste geval zelfs Origin te verwijderen en ook dat programma opnieuw te installeren.
Ik ga er nu voor het gemak van uit dat je De Sims 4 niet op een console speelt maar gebruik maakt van een pc met een Windows besturingsprogramma.
Hopelijk is dat allemaal niet nodig.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 10 (673 Weergaven)

Re: Halve/geen balken ingame

[ Bewerkt ]
★★★★★ Novice

@Trismagistos & @RealSimmor0 

 

Kan Sims 4 terug goed spelen;

Bleken 2 script mods outdated te zijn, één is verwijderd, de ander heeft de JUISTE update gekregen.

En die 'localthumbcache.package' is intussen verschenen en geeft geen problemen.

 

Voorlopig geen hulp meer nodig

Bedankt

Bericht 9 van 10 (662 Weergaven)

Re: Halve/geen balken ingame

★★★★★ Expert
Fijn om te horen dat het is opgelost, @Sterben861.
Bericht 10 van 10 (512 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help