Re: De Sims 4 crasht na Sneeuwpret update

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: De Sims 4 crasht na Sneeuwpret update

Champion

Ik weet niet of dat nu nog veel verschil uit zal maken, @bovandervelde. In het uiterste geval raad ik meestal aan om Origin en dus ook De Sims met alle uitbreidingen opnieuw te installeren.

Als je daartoe besluit maak dan van te voren wel een kopie van De Sims 4 map.: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 en plaats deze even op een externe harde schijf, de cloud of op je bureaublad.

De-installeer dan Origin en Installeer het niet opnieuw voordat je ook de Crap Cleaner de eventuele register waarden hebt laten opschonen. Installeer Origin daarna en download De Sims 4 en alle uitbreidingspakketten. Dat is heel veel werk maar soms helpt het om alles op een 'schone' ondergrond te installeren. 

 

Als je zelf ook nog ideeën hebt, laat het me weten want twee weten altijd meer dan een. Ik zal het ook nog eens met wat collega-helpers bespreken, wie weet hebben zij nog andere suggesties.

Houd me op de hoogte van. Ik kom er zeker nog op terug.

 

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 11 van 16 (429 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: De Sims 4 crasht na Sneeuwpret update

[ Bewerkt ]
Champion

Misschien dat je toch last hebt van een bug, @bovandervelde? Zou je deze post nog even willen lezen want jouw situatie doet er wel een beetje aan denken.
https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/Als-je-merkt-dat-je-spel-bevriest-na-een-paar-minuten...
Als dat zo is, laat het even weten.
Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 12 van 16 (415 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: De Sims 4 crasht na Sneeuwpret update

★★★ Novice

@Trismagistos Ik ben vrij zeker dat Vadertje-Winter niet is langs geweest. 

Toch lijkt het verhaal van NPC's die blijven spawnen een goede verklaring waarom mijn werk geheugen blijft oplopen.

 

Ik heb ook even naar mijn save-bestanden gekeken en de laatste saves zijn bijna 5x zo groot als anders. Ik voeg een screenshot toe aan de bijlage.

 

Alvas bedankt voor al jou hulp!

Ik voel dat we er bijna zijn :D

Bericht 13 van 16 (395 Weergaven)

Re: De Sims 4 crasht na Sneeuwpret update

[ Bewerkt ]
Champion

@bovanderveldeOeps dat is een forse save. Ik speel met 135 Sims maar kom toch niet boven de 80 MB en jij zit met de saves van 17-11 al bijna tegen de 100.

Ik breng niet graag slechte boodschappen maar, ik vrees dat ik dat nu wel zal moeten.

Vermoedelijk is jouw laatste spelvoortgang niet of nauwelijks te redden zonder hard in te grijpen. De enige oplossing op dit moment is namelijk een backup van de laatste save laden.

Als je kijkt naar de laatste 5 bestanden Slot_00000003.save tot en met Slot_00000003.save.ver4 zie je dat ze allemaal boven de 98 MB zitten.
Dat betekent dat ze allemaal 'besmet' zijn.

Mijn voorstel is dat je deze save bestanden voorlopig even elders opslaat. (knippen en plakken en in een andere map buiten de Sims mappen bewaren tot er een echte oplossing kan worden gevonden- Daar wordt wel aan gewerkt. Maar hoe lang dat gaat duren is onbekend)

Ergens heb je ook nog een ander spel want op 5 april heb je ook nog een spel opgeslagen: Slot_00000002.save. Of dat het zelfde spel in een veel eerdere fase is dat weet ik niet maar, ik zou proberen dat te laden. Om sowieso nog met een spel dat je eerder hebt gespeeld verder te kunnen gaan.

Dat kan je doen een trucje toe te passen.
Met Windows 10 pro moet dat lukken. Ga naar save: Slot_00000002.save en klik erop met de rechtermuisknop. (Openen met) Dan vraagt Windows met welke app je dit programma wilt openen. Zet ajb het vinkje uit.
Kies dan voor meer Apps en scroll helemaal naar beneden.
Klik dan een andere App zoeken op deze pc.
Ga vervolgens naar: (* Program Files (x86))\Origin Games\The Sims 4\Game\Bin en klik daar op TS4_x64. * (Program Files (x86)) is optioneel afhankelijk van de configuratie van jouw Systeem- vermoedelijk begint het bij jou bij Origin Games)
Als het goed is omzeil je daarmee de initiële openingsprocessen van Origin en laadt de Sims dat programma.

Lukt dat niet kies dan voor de optie spel laden en kies voor het opslag bestand waarvan je weet dat het niet besmet zal zijn.

Om te voorkomen dat ook dat bestand besmet kan raken adviseer ik je ook de informatie van Crinrict te lezen. Zij is een van de Hero's die deze work around heeft bedacht. https://sims4.crinrict.com/eng/2020/11/game-time-is-freezing-patch-1-68/

Als het lukt, wens ik je heel veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 14 van 16 (1.255 Weergaven)

Re: De Sims 4 crasht na Sneeuwpret update

★★★ Novice

Beste @Trismagistos,

 

Jammer dat deze bestanden besmet zijn, hopelijk hebben ze geen last van Covid-19. :D

 

Ik heb mijn huidige familie geüpload gallerij en dan de 5 laatste save-bestanden even apart gezet.

Ik heb de save van 5 april geladen en mijn familie terug gedownload en ja hoor, HET WERKT WEER!! ::D

 

Zoals Crinrict aanraadt heb ik ook tijdelijk Vadertje-Winter uitgeschakeld.

 

Enorm bedankt voor al jouw moeite!!

 

Groetjes

Bericht 15 van 16 (370 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: De Sims 4 crasht na Sneeuwpret update

Champion
@bovandervelde Graag gedaan!

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 16 van 16 (364 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help