Help ons Answers HQ te verbeteren! Meedoen aan onderzoek Nee, bedankt

FIFA 21 start niet, net als Origin

door martschool
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: FIFA 21 start niet, net als Origin

★★★★ Novice

Ik vermoed dat ik Origin toen ook verplaatst heb. Dat heb ik toen gewoon met knippen en plakken gedaan. Toen heb ik het programma niet bewust verwijderd. Maar als ik er nu over nadenk, zou het wel kunnen dat ik er sindsdien (tot een paar weken geleden) niet meer op geklikt heb en dat het in die periode toch van mijn computer verdwenen is. 

Bericht 21 van 31 (332 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager
@martschool

Want als je naar je 'toevoegen en verwijderen van apps' op Windows kijkt zie je Origin ook niet meer in de lijst staan?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 22 van 31 (328 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Origin staat wel in de lijst ‘Apps en onderdelen’. Daar kan ik hem nu ook verwijderen, staat er, ik kan niet klikken op ‘wijzigen’

Bericht 23 van 31 (311 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager
@martschool

Kun je dat voor mij proberen en dan zien of je hem opnieuw kunt installeren erna en dan wel Origin kunt starten?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 24 van 31 (307 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Verwijderen lukt niet als ik erop klik... Hij vraagt dan om toestemming om te verwijderen, dan klik ik op ‘ja’, maar daarna gebeurt er niets 

Bericht 25 van 31 (300 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Het is opgelost! Ik heb bij Microsoft Config Origin Web Helper ingeschakeld bij het opstarten, dat was het blijkbaar 😅

Bericht 26 van 31 (517 Weergaven)

Community Manager
@martschool

Sorry voor de late reactie! Ik moest er helaas een weekje onderuit maar super om te horen dat dat het gefixed heeft uiteindelijk. Zal zien of ik er een mentale notitie over kan maken want dit kan veel anderen ook helpen!

Mogelijk wilde hij niet verwijderen omdat hij soort van al aan stond via de origin web helper.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 27 van 31 (221 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Yes. Mogelijk kwam het trouwens ook omdat ik AVG Tune Up gebruik, die bepaalde programma’s in slaapstand zet als ze niet gebruikt worden. Tune Up werkte de afgelopen periode niet omdat ik het uitgeschakeld had bij ‘Opstarten’. Dat had ik ook weer ingeschakeld. 

Bericht 28 van 31 (214 Weergaven)

Community Manager
@martschool Dat is een interessante tool inderdaad! Veel speelplezier en hopelijk blijft het werken nu Standard smile

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 29 van 31 (190 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★★ Expert
Er staat al vermeld dat je de overige en onnodige openstaande software volledig afsluiten. Hier vallen dus ook beveiligingssoftware onder.
Je dient de Origin cliënt en de Origin spellen op de witte lijst van je beveiligingssoftware te zetten. Is dat niet mogelijk of werkt het niet, dan dien je de beveiligingssoftware helemaal af te sluiten of anders verwijderen.
Tevens heb je vast niet Windows laten schoon opstarten. Je kan programma's die je niet gebruikt of voor problemen zorgen uitgeschakeld laten of helemaal verwijderen.

Groetjes.
Bericht 30 van 31 (143 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-dualentitle-promo-splash

Naar een next-gen console upgraden

Heb je een fysieke gamedisc maar een console zonder schijfstation? Gebruik ons webformulier.

Meer bekijken op EA Help

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help