BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

door Zaidore
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

★ Apprentice

Zoals ik me @EA_Leeuw op het engelse forum al heb besproken ervaar ik een erg vervelende crash to desktop sinds season 2.

 

mijn Specs:

 

Intel i7 12700k

Kingston Fury Beast DDR5 RGB 5600KIT

Z690 AD UX DDR5 moederbord

RTX 3070TI videokaart

Be Quiet Pureloop 2 FX Processor Koeler

1TB Samsung 870QVO

 

Alle stappen die in het standaard stappenplan zitten hebben we al ondergaan, oudere drivers voor beeldkaart, windows schoon geinstalleerd, origin opnieuw geinstalleerd, game opnieuw geinstalleerd, alle in compatibiliteit modus opgestart, alles als administrator, borderless modus gebruikt, graphics omlaag gezet (al lijkt me dat onnodig met een 3070ti) en nog veel meer stappen, op het engelse forum heb ik ook al me dxdiag gepost, @EA_Leeuw heeft me meerdere malen geadviseerd hier ook even te kijken en te zien wat jullie me misschien nog aan kunnen raden, de crash gebeurd op willekeurige momenten in de game, van 5 tot 20min spelen, meeste net geen compleet spel en dan hangt het beeld even, vreemde is gras en bomen blijven bewegen maar ik kan niet meer bewegen of rondkijken en na 5/10 sec is het crash naar desktop. alle hardware is net een week oud en geassembleerd en andere games werken wel gewoon naar behoren, weet iemand hier de verlossende oplossing ? aangezien ik dik 66 uur heb kunnen spelen voor season 2 met een oude GTX 1080 TI en toen werkte alles wel, overigens heeft die 1080ti ook in dit nieuwe systeem gezeten en daarmee had ik hetzelfde probleem dus kan stellen dat het niet aan de videokaart ligt.

 

thnx in advance iemand HELP ME!

Bericht 1 van 16 (1.270 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

★ Apprentice
@EA_Leeuw heeeey, nou het is de oplossing, de 2x8 staat niet in de QVL met een reden dus kennelijk, mormaal zeggen ze als die niet in de qvl staat kan het alsnog werken, maar met deze dus niet. heb inmiddels 2 hele potjes kunnen spelen zonder crash en tot nu toe geen gekke dingen gemerkt, dus als aanrader naar alles en iedereen, houd je aan de QVL. en @EA_Leeuw thnx voor de hulp

In thread bekijken

Bericht 13 van 16 (1.872 Weergaven)

Alle reacties

Re: BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

★ Apprentice

hier nogmaals de dxdiag van nu net direct na een crash to desktop @EA_Leeuw

Bericht 2 van 16 (1.259 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

★★★★★ Expert
Start met de basisstappen en dan de aanvullende stappen eens helemaal te doen, @Zaidore.

Gegevens van je PC vermeld je met een DxDiag informatie.

Maak dan een schermafdruk van de foutmelding of zo iets als je die ziet, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en toevoegen als een bijlage bij je reactie hier.

Test met een andere computer, die voldoet aan de gestelde systeemeisen: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/battlefield/battlefield-2042#store-page-section-requirements

Groetjes.
Bericht 3 van 16 (1.232 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

★ Apprentice
@RealSimmor0 zoals je hierboven kan zien en ik al aangeef heb ik op het engele forum in samenwerking met @EA_Leeuw alle stappen al doorlopen, in het bericht hier boven zie je ook de dxdiag al staan evenals alle gegevens van mijn pc in het allereerste bericht bovenaan deze post, ik gok erop dat je net wakker bent en niet goed heb gelezen wat hierboven allemaal al staat, omdat ik namelijk als onderwerp heb geen bericht of error...........
Bericht 4 van 16 (1.227 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

Community Manager
Hey @Zaidore,

Bedankt voor je terugkoppeling. Standard smile

We kunnen nog meer stappen proberen!

Heb je al eens gekeken of dat de drivers van je on-board audio apparatuur helemaal up to date is, de drivers etc.? Meestal is dit RealTek.

Je kunt ook nog eens proberen om alles los te koppelen van je PC, behalve je monitor, internet, toetsenbord en muis, om zo te kijken of dat je een ander patroon ziet.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 5 van 16 (1.216 Weergaven)

Re: BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

★ Apprentice

Hey @EA_Leeuw inderdaad alles up to date genaskt, voor mijn moederbord is de huidige bios versie f7, via de gigabyte website alle eventuele drivers e.d. voor moederbord bluetooth wifi en ga zo maar door geïnstalleerd, uiteraard ook geprobeerd met alleen scherm toetsenbord muis, waarbij ik zelfs icue heb geïnstalleerd en mijn draadloze muis bedraad heb aangesloten en de dongle verwijderd. Helaas steeds hetzelfde probleem, recent ook ipv origin de ea app gedownload en via daar wederom problemen, wel is daar nog wat bij gekomen, ook het spel need for speed heat die ik via de ea app speel heeft ctd

Bericht 6 van 16 (1.212 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

★ Apprentice
@Zaidore er moet staan gedeinstalleerd
Bericht 7 van 16 (1.210 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

Community Manager
@Zaidore, als nu plots meerdere spellen crashen op je PC, dan vermoed ik toch dat er iets mis is met je hardware...

Heb je al eens in Windows Event Viewer gekeken of dat je wat kunt terugvinden?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 8 van 16 (1.200 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

★ Apprentice

@EA_Leeuw jazeker hebben we daar gekeken, echter gebeurd deze ctd enkel met games via origin of ea app, andere spellen werken wel, games zoals snowrunner bijvoorbeeld kan ik op ultra settings zoveel spelen als ik wil, deze start op vanuit de xbox app, ik vermeld je er wel even bij dat ik gisteren nieuw geheugen heb besteld, na wat onderzoek lijkt het erop dat mijn geheugen niet in de support lijst staat van mijn moederbord: KF556C40BBAK2-16.

 

Wij hopen dat dit het probleem is en ik verwacht met geluk vandaag en anders morgen het 2x16gb geheugen de KF556C40BBAK2-32 die wel in de support lijst staat. Dat is Kingston Fury Beast RGB 2x16GB DDR5 5600KIT.

 

tot die tijd helaas nog even geen bf of oplossing op dit moment. Maar zal zeer zeker tegen die tijd een update plaatsen, wie weet is dit een oplossing voor anderen die hier ook tegen aan lopen.

Bericht 9 van 16 (1.198 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.

Community Manager
@Zaidore, ik had al een klein vermoeden dat het toch aan je geheugen kon liggen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
EA_LeeuwAHQ
Bericht 10 van 16 (1.194 Weergaven)

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help