Fout: "Sims 4 draait al" na installatie Sneeuwpret

door roomsauske123
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Fout: "Sims 4 draait al" na installatie Sneeuwpret

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Hallo,

 

Sinds ik sneeuwpret heb geïnstalleerd krijg ik bij het opstarten van de game de foutmelding "Sims 4 draait al". Ik krijg het spel met geen mogelijkheid opgestart. Ik heb van alles geprobeerd:
- origin en sims 4 opnieuw installeren
- origin cache verwijderd - origin taal veranderd
- proberen op te starten als administrator
- alleen basegame installeren en opstarten --> krijg dezelfde foutmelding
- spel repareren via origin
- ik heb GEEN mods.
- mijn laptop kan het spel gemakkelijk aan.

 

Wat opvalt is dat wanneer ik sneeuwpret geïnstalleerd heb deze apart van de Sims 4 in programma's installeren of verwijderen staat.

 

Kan iemand mij verder helpen?

 

Bericht 1 van 2 (266 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Fout: "Sims 4 draait al" na installatie Sneeuwpret

★★★★★ Expert
Zou je de lijst met de onderstaande opties kunnen nalopen, @roomsauske123?:


#1
Nagaan dat De Sims 4 werkelijk niet ergens nog draait, op de achtergrond. Bekijk dit met hulp van Taakbeheer en indien nodig zelf afsluiten.

Alle aangepaste inhoud ("modificaties") verwijderen, er kunnen restanten in je opgeslagen spellen zijn achtergebleven.
Map van De Sims 4 eerst hernoemen voordat je de cache van de Origin cliënt leegmaakt en De Sims 4 via de Origin cliënt gaat repareren en bij werken.
Je dient De Sims 4 schoon te starten. Test met een nieuwe of standaard Sim / huishouden of je probleem is verholpen.

Start De Sims 4 via de Origin cliënt, in plaats van de eigen snelkoppeling op je Bureaublad.

Je dient overige en onnodige openstaande software helemaal af te sluiten. Het is mogelijk dat deze goede werking van de Origin cliënt en/of De Sims 4 kunnen verstoren / verhinderen.

Gebruik van een bekabelde internetverbinding wordt aanbevolen.

De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.

Start de Origin cliënt als een Administrator.


#2
Nagaan dat alle nog beschikbare updates voor Windows zijn gedownload en geïnstalleerd. Waaronder ook de optionele updates. Herstart de computer aansluitend en herhaal de stappen opnieuw.

Nagaan of misschien toch de stuurprogramma's van je computer eerst nog dienen worden bijgewerkt. Start met die van je videokaart.


#3
De map eigenschappen van "Electronic Arts" en "De Sims 4" mogen niet het "Alleen lezen" kenmerk hebben aangevinkt.
Ook dient jouw gebruikersnaam onder Windows beschikken over de "Lezen/schrijven" machtigingen, onder het tabblad "Delen".


#4
Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

De "Origin In-Game" uitschakelen:

Je aanmelden via een nieuwe gemaakte Windows gebruikersaccount met Administrator rechten en het zo nogmaals proberen.


#5
Volledig de Origin cliënt verwijderen, opnieuw downloaden en installeren. Laatste versie is hier te vinden: https://www.origin.com/nl-nl/store/download

Talen van de Origin cliënt en De Sims 4 dienen hetzelfde zijn.
Deze kan je wijzigen naar het Engels, als in het Nederlands niet meer lukt om De Sims 4 te starten. Repareer nogmaals De Sims 4 daarna.
Opgeslagen spelvoortgang in de ene taal is niet zichbaar in de andere taal.


Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Om uitbreidingen en aanvulleningen te kunnen gebruiken, dien je ook te voldoen aan hun gevraagde systeemeisen.

Vermeld je DxDiag informatie bij je reactie, opgeslagen als een tekstbestand: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Laat je nog weten of het gelukt is hiermee?

Groetjes.
Bericht 2 van 2 (254 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help