Re: Cadeaubon Verzilveren Foutmelding

door OutlawLuna
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Cadeaubon Verzilveren Foutmelding

★★★★★ Novice

Bij het verzilveren van een Origin Cadeaubon krijg ik steeds dezelfde foutmelding.
Ik ben Belg en ben van Belgie. Al meermaals cadeaubonnen gekocht en gekregen en nooit problemen gehad in het verleden hiermee. De cadeaubon die ik kreeg is ook gewoon in Belgie gekocht, dus het klopt gewoon helemaal niet!
Ik heb altijd in euro betaald en deze is ook gewoon in euro.

De volgende foutcode komt op mijn scherm:

origin melding.png

 

Ik heb al contact gehad met de chat, maar die persoon leek alles van Google Translate te halen. De zinsbouw klopte helemaal niet. Ik had niet het gevoel dat ik echt begrepen werd. Naar de winkel gaan lukt niet, gezien ik geen kassabon heb. 

Bericht 1 van 39 (1.940 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Cadeaukaart

[ Bewerkt ]
Community Manager

Hey allemaal!

Het klopt, we hebben het hier intern over gehad. En inderdaad, er lijkt in veel gevallen iets mis te zijn gegaan bij de winkel waar men de kaarten vandaan heeft (in deze gevallen lijken dat Carrefour en Fun te zijn die ik voorbij heb zien komen). Helaas is het inderdaad ook zo dat wij hier niks aan kunnen doen en dat men inderdaad terug moet gaan naar de winkel waar men de kaarten heeft gekocht. Ik snap zeer goed dat dat erg moeilijk gaat worden als het een cadeau is geweest, maar helaas is dit de enige optie.

 

Ookal lijkt het om normale EU/Nederlandstalige kaarten te gaan wat ik van een aantal spelers heb gehoord, het gaat erom wat er digitaal op staat, wat in deze gevallen USD $ blijkt te zijn, in plaats van EURO €.

EA_LeeuwAHQ

In thread bekijken

Bericht 25 van 39 (2.341 Weergaven)

Alle reacties

Re: Cadeaubon Verzilveren Foutmelding

★★★★★ Expert
Omdat je een andere valuta gebruikt, kan je deze cadeaubon van EA niet verzilveren, @OutlawLuna.
Controleer of je dezelfde valuta gebruikt.
Heb je de code wel juist ingevuld? Sommige tekens lijken op elkaar. Mocht deze code in een e-mail bericht staan, dan kan je gemakkelijk met de "Kopiëren" en "Plakken" functies deze overnemen.
Met dit bedrag toevoegen zal je het maximaal toegestane bedrag van 150 Euro overschrijden.
Deze cadeaubon van EA is ook gekocht in België en probeer je ook te verzilveren in België.
Was deze cadeaubon van EA gekocht in een echte winkel, dan mag de code niet al zichtbaar zijn, ontbreken of (deels) beschadigd zijn. Nog eens (later) proberen. Gebruik een computer, met bijgewerkte webbrowser en bekabelde internetverbinding. Mocht het niet lukken, dan zal je contact opnemen met de winkel.
Of anders, contact opnemen met de helpdesk: https://help.ea.com/nl/contact-us Hier dan wel alle velden invullen. Makkelijk zou dat gaan via de chat. Rekening mee houden dat tijdens deze feestdagen beperkter aantal mensen werkzaam zijn en afwijkende openingstijden hebben.

Groetjes.
Bericht 2 van 39 (1.932 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Cadeaubon Verzilveren Foutmelding

★★★★★ Novice

Alles wat jij al genoemd heb, heb ik al geprobeerd. De code was uiteraard nog niet zichtbaar, die heb ik zelf kunnen krassen. Gezien het een cadeau was heb ik geen kassabon, teruggaan naar de winkel gaat niet.
Het is een fysieke bon. Kopiëren en plakken gaat dus niet. De helpdesk helpt me ook niet verder en stuurt me naar de winkel. Die kunnen daar helaas niets aan doen, gezien dit niet hun fout is Het enige wat zij kunnen doen is als het niet zou gelukt zijn met activering.

Bericht 3 van 39 (1.925 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Cadeaubon Verzilveren Foutmelding

★★★ Newbie
@OutlawLuna Ik heb hetzelfde probleem. Heb jij ondertussen al een oplossing gevonden? Ik heb alles al geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Bericht 4 van 39 (1.910 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Cadeaubon Verzilveren Foutmelding

★★★★★ Novice

@TDWJJ  Helaas nog niet... Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik vind het zonde van het geld eerlijk gezegd. En via de chat zijn ze totaal niet behulpzaam. Frown 

Bericht 5 van 39 (1.879 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Cadeaukaart

★★ Novice

Beste, 

 

Voor kerst heb ik voor mijn zusje een cadeaukaart van de sims 4 gekocht in de carrefour in schoten (belgie).

 

Echter kreeg ze de foutmelding dat het land niet juist is en ze deze niet kan gebruiken.. Ik heb dan gewoon wat ze wou kopen betaald met bankkaart dat haar cadeau gelijk in orde was.. 

 

Daarna heb ik het op de pc van mijn vriendin geprobeerd en dat zegt net hetzelfde dat het account in hetzelfde land moet gemaakt zijn dan de kaart gekocht is.. Echter heb ik die kaart zelf aangemaakt in België, net zoals de kaart gekocht is.. 

 

Kan iemand me hiermee helpen want staat ook nergens een nummer bij dat ik kan opbellen..

 

Groetjes,

Glenn

Bericht 6 van 39 (1.855 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Cadeaukaart

★★★★★ Expert
Dit onderwerp heeft te weinig te maken met De Sims 4 zelf en zal beter thuishoren in de forumtak van de technische problemen voor Origin: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/bd-p/origin-nl


Heb je deze cadeaubon van EA gekocht in België, verzilverd in België op een Origin / EA account gemaakt in België, @DIDemiDi?

Controleer dat de code op de cadeaubon van EA juist ingevuld wordt, want een kleine fouten zijn snel gemaakt en sommige karakters lijken best veel op elkaar.
Mocht je deze code in een e-mail bericht hebben ontvangen, dan kan je deze makkelijk overnemen met behulp van de "Kopiëren" en "Plakken" functies.
Deze code is eenmalig te gebruiken.

Wanneer de afdeklaag voor code op cadeaubon van EA ontbreekt of deels al beschadigd is, dien je deze te weigeren.
Indien de code op de cadeaubon van EA ontbreekt of (deels) beschadigd is of nog steeds geweigerd wordt, dien je contact op te nemen met de winkel waar je deze hebt gekocht.

Lees dit helpartikel voor meer informatie: https://help.ea.com/nl/help/account/ea-gift-card-information/

Bij problemen met de gebruikte betalingsmethode, zal je zelf contact opnemen met het bedrijf hierachter.
Wanneer je problemen hebt met de aankoop, zal je de gegevens goed moeten controleren, het (later) nog eens moeten proberen, of toch een andere betalingsmethode gebruiken.

Groetjes.
Bericht 7 van 39 (1.850 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Cadeaubon Verzilveren Foutmelding

Community Manager

Hey @OutlawLuna @TDWJJ, vervelend inderdaad! 

Hier zou onze klantenservice inderdaad in staat moeten zijn om mee te helpen en hoogstwaarschijnlijk gelijk voor je op te lossen. Vervelend dat je deze ervaring hebt gehad!

Ik raad je aan om het toch nog een keer te proberen en er zeker van te zijn dat je met de officiële Nederlandstalige chat verbonden bent. Je zou ze moeten kunnen bereiken via https://help.ea.com/nl/contact-us of via https://bit.ly/EAChatNL (vermeldt dan wel even waar het precies over gaat).

 

Hopelijk wordt het deze keer wél opgelost voor je!

Succes!

EA_LeeuwAHQ
Bericht 8 van 39 (1.854 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Cadeaubon Verzilveren Foutmelding

★★★★★ Expert
Mocht je deze fysieke cadeaubon van EA gekregen hebben van iemand anders, dan zal deze persoon een (aparte) aankoopbewijs hiervoor moeten hebben gekregen bij de aankoop, @OutlawLuna. Is dat niet zo, zal hierom gevraagd moeten worden.
Vraag dat aan deze persoon en dan zal je moeten teruggaan naar de winkel voor een oplossing. Ontbrekende codes, codes zonder afdeklaag of (deels) beschadigde verpakking, zal je moeten weigeren.
De winkel is verantwoordelijk wat zij verkopen.

Weet je zeker dat deze fysieke cadeaubon van EA is gekocht in België, dat je deze ook in België gaat verzilveren en bent aangemeld op een Origin / EA account die in België was aangemaakt?
Lees dit helpartikel waar je de cadeaubon van EA kan kopen en hoe je deze kan gebruiken: https://help.ea.com/nl/help/account/ea-gift-card-information/ en de algemene voorwaarden: https://www.ea.com/nl-nl/ea-card-terms-and-conditions
Je kan het nog eens proberen door contact op te nemen met de helpdesk.

Voor @TDWJJ zal hetzelfde gelden.

Groetjes.
Bericht 9 van 39 (1.850 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Cadeaukaart

Community Manager
Bericht 10 van 39 (1.841 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen