Help ons Answers HQ te verbeteren! Meedoen aan onderzoek Nee, bedankt

FIFA 21 start niet, net als Origin

door martschool
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

FIFA 21 start niet, net als Origin

★★★★ Novice

Ik heb FIFA 21 gedownload, maar als ik op 'start' klik, start het spel niet op. Mijn videokaart is: NVIDIA GeForce GTX 745. Sowieso doet Origin erg raar bij mij. Als ik erop klik, start het ook niet. Uiteindelijk heb ik FIFA 21 daarom maar via Steam gekocht. Wat doe ik verkeerd? 

Bericht 1 van 31 (557 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: FIFA 21 start niet, net als Origin

★★★★ Novice

Het is opgelost! Ik heb bij Microsoft Config Origin Web Helper ingeschakeld bij het opstarten, dat was het blijkbaar 😅

In thread bekijken

Bericht 26 van 31 (516 Weergaven)

Alle reacties

Community Manager

Hey @martschool ,

Sorry om te horen dat je problemen hebt met het opstarten van Fifa 21. Het lijkt inderdaad meer een Origin dan Fifa 21 probleem te zijn.

Heeft het voorheen wel gewerkt? Welke stappen heb je allemaal al gepoprobeerd?

De eerste stappen die ik zou controleren zouden de volgende zijn (probeer per stap voordat je naar de volgende gaat):

1. Controleren of je een anti-virus hebt die mogelijk in de weg zit. Het kan ook een goed idee zijn Origin als administrator op te starten voordat je Fifa probeert te starten via Steam.

2. Origin cache opschonen. Je kunt hier lezen hoe: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

3. Orign verwijderen en opnieuw opstarten via de minder makkelijke manier zoals beschreven op https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/manually-uninstalling-origin/

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 2 van 31 (545 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Dank voor je reactie! Ik ga het proberen en laat je weten wat eruit komt.

Bericht 3 van 31 (536 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Hoi Neill,

Ik heb inmiddels al je stappen geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Het gekke is dat Origin in het verleden, een paar jaar geleden, wel gewoon op deze computer werkte... Ik heb wel een aantal maanden geleden een deel van mijn bestanden van de C-map naar de D-map verplaatst, vanwege ruimtebeperkingen. Kan het daarmee te maken hebben, denk je?

Martijn

Bericht 4 van 31 (513 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★★ Expert
Hallo @martschool,

Zorg dat je de cache van de Origin cliënt hebt leeggemaakt. Daarna het spel via de Origin cliënt repareren en bijwerken.
Een Origin spel start je altijd via de Origin cliënt eigenlijk.

Overige en onnodige openstaande software volledig afsluiten.
De "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Voorkeur ligt er om een bekabelde internetverbinding te gebruiken.
De Origin cliënt starten als Administrator.

Zorg dat de stuurprogramma's van je computer zijn bijgewerkt. Begin met die van je videokaart. Vervolgens de computer opnieuw starten na een voltooide installatie.
De "Origin In-game" en "FPS-teller" uitschakelen.
Zorg dat je alle nog beschikbare updates voor Windows zijn gedownload en geïnstalleerd. Denk ook aan de optionele updates. Aansluitend de computer opnieuw te starten. Herhalen is goed mogelijk.
Een schone start van Windows uitvoeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f...

Zorg dat je computer voldoet aan de gestelde systeemeisen van dit spel: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/fifa/fifa-21#store-page-section-requirements

Heb je de laatste versie van de Origin cliënt geïnstalleerd? Alle andere versies dien je hebben verwijderd. Denk ook aan de "technische previews" (voorheen bekend als "bèta versie") van de Origin cliënt.

Beeldschermresolutie verlagen naar 1024×768.
Lukt het om het spel in de venstermodus te starten?
Slechts 1 monitor gebruiken, met toetsenbord en muis. Luidsprekers heb je eigenlijk niet nodig voor te testen. Uiteraard dienen alles bekabeld zijn aangesloten. Je dient overige en onnodige apparaten hebben losgekoppeld en uitgeschakeld.
Heb je soms de hardware van je computer overgeklokt, dan zul je de standaardwaarden van hun fabrikant weer moeten terugzetten.
Schone installatie van de (videokaart) stuurprogramma's kan hierbij ook eens helpen.
Mocht je computer beschikken over meerdere videokaarten, dan dien je altijd de betere videokaart te gebruiken voor het draaien van de spellen.

Als je nog problemen ondervind, dan graag je DxDiag informatie bij je reactie vermelden: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Wel opslaan als een tekstbestand.

De standaardlocatie waar de Origin spellen in worden geïnstalleerd, zou "C:\Program Files (x86)\Origin Games" moeten zijn. Deze standaardlocatie kan je het beste aanpassen voordat je producten gaat downloaden en installeren. Nadat je de cache van de Origin cliënt hebt leeggemaakt, zullen de standaardinstellingen weer gelden.
De standaardlocatie waar de Origin cliënt in wordt geïnstalleerd, zou "C:\Program Files (x86)\Origin\" moeten zijn. Deze standaardlocatie kan je aanpassen tijdens de eerste installatie van de Origin cliënt.

Groetjes.
Bericht 5 van 31 (498 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager
@martschool Heb je dit direct gedaan via koperen en plakken of vanuit Origin zelf in het menu? Dit kan namelijk inderdaad wel wat problemen geven als Origin niet weet waar hij moet zoeken.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 6 van 31 (457 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Dank je, ik ga het proberen. 

Bericht 7 van 31 (439 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★ Novice

Via knippen en plakken...

Bericht 8 van 31 (440 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager

@martschool ,

Laten we zien of dit op kunnen lossen. Kun je zien of je de locatie via Origin naar dezelfde folder kunt sturen als je alles geknipt en geplakt hebt en erna het spel kunt repareren?

1. In Origin selecteer applicatie instellingen

2. Ga naar het installaties en opgeslagen spellen tabje 

3. Pas de gamebibliotheek locatie aan naar de nieuwe locatie

4. Repareer het spel erna

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 9 van 31 (420 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

Dank voor jullie reacties. Ik heb de stappen geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Punt is dat ik Origin niet eens kan opstarten, het reageert gewoon niet als ik erop klik. Hierbij mijn DxDiag-gegevens, hopelijk helpt dat. 

Martijn

Bericht 10 van 31 (397 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-dualentitle-promo-splash

Naar een next-gen console upgraden

Heb je een fysieke gamedisc maar een console zonder schijfstation? Gebruik ons webformulier.

Meer bekijken op EA Help

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help