FIFA 22 Xbox One

door Mikeyfr12
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

FIFA 22 Xbox One

★★ Novice

Ik heb een vervelend probleem met Fifa 22 op de Xbox one (s)

 

Het commentaar werkt over het algemeen prima in wedstrijden maar het stadion publiek geluid hapert en stottert echt ontzettend veel in bijna iedere wedstrijd die je speelt dan hoor je het normaal en dan bwgint het opeens 3 of 4 keer achter elkaar te stoppen en dan komt t weer even terug.

 

Dit probleem heb ik op 2 verschillende xbox one s consoles en zowel met de digitale versie als dat je via de cd de game downloadt. Ik heb ook al op alle 2 de consoles de game ontzettend vaak verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd maar hetzelfde probleem blijft optreden en het is erg frustrerend en zorgt ervoor dat ik me er aan ga zitten ergeren en dan de zin om te spelen verlies.

 

Het gebeurd ook op meerdere tvs en monitors en met verschillende hdmi kabels dus dat kan ook het probleem niet zijn. Ook met alle geluidsinstellingen die je kunt wijzigen of met beeld en geluids opties is het niet op te lossen en console resetten helpt ook niet.

 

Is er iemand anders die ook dit probleem ondervindt en of weet iemand wat je er aan kunt doen en of het op te lossen valt?

Bericht 1 van 11 (1.097 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 Xbox One

Community Manager
Hey @Mikeyfr12,

Dat is inderdaad een erg apart probleem, de eerste keer dat ik dit gerapporteerd zie.

Dus je hebt hetzelfde probleem bij jouw thuis op verschillende Xbox One S consoles, met de digitale versie van FIFA 22 én de fysieke versie. Daarnaast heb je je het via verschillende TVs en monitors geprobeerd, met verschillende HDMI kabels en je hebt nog steeds hetzelfde probleem?

Hoe laat je het geluid precies lopen? Over de speakers van de TV/Monitor? Kun je proberen om een headset op je console aan te sluiten om te kijken of dat je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt op beide consoles? Of als je losstaande speakers op je consoles aansluit?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 2 van 11 (1.059 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 Xbox One

★★ Novice

@EA_Leeuw 

 

Ja dat klopt inderdaad allemaal daarom is het ook zo frustrerend ik had speciaal een 2e gekocht omdat ik dacht dat het een defect was aan de 1e xbox maar blijkbaar lag het daar dus niet aan want met de andere heb ik precies hetzelfde probleem iedere keer als ik speel en dat begon al de 1e keer toen ik beide consoles voor t eerst aanzwtte en fifa ging spelen en das al paar maanden bij de ene en paar weken bij de andere console. 

 

Ik heb niet zoveel verstand van audio instellingen verder maar ik kon alleen stereo niet gecomprimeerd kiezen en ik hwb t ook al met 3 verschillende koptelefoons geprobeerd waaronder 1tje van pdp die speciaal voor de xbox gemaakt is en ook met oortjes maar t zelfde probleem. Ik heb ook geprobeerd in game audio van t stadion wat zachter te zetten dacht misschien lost dat het dan op maar nee ook dat helpt niet. Ik heb ook mono uitvoer geprobeerd maar zelfde verhaal en die monitor die ik heb is vrij oud maar hij heeft ingebouwde speakers. De tv doet hetzelfde terwijl die nog niet zo heel oud is.

 

Ik heb al van alles en nog wat geprobeerd maar niets lost het probleem op. Ik baal hier enorm van want ik speel al heel lang fifa spellen. Dat begon al op de ds en ps2 daarna ps3 en ps4 en dit waren mijn 1e xbox consoles die ik ooit had. Ik heb op de ps4 met fifa 22 nooit last van dit probleem gehad maar vanaf dag 1 dat ik op xbox ging spelen doet t in wedstrijd stadion geluid zo raar en ik snap gewoon niet waarom. Hierdoor heb ik eigenlijk weinig zin om de game te spelen omdat het toch constant blijft gebeuren...

 

Wat ik ook wil zeggen is ik speel altijd offline dus het is geen internetprobleem maar doordat dit steeds gebeurd heb ik steeds zodra het begint zin om t spel af te sluiten en dat is ook niet fijn.

 

Mvg, Mikey

Bericht 3 van 11 (1.049 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 Xbox One

Community Manager

@Mikeyfr12, zou je eens kunnen kijken of dat een (of meerdere) van deze instellingen je Xbox misschien beïnvloeden?

EA_LeeuwAHQ
Bericht 4 van 11 (1.017 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 Xbox One

★★ Novice

@EA_Leeuw 

 

Heb ik gedaan maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik heb alles al geprobeerd te veranderen alles wat mogelijk is en heb ook weer geluidsinstellingen teruggezet naar de standaard.

 

Ik heb op youtube een kanaal gevonden die een hoop wedstrijden op fifa 22 op youtube had geplaatst die hij ook op de xbox one s had gespeeld en ik hoorde bij zijn videos vaak bijna precies hetzelfde gestotter met het stadion geluid tijdens wedstrijden dus ik denk dat het of bij elke xbox console een probleem is of alleen bij de xbox one s versie?

 

Ik vraag me echt af waar het aan ligt want ik heb fifa 22 ook op de playstation 4 en dat is van de zelfde generatie spelcomputers en daar heb ik het probleem nog nooit op ervaren die geeft wel gewoon normaal geluid tijdens wedstrijden.

 

Ik wil ook nog even melden dat ik geregeld na een paar wedstrijden of t lijkt in bepaalde stadions of met bepaalde teams vaker voor te komen dat t beeld steeds een paar seconden vast blijft hangen en dan weer verder gaat maar soms gebeurd dat wel 15 of 20 x in een korte tijd en dan is het spel echt bijna onspeelbaar en ik heb dat zelfde dus ook in zijn videos gezien dus ik denk echt dat het aan de xbox one s of aan alle xbox one consoles ligt.

 

Ik wil ook nog even zeggen dat het niet bij andere games gebeurd dus het kan denk ik niet aan de geluidsinstellingen liggen. alleen bij fifa 22 en bij fifa 21 trouwens ook wel ietsje minder erg als bij 22 maar de rest van de games die ik speel doen wel gewoon met geluid. Ik heb ook een iets oudere fifa game fifa 18 en daarbij gebeurd het ook niet.

Bericht 5 van 11 (1.005 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 Xbox One

★★ Novice

@EA_Leeuw 

 

Ik heb vernomen van meerdere personen dat zij hetzelfde ondervinden met xbox one s met fifa... 

 

Zou het probleem misschien niet op te lossen zijn met ene vandere patch of updatebestand?

 

Bericht 6 van 11 (989 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 Xbox One

Community Manager
Hey @Mikeyfr12,

Het is echt de eerste keer dat ik een post zie over dit probleem, het lijkt mij erg zeldzaam. Ik zal eens aan het team voorleggen of dat men misschien nog meer kan weten waar dit aan kan liggen.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 7 van 11 (957 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 Xbox One

Community Manager
Hey @Mikeyfr12,

Even een klein vraagje; hoe heb je het spel geïnstalleerd op de Xbox One S's? Is dit op de interne schijf, of externe schijf?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 8 van 11 (954 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 Xbox One

★★ Novice

@EA_Leeuw 

 

Oké, nouja misschien is het probleem niet vaak aangekaart maar aangezien ik het op verschillende youtube kanalen heb zien gebeuren met fifa 22 op de xbox one voornamelijk xbox one s en het ook bij mij gebeurd lijkt het me dus niet zo'n zeldzaam probleem en lijkt het vaker voor te komen maar wordt het dan waarschijnlijk niet gauw doorgegeven.

Bericht 9 van 11 (942 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 Xbox One

★★ Novice

@EA_Leeuw 

 

Ik heb geen externe schijf alleen gewoon de interne harddisk die in de xbox zit en fifa 22 is samen met fifa 18 de enige spellen die ik heb geinstalleerd op de console dus er is nog een paar honderd gb vrij aangezien dit de 500gb versie is en niet 1tb.

 

Op de andere console heb ik wel een paar andere spelletjes maar is ook nog voldoende ruimte op de interne schijf en daar gebeurd het ook gewoon op.

Bericht 10 van 11 (941 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-20-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help