Fifa 18 loopt vast na update

door PatrickMartens94
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Fifa 18 loopt vast na update

★ Novice

Hallo,

 

Begin dit jaar begon mijn Fifa 18 in de carrieremode wat vervelend te doen. Tijdens het laden (wanneer je die oefeningen kunt uitvoeren) vóór de wedstrijd of net na de aftrap bleef het spel hangen voor ongeveer 1 minuut. Door vervolgens op wat knopjes te drukken ging hij na de minuut verder met de wedstrijd al viel het wel al op dathet juichen van het publiek uitbleef bij een goal.

 

Uiteindelijk liep het spel een maand geleden helemaal vast en kwam ik niet verder dan het eerste laadscherm waarop Ronaldo te zien is. Vervolgens kreeg ik een of andere vage melding maar ik kwam niet meer in het spel zelf. Fifa 16/17 en andere spellen deden het wel. Ik ben terug gegaan naar de verkoper en omdat hij het ook niet wist, kreeg ik een nieuwe versie mee. Deze direct geprobeerd en wat opviel is dat hij meteen een update wilde uitvoeren. Dit dus gedaan en nu heb ik tot afgelopen weekend storingsloos kunnen spelen. Zaterdag moest er weer een systeemupdate uitgevoerd worden en vervolgens kom ik in fifa 18 weer niet verder dan het startscherm met Ronaldo, het logo van Fifa18 en die 3 laadblokjes. Deze bewegen zo nu en dan wel, maar verder dan dit scherm komt het weer niet. Overigens krijg ik nu geen vage melding. En opnieuw doen alle andere spellen het wel. Ik weer naar de verkoper maar deze heeft geen idee meer. Wie kan mij helpen? Het is een lang verhaal maar hopelijk brengt de volledigheid een oplossing!

Bericht 1 van 6 (1.404 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Fifa 18 loopt vast na update

EA SPORTS FC Team

Hey @PatrickMartens94, jammer dat de tips niet geholpen hebben, maar er zijn nog twee dingen die wij kunnen proberen:

 

1. Probeer de disk op een andere PS4 om te zien of het probleem veroorzaakt wordt door een foutieve disk.

2. Voer een initialisatie van de PS4 uit, hierdoor wordt al jouw data op de PS4 verwijderd, neem voordat je dit doet contact op met de helpdesk van PlayStation om te zien hoe je een backup maakt van jouw bestanden. 

 

PlayStation Helpdesk:

 

Bel ons op 020 709 5025

We zijn er om je te helpen. Bereikbaar: ma-vr, 09:30 - 19:30

Jason.png

In thread bekijken

Bericht 4 van 6 (1.771 Weergaven)

Alle reacties

Re: Fifa 18 loopt vast na update

EA SPORTS FC Team

Hallo @PatrickMartens94 en bedankt voor jouw bericht.

 

Laten we eens enkele dingen proberen om dit probleem voor je op te lossen:

 

- Update het spel, in het PS4 hoofdmenu ga je naar de FIFA 18 tegel en druk je op de "Options" knop op de controller en kies je voor Update.

- Schakel het internet uit op de PS4 om te zien of het een verbindingsprobleem is (zo ja volg dan deze handleiding).

- Start de PS4 opnieuw op door de console volledig af te sluiten en de stroomkabel 2 minuten uit de console te halen.

- Reconstrueer de database van de PS4

 

Laat even weten of dit heeft geholpen.

Jason.png
Bericht 2 van 6 (1.377 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Fifa 18 loopt vast na update

★ Novice

Hallo @EA_Jason,

 

Dank voor je tips. Ik ben direct  aan de slag gegaan maar tot dusver zonder resultaat. 

Even per tip:

 

- 1: al eerder recente updates laten uitvoeren maar alles is geupdated.

- 2: Ik heb het internet uitgeschakeld maar ook in de offline modus én vervolgens weer in de onlinemodus blijft hij hetzelfde doen (als dat is wat je bedoelt).

- 3: kabel er minstens 2 minuten uit gehad maar zonder resultaat.

- 4: Deze tip had ik al eerder vernomen maar ook nu zonder resultaat.

 

Bijkomend detail: het 'sluimermuziekje' in het hoofdmenu vqn PS4 stopt direct als hij naar dat laadscherm van fifa gaat (weet niet of dat hoort) ik hoor de PS4 zoals normaal toeren maken om het zo maar te zeggen maar naar een kleine 15 seconden hoor je die toeren snel afnemen en stopt ineens halverwege. De laadbalkjes blijven continue laden in dat Fifa18 startscherm maar verder gebeurt er niets. Ik ben verder A-technisch watbetreft deze dingen maar ik vraag me af in hoeverre we het probleem moeten zoeken in de PS4 zelf daarwaar alle andere (fifa)spellen het gewoonnaar behoren doen... met andere woorden, het voorstel van de verkoper om de PS4 zelf voor een gotsbedrag te laten nakijken kan ik nog niet echt plaatsen.

 

Desalnietemin waardeer ik jouw hulp uiteraard, wellicht kan ik nog meer dingen proberen die jij weet?

 

Met vriendelijke groet,

Bericht 3 van 6 (1.373 Weergaven)

Re: Fifa 18 loopt vast na update

EA SPORTS FC Team

Hey @PatrickMartens94, jammer dat de tips niet geholpen hebben, maar er zijn nog twee dingen die wij kunnen proberen:

 

1. Probeer de disk op een andere PS4 om te zien of het probleem veroorzaakt wordt door een foutieve disk.

2. Voer een initialisatie van de PS4 uit, hierdoor wordt al jouw data op de PS4 verwijderd, neem voordat je dit doet contact op met de helpdesk van PlayStation om te zien hoe je een backup maakt van jouw bestanden. 

 

PlayStation Helpdesk:

 

Bel ons op 020 709 5025

We zijn er om je te helpen. Bereikbaar: ma-vr, 09:30 - 19:30

Jason.png
Bericht 4 van 6 (1.772 Weergaven)

Re: Fifa 18 loopt vast na update

★ Novice
Beste @EA_Jason,

Ik heb nog geen tijd gehad om onderstaande uit te proberen maar ik startte het spel zaterdag nog een keer op in goede hoop. Weer liep hij vast. Om toch even Fifa te spelen heb ik alleen de Demo uitgevoerd. Zondag probeerde ik fifa 18 nogmaals en startte hij zonder problemen op. Alles is zoals vanouds en ik kan gewoon verder in de carrieremode. Ik heb in de tussentijd dus alleen even de Demo gedaan dus of dit er iets mee te maken heeft vraag ik me af. Ik ben benieuwd voor hoelang hij het nu blijft doen. Anders zal ik je tweede rij aan tips eens gaan proberen of meldt ik me weer bij jullie!

In iedergeval bedankt voor je moeite! Top!
Bericht 5 van 6 (1.319 Weergaven)

Re: Fifa 18 loopt vast na update

EA SPORTS FC Team

Hey @PatrickMartens94,

 

Dat is inderdaad wel vreemd, ik zal het in mijn achterhoofd houden als mogelijke oplossing voor het probleem. 

 

In ieder geval bedankt voor het delen dat alles weer werkt en mocht je nog problemen hebben, weet je ons te vinden Wink

Jason.png
Bericht 6 van 6 (1.314 Weergaven)

fifa-20-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help