Help ons Answers HQ te verbeteren! Meedoen aan onderzoek Nee, bedankt

Fifa 21 wil niet starten vanuit Origin

door dd2520rorigin
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Fifa 21 wil niet starten vanuit Origin

★★ Novice

Het spel start wel op maar verdwijnt tijdens het initialiseren van de game  Ik heb hem al 3 keer gerepareerd, cache verwijderd, Oirigin opnieuw geinstalleerd. Wat kan ik nog meer doen? 

Mijn pc heeft het volgende:

Moederbord Asus M5A97 Pro

CPU Type HexaCore AMD Phenom II X6 Black Edition 1090T, 3600 MHz (18 x 200)

Ram 12Gb

Video kaart Radeon RX 580 Series (8 GB)

Bericht 1 van 13 (280 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Fifa 21 wil niet starten vanuit Origin

Community Manager
@dd2520rorigin,

Zover ik weet is het niet mogelijk om een code ongedaan te maken en op een ander account te heractiveren.

- EA_Neil
Neil.png

In thread bekijken

Bericht 11 van 13 (238 Weergaven)

Alle reacties

★★★★★ Expert
Begin met de cache van de Origin cliënt leeg te maken en daarna het spel via de Origin cliënt repareren en bijwerken.
https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Origin spellen start je via de Origin cliënt.

Controleer of je computer voldoet aan de systeemeisen: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/fifa/fifa-21#store-page-section-requirements

Je dient overige en onnodige openstaande software volledig af te sluiten, mogelijk hinderen / blokkeren deze dei goede werking van beiden.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitzetten, een bekabelde internetverbinding gebruiken en de Origin cliënt als Administrator starten.

Waarschijnlijk zal je de stuurprogramma's van je computer eerst moeten bijwerken, als de updates die nog beschikbaar zijn voor Windows installeren. Vergeet niet de optionele updates. Aansluitend de computer herstarten en opnieuw laten controleren.

Heb je de laatste versie van de Origin cliënt geïnstalleerd?: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download Verwijder eerst alle huidige versies, waaronder de "technische previews" of bèta versies.

Origin spellen en de Origin cliënt dienen lokaal zijn geïnstalleerd. Spelvoortgang en instellingen van Origin spellen dienen lockaa worden opgeslagen.

De "Origin in-game" uitzetten.

Grafische spelopties aanpassen.
Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f...
Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen.
Lukt het om het spel te starten in de venstermodus?
Alle overige en onnodige apparaten ontkoppelen en uitzetten. Slechts 1 monitor, muis en toetsenbord gebruiken. Luidsprekers zijn optioneel. Uiteraard allen bekabelde aangesloten.
Indien je overgeklokte hardware gebruikt, deze weer terugzetten naar hun standaardwaarden.
Schone installatie van je (videokaart) stuurprogramma's doen.
Indien je computer over meerdere videokaarten beschikt, dan altijd de betere videokaart gebruiken voor het draaien van spellen. Met een basis of ingebouwde "videokaart, kan je dit spel dus niet draaien.

Plaats je DxDiag informatie, opgeslagen als een tekstbestand, bij je reactie: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Groetjes.
Bericht 2 van 13 (268 Weergaven)

Community Manager

Hey @dd2520rorigin ,

Bedankt voor het berichtje en sorry om te horen dat het spel niet meer start. Heeft het spel voorheen wel prima gewerkt? Speel je via Steam of heb je het gekocht voor/via Origin?

Laat ons weten of één van de stappen van @RealSimmor0 helpen!

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 3 van 13 (264 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★ Novice

Ik heb alles geprobeerd, niets helpt.

Ik heb zelf een clean install gedaan van windows 10, grafische kaart, alles opnieuw gedaan.

Probleem blijft, ik start fifa 21 op maar vanaf het moment dat die begint te   initialiseren stopt het spel.

Kan ik iets anders proberen?

Met vriendelijke groeten

Bericht 4 van 13 (219 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager
@dd2520rorigin,

Werkte het spel voorheen wel?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 5 van 13 (215 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★ Novice

Heb het spel vorige week gekocht ( online )

heeft nooit gewerkt, geraak dus niet verder dan het initialiseren.

Gr.

Bericht 6 van 13 (212 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★★ Expert
Was het spel gekocht via Origin of toch een andere online winkel, @dd2520rorigin?
Had je Windows 10 geïnstalleerd via de Microsoft website? Herstelfuncties of herstel DVD gebruiken van de fabrikant vallen hier buiten.
Zie eerder genoemde stappen. Plaats je DxDiag informatie.

Groetjes.
Bericht 7 van 13 (196 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★ Novice

Game gekocht via andere winkel, code geactiveerd, gedownload via Origin,

windows geïnstalleerd via dvd ( clean install  ) alle nodige updates van drivers gedaan, heb ook alle genoemde stappen gedaan.

hierbij mijn Dxdiag

Bericht 8 van 13 (181 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager
Hey @dd2520rorigin,

Bedankt voor het delen. Ik heb even een kijkje genomen en het lijkt erop dat de boosdoener mogelijk de Phenom II processor is. Als je rondkijkt op Google zul je vinden dat er meer spelers dit probleem hebben en helaas hier geen oplossing voor is omdat de processor een bepaald iets mist waardoor bepaalde EA games zoals Apex en Fifa 21, mogelijk niet draaien.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 9 van 13 (176 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★ Novice

Ok toch bedankt voor de moeite.

Ik heb een andere vraag,

Ik zou mijn code games van origin willen deactiveren en mijn account willen verwijderen, ( die vraag heb ik al gesteld ) ik heb een antwoord gekregen maar ik zou dat in het Engels moeten oplossen en helaas is dat voor mij niet van toeppassing, is er aan andere manier om dat te doen

Met vr. gr.

Bericht 10 van 13 (160 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-dualentitle-promo-splash

Naar een next-gen console upgraden

Heb je een fysieke gamedisc maar een console zonder schijfstation? Gebruik ons webformulier.

Meer bekijken op EA Help

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help