Re: Daglicht komt gebouw binnen

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Daglicht komt gebouw binnen

★★★★★ Novice

@EA_Jason Kun je mij nog helpen?

Bericht 11 van 25 (566 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Daglicht komt gebouw binnen

★★★★★ Expert


Hallo @sxphxx,

Ondervind je probleem bij een nieuw huis die jezelf bouwt?
Ondervind je probleem als je een bestaand huis verbouwd?

  • Zorg dat De Sims 4 en de Origin cliënt volledig zijn afgesloten.
  • Hernoem de map van De Sims 4 in de Documenten\Electronic Arts\ naar De Sims 4_Reservekopie.
  • Maak de cache van de Origin cliënt leeg.
  • Zorg dat je verbonden bent met het internet.
  • Hierna start je weer de Origin cliënt op en meld je aan.
  • Repareer het spel in de spelbibliotheek van de Origin cliënt.
    Dit door rechts te klikken op de speltegel van De Sims 4 en kies voor de optie Repareren in het verschenen menu.
  • Start de De Sims 4 op.
Ga na op je probleem nog steeds bestaat. Bouw een nieuw huis, of verbouw een bestaand huis die meekomen met het spel.


Laat je nog weten of je gelukt is?

Groetjes.


Bericht 12 van 25 (561 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Daglicht komt gebouw binnen

[ Bewerkt ]
★★★★★ Novice

Hi @RealSimmor0 

 

Bedankt voor je reactie. Ik had het spel al eerder geprobeerd te repareren en dat hielp niet. 

 

Toch heb ik de stappen gevolgd zoals je beschreef. De map cache was al leeg en ook nu heeft het repareren helaas niet geholpen. 

 

Ik ben er echt van overtuigd dat dit probleem met de laatste update is meegekomen. Is er een manier mijn spel terug te zetten naar de versie voor de update?

 

Ik heb het tot nu toe bij zowel nieuw bouwen als verbouwen. Als ik naar een standaard huis ga (die al automatisch in het spel zitten) is het ook. In appartementen is het zelfs zo. 

 

 

Groetjes 

Bericht 13 van 25 (542 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Daglicht komt gebouw binnen

★★★★★ Novice

Het is me nog steeds niet gelukt.. Kunnen jullie alsjeblieft nog proberen een oplossing te bedenken? 

Bericht 14 van 25 (520 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Daglicht komt gebouw binnen

EA SPORTS FC Team

@sxphxx Ik zou het graag voor je willen nakijken, maar kan je voor mij voor de zekerheid ook even kijken of je hetzelfde probleem hebt in de live mode?

Jason.png
Bericht 15 van 25 (499 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Daglicht komt gebouw binnen

★★★★★ Novice

@EA_Jason Dit had ik al een paar antwoorden geleden gecheckt en is zo. Thanks!

Bericht 16 van 25 (506 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Daglicht komt gebouw binnen

★★★★★ Expert


Hallo @sxphxx,


Het is waarschijnlijk niet mogelijk om de update ongedaan te maken. Deze basisstappen lossen de meeste problemen op mocht het uitvoeren van de update misgegaan zijn.
Aangezien er geen andere meldingen op het forum staat met soortgelijk probleem, vermoed ik dat het aan de installatie van je spel ligt, de computer waarop je het speel.

Had je ondertussen al de stuurprogramma's van je computer bijgewerkt. Begin dan met het stuurprogramma van je videokaart.
Tevens kan je de grafische instellingen in De Sims 4 eens verlagen of de standaardwaarden terugzetten, om te testen of er verbetering is.

Je kan proberen door De Sims 4 helemaal eens te verwijderen, vervolgens dan alleen door het basisspel opnieuw te downloaden en te installeren of hier al je probleem in zit.
Als je geen problemen met het basisspel ervaart, dan kan je het spel bijwerken, nog eens testen.
Daarna kan je eens een uitbreiding proberen, installeer deze wel stuk voor stuk.
Mocht er een optie zijn om automatisch bij te werken, kun je deze dan tijdelijk uitschakelen? Kun je De Sims 4 opstarten zonder dat deze eerst bijgewerkt moet worden?


Ook is het van belang dat je de Sims 4 map had hernoemd, geen inhoud van buiten het spel of de uitbreidingen gebruikt.

Dit is een andere manier om de cache van de Origin cliënt leeg te maken is, door de mappen genaamd Origin op deze 3 locaties te hernoemen.
  • C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\
  • C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\
  • C:\ProgramData\
Hier staat Gebruiker voor de huidige gebruikersnaam waarmee bent aangemeld bij Windows.


Beschik je nog over een andere computer waarop je De Sims 4 zou kunnen spelen, om na te gaan of het misschien toch aan de betreffende computer kan liggen?
Heb je dit al gedaan en ervaar je het probleem niet op de andere computer, dan kan je een DXDiag informatie toevoegen.


Groetjes.


Bericht 17 van 25 (477 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Daglicht komt gebouw binnen

★★★★★ Novice

Hi @RealSimmor0 

 

Ik heb je bericht ongeveer 60x gelezen maar het is alsof er Chinees staat voor mij haha... 

 

Allereerst stuurprogramma’s van videokaart???? Ik begrijp niet wat je hier mee bedoeld. 

 

In de instelling in de Sims 4 zelf heb ik alle mogelijke instellingen geprobeerd, er veranderd dan niets. 

 

Een voor een downloaden gaat me echt uren en uren aan tijd kosten, die ik simpelweg niet heb. 

 

Ik heb het automatisch bijwerken van origin en de Sims nu uitgeschakeld. Ik kan de Sims nog gewoon opstarten zonder bij te werken. 

 

De caches zijn allemaal al leeg. 

 

Op dit moment heb ik geen andere laptop meer waarop ik kan testen, wel ben ik enkele maanden geleden van laptop veranderd (begin dit jaar). Ik heb het spel, alle packs en uitbreidingen en alle cc verhuisd. Het spel heeft daarna weken lang prima gewerkt op de nieuwe laptop, de cc ook. Tot aan de update. 

 

Ik denk dat ik gewoon moet wachten tot er weer een update komt en hopen dat het dan weggaat. Het is zo in ieder geval niet meer te spelen want de lichtinval verpest het hele interieur. Ik speel al jaren de Sims (13000+ speeluren totaal) en heb nooit problemen gehad, nu na die update en is het helemaal verpest.. 

 

Kan ik het probleem ergens melden bij EA/Origin? Misschien dat er dan een oplossing komt..

Bericht 18 van 25 (469 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Daglicht komt gebouw binnen

★★★★★ Expert


Hallo @sxphxx,

Dit is geen Chinees, dat zit er heel anders uit.
Het is goed dat je vraagt bij de zaken die je niet helemaal duidelijk zijn.

Een stuurprogramma is een stuk software als het ware praat met de hardware en je besturingssysteem.

Het probleem dat je beschrijft heeft veel te maken hebben met hoe grafische bestanden worden getoond.
Dit kan komen door:
  1. Je computer voldoet niet aan benodigde systeemeisen.
  2. Er zijn beschadigde en/of ontbrekende spelbestanden.
  3. De stuurprogramma's van je computer zijn verouderd.
  4. Er zijn bepaalde hulpbestanden benodigd.
  5. Iets op je computer verhinderd de goede werking van het spel.
Dus gaan wachten op een update voor je probleem zal weinig zin hebben.

Houd er rekening mee, dat de hardware van een laptop het minder doet dan een normale PC.

Waarom heb je het spel met bijhorende gegevens van je oude naar je nieuwe laptop overgekopiëerd? Je kan Origin gewoon downloaden en installeren op de nieuwe laptop, daarna meld je aan met de juiste Origin / EA account, vervolgens kan in de spelbibliotheek je spellen gewoon weer downloaden. Lijkt mij veel makkelijker.
Door het spel op deze manier te verplaatsen, kan je toch bepaalde instellingen, bestanden en mappen niet hebben overgenomen.

Kun je op je oudere computer nog De Sims 4 spelen? Ervaar je daarmee ook hetzelfde probleem?

Start je het spel wel ook schoon op? Dit betekend zonder eerder gemaakte gebouwen en families als zonder inhoud die je ergens kan downloaden van het internet, zoals modificaties en door gebruiker gemaakte inhoud.
Gebruik de huizen die standaard met De Sims 4 meekomen, die al in de buurt staan en/of beschikbaar zijn om te plaatsen vanuit de bibliotheek.

Zijn alle beschikbare (vereiste als aanbevolen) Windows Updates al geïnstalleerd?
Zijn de stuurprogramma's van je laptop ook bijgewerkt? Met name die van je videokaart.
Je kan DXDiag rapport toevoegen.
Gebruik je ook de betere videokaart (meestal NVidia of ATI) dan de standaard videokaart (vooral Intel)? Overschakelen kan gebeuren met schakelaar of toets ergens op je laptop, een hulpprogramma geleverd door fabrikant van je laptop, een instelling in het Configuratiescherm, of in het BIOS van je computer. Zie hiervoor de (online) documentatie van je laptop, neem contact op met de fabrikant of het verkooppunt.


Groetjes.


Bericht 19 van 25 (449 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Daglicht komt gebouw binnen

★★★★★ Novice

Hi @RealSimmor0 

 

Bedankt voor de uitgebreide reply. 

 

Ik heb de punten gecheckt. Mijn laptop voldoet aan de systeemeisen en is volledig up to date. 

Hoe kan ik controleren of er beschadigde of ontbrekende spelbestanden zijn?

 

Ik ben eerder niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb gewoon via origin het spel en de uitbreidingen opnieuw gedownload maar de mods map heb ik gekopieerd en overgezet zodat ik niet alle cc opnieuw zou hoeven downloaden. 

 

De oudere laptop is niet meer in mijn bezit maar heeft nu een nieuwe eigenaar. Ik kan dit dus niet controleren. 

 

Wat betreft het ‘schoon’ opstarten. Ik heb tot nu toe gewoon iedere keer een spel geladen. Dus dan stonden de eerder gebouwde huizen er nog in. Moet ik proberen een nieuw spel op te starten zou dat wellicht helpen?

 

En de videokaart optie kan ik nergens iets over vinden.. Zoek hier nog even verder naar. 

 

Groetjes,

 

Sophie

Bericht 20 van 25 (441 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen