Re: BF 2042 Onedrive sync problemen tijdens gamen.

door EA_Leeuw
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

BF 2042 Onedrive sync problemen tijdens gamen.

★★★ Newbie

Product: Battlefield 2042
Platform:PC
Wat is het model van jouw systeem? PC
Wat is het AMD- of Nvidia Modelnummer van jouw videokaart? Nvidia RTX 3060 Ti
Voer de grote van het geheugen in GB in 8
Gebruik je software met een overlay? Ja
Zo ja, welke? Origin overlay
Heeft het enig effect wanneer je deze software uitschakelt? Nee
In welk deel van het spel komt het probleem voor? Multiplayer
In welk deel van het speltype? Breakthrough
Selecteer jouw regio Europa
Op welke server gebeurde dit? Alle servers
Wanneer gebeurde dit? (dd.mm.jj uu:mm) Elke dag
Omschrijf kort je bug: BF 2042 cache data staat in mijn documenten, deze word gesynced met Onedrive. Doordat de game gestart word, word elke keer de cache data gesynced met Onedrive tijdens het spelen. Dit veroorzaakt performance problemen.
Hoe vaak vindt de bug plaats? 100%
Hoe kunnen wij de bug zelf vinden? Zet Onedrive sync aan, start een breakthrough game (of wat anders) en kijk naar de data wel gesynced word met onedrive. Je zal dan allemaal cache files voorbij zien komen.
Wat gebeurt er? Door de sync tijdens het gamen, gebruikt onedrive bandbreedte en resources wat de prestaties van de game negatief beinvloed
Wat zou er eigenlijk moeten gebeuren? De data zou in %appdata% of iets dergelijks moeten staan zoals bij elk ander spel. (In ieder geval de cache data)

Zie bijlage, dit en meer word elke keer gesynchroniseerd tijdens het spelen.

Bericht 1 van 8 (1.207 Weergaven)

Geaccepteerde oplossing
Highlighted

Re: BF 2042 Onedrive sync problemen tijdens gamen.

Community Manager
Hey @shoqz,

Het is vrij normaal dat spellen data opslaan in de Mijn Documenten map, Battlefield is niet het enige spel en zal ook niet het laatste spel zijn die dit doet.

Als je OneDrive Bibliotheek back-ups hebt ingeschakeld kan dit er inderdaad voor zorgen dat OneDrive constant in de weer is met de Mijn Documenten map te synchroniseren, omdat de bestanden daarin gedurende je het spel speelt kunnen worden gewijzigd. Helaas zit er in dit geval niks anders op dan het te laten staan zoals het is, want zo werkt het spel nou eenmaal, en is dit daarom ook geen bug-rapport.

Dat je liever hebt dat het spel de data opslaat in de %appdata% mappen, dit is inderdaad een goed feedback punt en ik zal dit doorgeven aan de teams. Dankjewel daarvoor.
EA_LeeuwAHQ

In thread bekijken

Bericht 2 van 8 (1.199 Weergaven)

Alle reacties
Highlighted

Re: BF 2042 Onedrive sync problemen tijdens gamen.

Community Manager
Hey @shoqz,

Het is vrij normaal dat spellen data opslaan in de Mijn Documenten map, Battlefield is niet het enige spel en zal ook niet het laatste spel zijn die dit doet.

Als je OneDrive Bibliotheek back-ups hebt ingeschakeld kan dit er inderdaad voor zorgen dat OneDrive constant in de weer is met de Mijn Documenten map te synchroniseren, omdat de bestanden daarin gedurende je het spel speelt kunnen worden gewijzigd. Helaas zit er in dit geval niks anders op dan het te laten staan zoals het is, want zo werkt het spel nou eenmaal, en is dit daarom ook geen bug-rapport.

Dat je liever hebt dat het spel de data opslaat in de %appdata% mappen, dit is inderdaad een goed feedback punt en ik zal dit doorgeven aan de teams. Dankjewel daarvoor.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 2 van 8 (1.200 Weergaven)

Re: BF 2042 Onedrive sync problemen tijdens gamen.

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

@EA_Leeuw  Dat is wat mij betreft wat kort door de bocht.

 

Zoals je ook hier kan zien: Cache being saved to documents, which gets synced by Onedrive - Answer HQ (ea.com) ben ik niet de enige met dit issue.

Dat er bestanden staan in mijn documenten is inderdaad geen probleem, het word wel een probleem als daar files in staan welke elke keer gewijzigd worden.

 

Als het maar een paar files zouden zijn die gewijzigd worden dan heb ik daar nog enigzins vrede mee.

 

Maar we hebben het hier over 1000+ files. Daardoor heeft dat impact op de gameplay en daardoor beïnvloed dat mijn game negatief, een bug mijn inziens. 

 

Wel fijn dat je gaat voorstellen dit in de %appdata% te laten plaatsen.

 

Enige wat zou moeten gebeuren is het verplaatsen van de cache data. 

Bericht 3 van 8 (1.190 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Onedrive sync problemen tijdens gamen.

[ Bewerkt ]
Community Manager

@shoqz, misschien is het wat kort door de bocht, alleen is het helaas zoals het is ben ik bang. Frown

Het is gewoon erg jammer dat dit niet op te lossen is.
Ik heb ook helaas niet het vermoeden dat dit zo 1.2.3. kan worden aangepast omdat een x aantal mensen de OneDrive bibliotheek functie gebruiken, dan zou je een spel moeten aanpassen op functies van een ander bepaald programma wat er voor de rest niks mee te maken heeft. Dit is natuurlijk alleen maar mijn eigen beredenering.

Ik denk zelf dat dit met bepaalde permissies te maken heeft.

Het spel is gebouwd om de map Mijn Documenten te gebruiken voor settings, soms cache, screenshots, crash dumps etc. OneDrive kan inderdaad soms 'een doorn in het oog' zijn (al maak ik er zelf ook al te graag gebruik van, dus ik begrijp zeker wat je bedoelt) als je gebruik maakt van de OneDrive functie om een continue back-up van je bibliotheken te maken.

Nogmaals, ik snap goed waar deze feedback vandaan komt. Het zal zeer zeker worden doorgezet. Standard smile

 

Ook zou ik graag het volgende nog willen weten, als dat oké is? Naast bandbreedte problemen, merk je nog andere prestatie problemen als je OneDrive hebt ingeschakeld en je speelt het spel?

EA_LeeuwAHQ
Bericht 4 van 8 (1.187 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Onedrive sync problemen tijdens gamen.

★★★★★ Expert
Dus dit is geen bug, @shoqz. Dit soort software staat bekend om problemen te geven. Je zal deze toch helemaal moeten afsluiten of verwijderen.
Spelvoortgang en instellingen van de gebruikt worden lokaal bewaard in diens mappen. In je "Documenten\Electronic Arts\", is dus een goede start. Als je deze verplaatst, dan zal het spel deze niet meer vinden, waardoor het kan lijken dat je van alles kwijt bent.

Groetjes.
Bericht 5 van 8 (1.168 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Onedrive sync problemen tijdens gamen.

★★★ Newbie

@EA_Leeuw 

 

Tijdens de sync, doet die uiteraard een file consistency check dit heeft impact op de CPU, en gezien BF zwaar leunt op de CPU heeft dit impact.

 

Er zijn 32 miljoen gebruikers van Office 365 personal dan wel zakelijk, veel mensen weten niet eens dat dit de oorzaak is van FPS drops omdat ze niet in de gaten hebben dat Onedrive dat doet.

 

Onedrive is ook nog eens een basis onderdeel van Windows, net zoals notepad of noem maar wat anders, beetje vreemd om het dan te beschouwen als "hoeft geen rekening mee gehouden te worden".

 

Geef het door waar de techneuten er iets van kunnen vinden, en dan laat ik het voor nu zoals `t is.

 

Bericht 6 van 8 (1.157 Weergaven)

Re: BF 2042 Onedrive sync problemen tijdens gamen.

★★★ Newbie

Beste @RealSimmor0 

 

Ik begrijp dat je probeert een nuttige toevoeging te plaatsen, maar met deze opmerking kan ik niks.

 

"Dit soort software staat bekend om problemen te geven. Je zal deze toch helemaal moeten afsluiten of verwijderen."

 

Met alle respect, dat is nergens op gebaseerd, er is niet 1 game (en ik heb er veel) die dit zelfde gedrag vertoond.

 

Bericht 7 van 8 (1.156 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Onedrive sync problemen tijdens gamen.

★★★★★ Expert
Toch is het zo, @shoqz.
Je hebt dit niet nodig voor het spel of de Origin cliënt.
De Origin cliënt en de Origin spellen dienen samen met hun gegevens lokaal worden bewaard.
Het spel zoekt op deze bepaalde plek en niet ergens anders.
Spellen van anderen werken weer anders.

Groetjes.
Bericht 8 van 8 (1.102 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help