Geen geluid met externe geluidskaart

door PA7SJ
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Geen geluid met externe geluidskaart

★★★ Newbie

Ik gebruik een externe Asus Xonar U5 geluidskaart met de bijhorende XONAR U5 software waarop mijn surround systeem is aangesloten. Wanneer deze niet ingeschakeld is speelt het geluid bij Battlefield 1 wel over de standaard luidsprekers van de laptop, sluit ik externe geluidskaart aan voor surround geluid wordt er geen geluid meer afgespeeld. Zowel bij de instellingen van Windows 10 als bij Origin is nochtans externe geluidskaart geselecteerd. Iemand tips welke instellingen er nog gewijzigd moeten worden of wat het probleem kan zijn?

Bericht 1 van 4 (692 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Geen geluid met externe geluidskaart

[ Bewerkt ]

Dag @PA7SJ

 

Je hebt geen voor de hand liggende setup. Het kan zijn dat de drivers van de ingebouwde kaart op je laptop de werking van de Xonar U5 storen. Daarom zou je kunnen proberen om dit apparaat als default in te stellen en de drivers van de standaard ingebouwde geluidskaart te verwijderen. Laat je games daarna gewoon de default geluidskaart gebruiken.

Indien het nog niet werkt kan je ook proberen om je software voor de Xonar U5 te herinstalleren.

 

Laat het resultaat maar weten.

In thread bekijken

Bericht 2 van 4 (846 Weergaven)

Alle reacties

Re: Geen geluid met externe geluidskaart

[ Bewerkt ]

Dag @PA7SJ

 

Je hebt geen voor de hand liggende setup. Het kan zijn dat de drivers van de ingebouwde kaart op je laptop de werking van de Xonar U5 storen. Daarom zou je kunnen proberen om dit apparaat als default in te stellen en de drivers van de standaard ingebouwde geluidskaart te verwijderen. Laat je games daarna gewoon de default geluidskaart gebruiken.

Indien het nog niet werkt kan je ook proberen om je software voor de Xonar U5 te herinstalleren.

 

Laat het resultaat maar weten.

Bericht 2 van 4 (847 Weergaven)

Re: Geen geluid met externe geluidskaart

EA SPORTS FC Team

@PA7SJ Was het nog gelukt met de oplossing van Dark?

Jason.png
Bericht 3 van 4 (668 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Geen geluid met externe geluidskaart

★★★ Newbie

Hallo @DarkBanishing en @EA_Jason,

 

Het ontbrak mij de tijd om hier nog wat instellingen voor te testen. Ik heb de ingebouwde kaart en de software van de Xonar U5 verwijderd, opnieuw opgestart, ingebouwde kaart nogmaals verwijderd en de Xonar U5 opnieuw geïnstalleerd en als default ingesteld en nogmaals opnieuw opgestart. Dan Battlefield opgestart maar helaas nog steeds geen geluid. Op voorhand alle 5.1 luidsprekers getest via de instellingen van Windows en via Sonic Studio en daar worden ze goed aangestuurd. Als de Xonar U5 niet aangesloten is speelt het geluid wel af over de ingebouwde geluidskaart van de laptop. Ook nog even Windows laten zoeken naar geluidsproblemen. Windows vraagt dan om de geluidseffecten en uitbreidingen uit te schakelen. Dan op ja, geluidsaanpassingen openen. Windows geeft dan 2 opgeloste problemen aan:

- audio uitbreidingen zijn niet geladen

- audio-indeling niet ingesteld als standaard.

Problemen zijn dan door Windows opgelost, nogmaals Battlefield opgestart, maar helaas al weer geen geluid door de speakers via de Xonar.

Bericht 4 van 4 (615 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen