Help ons Answers HQ te verbeteren! Meedoen aan onderzoek Nee, bedankt

Re: Fifa 21 refuses to startup

door Jimmywoostyle
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Fifa 21 refuses to startup

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

Since Wednesday 07-08-2021 Fifa 21 refuses to start up. The game crashes after the first screen. I tried a clean boot and tried to clear cache but that does not help.

I tried to approach EA on Twitter but they refuse to answer me or help me there. It is getting beyond frustrating that there is never any compensation for not being able to use the service you payed for. 

All I want is to play my games and that's it, anyone else has any bug fixes because EA refuses to do so....

Bericht 1 van 16 (355 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager (retired)
Hey @Jimmywoostyle,

Welkom op het Nederlandstalige forum. Sorry om te horen dat je tegen crashes aan loopt bij het spelen van Fifa 21. Je geeft aan dat sinds gisteren aan de hand is, kon je voorheen altijd prima spelen of liep je toen ook wel eens tegen problemen aan?

Wat heb je allemaal al geprobeerd met ons via Twitter en loop je toevallig tegen een foutmelding aan? Helaas compenseren wij verder niet voor technische problemen die specifiek voor een speler zijn en zal ik je daar helaas niet mee kunnen helpen maar uiteraard willen we je zo spoedig mogelijk weer in het spel krijgen zodat je verder kunt spelen.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 2 van 16 (347 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice
@EA_Neil Ik heb de drivers van mijn videokaart opnieuw geïnstalleerd met een clean install, ook heb ik een clean boot gedaan en een clear cache. Nadat ik dit heb uitgeprobeerd gaf support geen antwoord meer op Twitter.

Wel raar dat er geen compensatie is, de releases van EA zijn laatste tijd nogal matig en speel daarom alleen Fifa 21. Ik betaal voor de service van EA play pro maar wordt slecht geholpen en er wordt niet meegedacht over enige vorm van hulp om mijn downtime in games te compenseren.
Bericht 3 van 16 (342 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

@Jimmywoostyle,

Er is geen algemeen probleem bekend naar ons weten wanneer het om Fifa 21 op de PC en in zulke gevallen is er inderdaad geen compensatie ter plaatse omdat dit meer voelt als een probleem die specifiek voor jou geldt. Ik snap dat dit alsnog vervelend is natuurlijk want je wilt uiteraard niks missen.

Kun je voor mij eens zien wat er gebeurt als je het volgende doet?

1. Ga naar jouw documenten
2. Zoek naar de folder 'Fifa 21'
3. Hernoem deze folder naar bijvoorbeeld 'Fifa 21 Test' of iets anders zolang het niet meer Fifa 21 heet
4. Start het spel nogmaals op

Gebeurt nu exact hetzelfde als voorheen? Zo ja, welk scherm precies crashed hij op (taal kiezen, laad scherm, klik op een knop om door te gaan of iets anders)? Krijg je ook een foutmelding?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 4 van 16 (338 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

@EA_NeilHetzelfde probleem, na het eerste scherm stopt Fifa en keer ik terug naar mijn desktop, Zonder foutmelding.

Bericht 5 van 16 (333 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

@Jimmywoostyle,

Krijg je wel het laadscherm te zien of tot hoever komt hij? Heeft het spel automatisch een nieuwe Fifa 21 folder aangemaakt?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 6 van 16 (329 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice
@EA_Neil Ik krijg het eerste scherm te zien, en ja er is een nieuwe folder aangemaakt.
Bericht 7 van 16 (330 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

@Jimmywoostyle,

Bedankt voor het laten weten. Dan is het niet het profiel waar hij moeite mee heeft om in te laden. Je meldt verder ook geen foutmelding zoals met Direct X?

Ik neem aan dat je repareren en het opstarten als administrator al geprobeerd hebt (zowel game als Origin)? Ik weet dat het stom klinkt maar ik begin liever klein en werk dan omhoog.

Het kan het ook waard zijn eens te zien wat er gebeurt als je het spel opstart op een anders Windows profiel met administratie rechten (is makkelijk aan te maken en te verwijderen naderhand) om te zien of daar hetzelfde gebeurt.

Is je toevallig ook ooit gevraagd een DxDiag tekst bestandje aan te maken? Dit is een bestandje met jouw computer specificaties wat kan helpen met het uitvogelen van het probleem.

Je kunt hier onder in het artikel lezen hoe je er eentje kunt maken en deze kun je rechtstreeks als antwoord toevoegen hier.

https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 8 van 16 (318 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice
@EA_Neil Hij start nu op in een ander profiel, geen idee hoe dat kan maar het werkt. Hoe zou ik mijn oude profiel kunnen gebruiken?
Bericht 9 van 16 (306 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

@Jimmywoostyle,

Als het op de een wel werkt maar niet de ander is het vaak een Windows profiel dingetje maar het kan lastig zijn te zeggen wat het precies veroorzaakt. Het kan een corruptie zijn maar ook iets simpels met permissie en/of iets anders zoals een programma die een conflict heeft die niet draait op het andere profiel. Ik heb het gevoel dat hij problemen heeft het profiel uit te lezen. Heb je toevallig gister of de dag ervoor enige veranderen doorgevoerd, iets nieuws geïnstalleerd of bijvoorbeeld documenten of de naam ervan aangepast?

Maakt het een verschil als je beide Fifa 21 folders in jouw documenten verwijdert? Dit bezit alleen de profiel instellingen en heeft niks met jouw voortgang in FUT te maken.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 10 van 16 (280 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-dualentitle-promo-splash

Naar een next-gen console upgraden

Heb je een fysieke gamedisc maar een console zonder schijfstation? Gebruik ons webformulier.

Meer bekijken op EA Help

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help