Help ons Answers HQ te verbeteren! Meedoen aan onderzoek Nee, bedankt

FIFA 21 start niet, net als Origin

door martschool
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: FIFA 21 start niet, net als Origin

★★★★ Novice

Ik kwam er ook achter dat bij de nieuwe installatie van Origin hij automatisch al in de C-map opslaat, dus dat lijkt ook niet het probleem te zijn.

Bericht 11 van 31 (416 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager
@martschool We zullen eerst Origin weer aan de praat moeten krijgen voordat we verder naar Fifa gaan kijken. Je geeft aan dat je na een herinstallatie deze alsnog niet op kunt starten?

Heb je toevallig een anti-virus zoals AVAST or Sophos geinstalleerd staan?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 12 van 31 (408 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Klopt, als ik op de snelkoppeling van Origin klik, gebeurt er niks. Ik heb die anti-virusprogramma’s niet geïnstalleerd...

Bericht 13 van 31 (394 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★★ Expert
Heb je hierna het spel nog eens gerepareerd via de Origin cliënt, @martschool?
Zo nodig eerst dan de cache van de Origin cliënt leegmaken.

Overige en onnodige openstaande software volledig afsluiten.
Een bekabelde internetverbinding gebruiken.
Tevens de "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
De Origin cliënt als Administrator starten.

Heb je Windows dan al eens schoon opgestart? Zie daarvoor: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows
Nagaan of de stuurprogramma's van je computer mogelijk eerst bijgewerkt dienen worden.
Als er nog updates beschikbaar zijn voor Windows, die je waarschijnlijk eerst dienen worden geïnstalleerd en gedownload.
Via een nieuw aangemaakte Windows gebruikersaccount met Administrator rechten, je aanmelden daarop en zo nog eens proberen. Zie daarvoor: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-lokaal-gebruikers-of-administrator-account-maken-in-...

De Origin cliënt eens helemaal en handmatig verwijderen: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/manually-uninstalling-origin/ Mocht de gebruikelijke weg niet lukken, probeer dan eens de andere weg.
Laatste versie van de Origin cliënt kan je hiervan downloaden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download

De standaardlocatie waarin de Origin cliënt wordt geïnstalleerd: "C:\Program Files (x86)\Origin\"
De standaardlocatie waarin de spellen van Origin worden geïnstalleerd: "C:\Program Files (x86)\Origin Games\"

Mocht er nog een foutmelding of zo verschijnen, kan je daarvan een schermafdruk maken, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en dan bij je reactie toevoegen als een bijlage.

Groetjes.
Bericht 14 van 31 (384 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Dank voor al jullie hulp. Helaas werkt het nog steeds niet en reageert Origin gewoon niet als ik op het programma klik. Het gekke is ook dat als ik Origin geïnstalleerd heb en het programma via het Configuratiescherm wil verwijderen dat niet eens lukt, waardoor ik het op de andere manier moet doen. Ook als ik bijvoorbeeld op de 'Crash Reporter' klik, gebeurt er niets. Ik krijg ook geen foutmelding, er gebeurt gewoon niets. Een schone start of start via een ander Administrator-account haalt niets uit. Het probleem ligt ook echt alleen in Origin, want andere vergelijkbare programma's als Steam werken gewoon prima...

Bericht 15 van 31 (376 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★★ Expert
Als je de Origin cliënt niet op beide manieren kan verwijderen, betekent dat er iets mis is met je computer, @martschool. Er bestaan programma's van anderen, die je hiermee kunnen helpen om de installatie van de Origin cliënt ongedaan te maken en bijhorende gegevens te wissen.

Heb je gecontroleerd of er nog updates voor Windows beschikbaar waren? Zijn de stuurprogramma's van je computer bijgewerkt?

Was Windows 10 voor-geïnstalleerd bij de computer? Of heb je Windows 10 zelf geïnstalleerd, vanuit een andere Windows versie.

Gebruik een bijgewerkte beveiligingssoftware (laatste product update en definities jonger dan 24 uren) om een volledig scan laten uitvoeren op je computer. Dit kan een lange tijd duren.

Test eens met een andere computer.

Mogelijk veroorzaakt een update van Windows een probleem. Je zal deze moeten verwijderen.

Eerder gemaakt systeemherstelpunt terugzetten, als deze beschikbaar zijn.

Tevens kan je met hulpprogramma Schijfcontrole gebruiken om de harde schijf of partitie te laten controleren op fouten. Gevonden fouten dienen worden hersteld.

Laat Windows controleren op ontbrekende / beschadigde systeembestanden
1 Start een Administrator Opdrachtprompt.
2 Type deze opdracht "DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth" (zonder de dubbele aanhalingstekens) en bevestig met Enter. Dit kan een lange tijd duren. Er is een internetverbinding nodig hiervoor.
3 Nadat dit klaar is. Type deze opdracht "sfc /scannow" (zonder de dubbele aanhalingstekens) en bevestig met Enter. Ook dit kan een lange tijd duren.
4 Als dit klaar is zal er een melding met de resultaten verschijnen. Dit Opdrachtprompt venster mag pas worden afgesloten als alles helemaal klaar is.
5 Als er de melding "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden." staan, zou moeten betekenen dat er geen problemen zijn.
Laat beide hulpprogramma's de gevonden fouten zelf herstellen.
Als dat niet mogelijk, zal er een schone installatie van Windows 10 gedaan moeten worden. Denk aan om eerst een reservekopie te maken van alle belangrijke en persoonlijke gegevens.

Groetjes.
Bericht 16 van 31 (365 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Dank voor je reactie. Ik heb deze week wat minder tijd vanwege het werk, maar zal de stappen tussendoor proberen. Ik krijg de laatste tijd wel steeds deze twee schermen als ik de computer opstart (zie bijlagen). Hebben die ook met de problemen te maken, denken jullie? 

Bericht 17 van 31 (322 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★★ Expert
Nee, deze meldingen hebben eigenlijk niks te maken met de installatie van de Origin cliënt, maar dat er iets mis is met je computer zelf, @martschool.
Ene afbeelding zit je in je BIOS, waar je normaal niet hoeft te zijn. Je komt daar terecht door een bepaalde toets tijdens het starten van de computer in te drukken. Als je daar instellingen wijzigt kan de computer niet meer juist opstarten.
Andere afbeelding tont dat er al problemen zijn met de instellingen. Probeer de standaardwaarden van je BIOS terug te zetten en dan op te slaan, als je dat kan. Is de computer meerdere jaren oud, dan kan de batterij hiervoor leeg zijn en die zul je moeten vervangen.
Waarschijnlijk wordt in de (online) documentatie hier iets over vermeld.
Mocht deze melding terugkomen of durf je dit niet, dan zal je contact opnemen met de fabrikant / leverancier van de computer. Doe dat zeker als je nog garantie hebt. Rekening mee houden dan, dat de computer ter reparatie dient worden aangeboden.

Groetjes.
Bericht 18 van 31 (319 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Ok, dank

Bericht 19 van 31 (307 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager

@martschool 

Ik heb alsnog ergens het gevoel dat dit mogelijk alsnog te maken heeft gehad met het verplaatsen van de mappen als het sindsdien gebeurt. Weet je toevallig of je Origin toen ook verplaatst hebt en of je hem destijds ook proper verwijderd hebt?

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 20 van 31 (287 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-dualentitle-promo-splash

Naar een next-gen console upgraden

Heb je een fysieke gamedisc maar een console zonder schijfstation? Gebruik ons webformulier.

Meer bekijken op EA Help

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help