Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

door DjBasA
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

[ Bewerkt ]
★ Apprentice

Whenever i try to start any game from EA Play that i have downloaded, the EA Desktop client shows me the error ''Your game failed to launch, An error on our end caused your launch to fail, Try again a little later.''

i have tried again ''a little later'' (infact almost a month later) and they still don't launch.
this started happening once i linked my EA account to Steam for It Takes Two. (i can't unlink it until 03/04/2022, so i'm pretty much stuck, unable to play all EA Play games on Xbox Game Pass PC now)

Bericht 1 van 15 (3.357 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

★★★★★ Expert
Welkom op het Nederlandstalige forum, @DjBasA.

Er bestaat een eigen forumtak voor EA Play op de PC: https://answers.ea.com/t5/EA-Play-PC/bd-p/ea-play-pc-nl


Rekening mee houden dat de betaalde abonnementsdienst EA Play verschilt met elkaar, PC en de spelconsoles, Origin en Steam.

De cache van het programma leeg te maken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Je computer opnieuw starten.
Zorg dat je bent verbonden met het internet.
Controleer en bent aangemeld met de juiste account(s).
Overige en onnodige openstaande software
Gebruik een bekabelde internetverbinding.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Het programma als een Administrator starten.

Verwijder alle versies van het programma, download en installeer het programma opnieuw: https://origin-a.akamaihd.net/EA-Desktop-Client-Download/installer-releases/EADesktopInstaller.exe


Groetjes.
Bericht 2 van 15 (3.344 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

★ Apprentice

Allemaal al geprobeerd in een maand tijd, geen success.

 

Dit is EA Play due komt met Xbox Game Pass PC en vereist de EA Desktop client. (Origin ziet die EA Play sub niet, maar EA Desktop wel)

 

Cache leegmaken heb ik ook al vaak geprobeerd en de games opnieuw downloaden.

 

Bericht 3 van 15 (3.338 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

Community Manager
Hey @DjBasA,

Wat vervelend om te horen dat je problemen hebt met EA Desktop/EA Play in combinatie met Xbox Game Pass Ultimate!

Ik snap goed dat het niet leuk is als alle voorgestelde stappen om het probleem op te lossen helaas niet werken.
Daarom zou ik je willen vragen of dat je misschien ook de mogelijkheid hebt om het op een andere pc of laptop te proberen, eventueel? Daaroor zouden we kunnen uitsluiten of dat het een pc gerelateerd probleem is, of juist niet.

Hoor graag van je!
EA_LeeuwAHQ
Bericht 4 van 15 (3.331 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

★ Apprentice

Afgelopen weekend had ik ff op mijn laptop gekeken, SimCity 4 gedownload via EA Play op Game Pass en kreeg hetzelfde probleem.

 

Mijn laptop is best zwak, want hij heeft alleen een Intel HD, daarom dat ik SimCity 4 probeerde om te kijken of De EA Play het daar wel dee of niet.

Bericht 5 van 15 (3.338 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

Community Manager
Hey @DjBasA,

Ik zie nu ook in de eerste screenshot die poste dat je Windows 11 (beta of dev versie waarschijnlijk) hebt geïnstalleerd, dit is een besturingssysteem wat nog steeds in ontwikkeling is waardoor het inderdaad nog niet officieel wordt ondersteund.

Heb je misschien een Windows 10 pc/laptop beschikbaar waarop je dit zou kunnen testen?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 6 van 15 (3.329 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

★ Apprentice

Die laptop waarover ik het had is Windows 10.

Mijn gaming pc (waarvan de screenshot is) draait Windows 11 Insider Preview (beta-kanaal)

Bericht 7 van 15 (3.324 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

[ Bewerkt ]
Community Manager

@DjBasA, hmm oké, bedankt voor het checken in ieder geval!
Op ons Engelstalige forum lees ik dat sommige spelers die last hebben van hetzelfde probleem, een oplossing hebben gevonden door de eigenschappen .exe van het spel te openen > compatibiliteit tabblad en uit te vinken dat je het programma als administrator wilt uitvoeren. Misschien zou je dit eventueel kunnen proberen?

 
EA_LeeuwAHQ
Bericht 8 van 15 (3.319 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

★ Apprentice

De .exe voor de game of EA Desktop zelf? (Of beide)

Bericht 9 van 15 (3.315 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

[ Bewerkt ]
Community Manager

@DjBasA, ah, sorry. Ik zie dat ik inderdaad niet erg duidelijk was. Sorry!
Ik bedoelde de .exe van het spel. Standard smile

EA_LeeuwAHQ
Bericht 10 van 15 (3.310 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help