Battlefield 1 controller bug

door Daan885
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Battlefield 1 controller bug

★ Novice

For some reason whenever I play battlefield 1 with my controller, the aim assist doesn't work at all. Not even the "sticky aim" even though I have em turned on in my settings. Anyone have a fix?

 

And if not is it possible to refund a game on origin? It's just not fun to not being able to use my controller Frown

Bericht 1 van 6 (448 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Battlefield 1 controller bug

★ Novice

Uhm, ik moet iets bekennen. Ik kwam erachter dat ik al die tijd met een SMG had lopen spelen en ik probeerde op assault rifle range te mikken. Dus sorry, compleet mijn fout. Wanneer ik de SMG close probeer werkt t wel. Nogmaals sorry.

 

En ik neem aan dat die "aim snap" alleen werkt in de campaign dan?

 

Ben btw enorm aan het genieten aan het spel en wil jullie bedanken voor jullie vriendelijkheid.

In thread bekijken

Bericht 5 van 6 (486 Weergaven)

Alle reacties

Re: Battlefield 1 controller bug

Dag @Daan885

 

Welkom op het Nederlandstalig forum.

 

Waarom BF1 op PC spelen met een controller? Je zal merken dat als je tegen spelers met keyboard en muis speelt, je kansen verkleinen door met een controller te spelen. Wel is het zo dat je met een controller beter af bent wanneer je een vliegtuig bestuurt.

 

Wat aim assist betreft, zover ik weet is deze hulpfunctie enkel beschikbaar op PS4.

Om zeker te zijn zal ik ook bevestiging vragen aan @EA_Jason.

Bericht 2 van 6 (442 Weergaven)

Re: Battlefield 1 controller bug

[ Bewerkt ]
EA SPORTS FC Team

Hey @Daan885 en bedankt @DarkBanishing voor jouw bericht!

 

Er zijn enkele instellingen in het Gameplay menu waar je de instellingen voor Aim Assist in-/uit kunt schakelen.

 

bf1aim.jpg

 

Aim Assist is geen magische manier waarmee je direct op een tegenstander mikt, het is een klein hulpmiddel voor mensen die met een controller spelen.

 

Wat werkt er bij jou precies niet?

Jason.png
Bericht 3 van 6 (437 Weergaven)

Re: Battlefield 1 controller bug

★ Novice

Bedankt voor het snelle antwoord. In de verhaalmissies merk ik dat als ik vlak naast een persoon inzoom ik er vanzelf op ga. Ook merkte ik in de verhaal modus dat mijn aim ietsie langzamer bewoog al zat ik op iemand te schieten. In multiplayer werken deze functies bij mij geen van beide, ondanks dat ik ze aan heb gezet en het meerdere malen heb getest. Hierdoor schiet ik bijna alles mis, en eindig ik heel vaak met maar iets van 3 kills in het hele potje.

 

Ik gebruik een controller omdat ik een toetsenbord erg oncomfortabel vind en ik het liefst lekker op mijn bank wil zitten. Alleen al mijn vrienden spelen ook op pc. Dus vandaar ik ook :D

Bericht 4 van 6 (429 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Battlefield 1 controller bug

★ Novice

Uhm, ik moet iets bekennen. Ik kwam erachter dat ik al die tijd met een SMG had lopen spelen en ik probeerde op assault rifle range te mikken. Dus sorry, compleet mijn fout. Wanneer ik de SMG close probeer werkt t wel. Nogmaals sorry.

 

En ik neem aan dat die "aim snap" alleen werkt in de campaign dan?

 

Ben btw enorm aan het genieten aan het spel en wil jullie bedanken voor jullie vriendelijkheid.

Bericht 5 van 6 (487 Weergaven)

Re: Battlefield 1 controller bug

EA SPORTS FC Team

Battlefield 1 is inderdaad een geweldig spel en ik heb veel plezier met de PC versie. 

 

Aim assist is er wel voor multiplayer, maar zoals ik al zei ik het maar in beperkte mate. Misschien kan je het eens testen in een lege server met iemand om te zien hoe het precies werkt met de verschillende wapens. Als je niemand kunt vinden kan je me altijd een invite sturen via Origin. Standard smile

Jason.png
Bericht 6 van 6 (419 Weergaven)

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen