Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

door Fitvermet
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

[ Bewerkt ]
Champion

Er is vermoedelijk een probleem met vadertje Winter.. Als je in de afgelopen dagen het seizoenen hebt gespeeld en je hebt vadertje winter (Clement Vorst) op bezoek gehad, zou je last kunnen hebben van een interne bug. Dus als het heel lang duurt voordat je spel laadt of opslaat of als je spel na een paar minuten vast loopt. Zouden jullie dan eens willen kijken naar de inhoud van de map Saves.

De map saves vinden jullie hier: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. 

Een 'normale' save  heeft tussen de 4 en de 24 MB maar door een interne bug kan dat snel oplopen. Als je een rotatiespel speelt met veel Sims lopen de saves uiteen van 25 tot 75 MB. Inmiddels zijn er saves van meer dan 140 MB gezien die er voorzorgen dat je spel moeite heeft met laden. Daarnaast kan het gebeuren dat het spel telkens een nieuwe Vader Winter figuur aanmaakt. Als dat bij jou ook het geval is zou je dat dan hier  willen omschrijven en een screenshot willen bijvoegen van de inhoud van je saves? 

Als dat zo is dan is er misschien wel een oplossing voor. 

 

Lees ook: Opgelost: [CURRENT ISSUE] Game Freeze/ Extended Loading Times/ Save Game Bloating - Answer HQ (ea.co...

 

Een eventuele oplossing voor het 'Vadertje-Winter-probleem' vind je hier: Game/Time is freezing (Patch 1.68) – Crinrict's Sims 4 Help Blog Installeer alleen als je heel zeker bent dat het om het Vadertje Winter probleem gaat.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 1 van 26 (747 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

[ Bewerkt ]
Champion

@Mercedes3dijk Zo te zien heb je zeker last van het 'Vadertje-Winter-probleem'. Twee van jouw save bestanden zijn besmet en zijn er door 'opgeblazen'. 

Verwijder in ieder geval de bestanden Slot_00000005.save en Slot_00000005.save.ver0 (Ik denk dat deze bestanden waarschijnlijk niet meer te redden zijn -opslaan in afwachting van een oplossing heeft waarschijnlijk ook niet heel veel zin) 

Je kan de Sims daarna opnieuw opstarten en kiezen om je spel te starten met het opslagbestand. Kies dan niet voor de grote pijl maar voor de optie bestand laden en voor het floppydisk icoontje links.

 

Het is moeilijk uit jouw saves af te lezen of je het probleem al had op 27-11 0m 13:51 maar hopelijk kan je je spel herstellen vanaf dat moment. Kies dan voor de optie om dat opslag bestand te herstellen.

 

Je kan dat ook met de rechter muisknop aanklikken vanuit de map Saves en dan kiezen voor 'openen met' (Zorg ervoor dat je het vinkje uitzet) Kies voor de optie 'meer apps' en scroll helemaal naar beneden totdat je de optie vindt 'een andere app vinden op deze pc' klik die aan en zoek naar \Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 4\Game\Bin klik daar op TS4_x64. Daarmee start je de save met de Sims 4.

 

Dan is het heel belangrijk dat je in alle werelden (mappen) en alle families die je speelt het winterfeest in de kalender uitschakelt. Als je dat al aan het spelen bent verwijder dan zeker de komst van vader winter (Clement Vorst of Frost) 

 

Als je daarna nog last hebt van het opblazen van je Saves. dan heb je een van de andere problemen en daar is een andere oplossing voor. Laat dat dan ajb ook even weten.

 

Veel succes en veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 26 van 26 (644 Weergaven)

Alle reacties

Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

★★★ Novice

FDE35C4B-8698-4487-929E-DDC0B06EFDEB.jpegIs het de bedoeling dat ik deze save verwijder of? Er staat 1 tussen van 50709kb

Bericht 2 van 26 (727 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

Champion
@Fitvermet Jammer genoeg kan ik dat niet zien op het plaatje. Zou je hem als bijlage willen aanhechten aan je antwoord?

Het Vadertje-Winter-Probleem is eigenlijk het opblazen van je Save-bestanden door het telkens opnieuw aanmaken van NPC (non Player controlled Sims) Als je denkt dat je daar last van hebt, is het juist de bedoeling dat je in de kalender (alleen aanwezig als je ook Seizoenen speelt) het Winterfeest verwijdert. Je zou de Save waar je nu mee speelt wel ergens anders kunnen opslaan in afwachting van de eventuele oplossing bij de volgend patchupdate.

Maar ik zou jou situatie eerst eens moeten bekijken.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 26 (727 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

★★★ Novice

Ik was al een stukje verder gekomen ik had de mod gedownload van vadertje wintertje en het feest was ik al voorbij ik wilde het saven en nu liep daar heel de boel vast.

Untitled 1.jpg

Bericht 4 van 26 (707 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

[ Bewerkt ]
★★★ Novice

ik heb het winterfeest geanulleerd saven lukte maar spel bevroor terug... 

Bericht 5 van 26 (704 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

[ Bewerkt ]
Champion

@FitvermetTja, dat ziet er niet zo feestelijk uit! Mijn advies is om Slot_00000005.save.ver1 tot en met Slot_00000005.save.ver4 te bewaren.


Slot_00000005.save en Slot_00000005.save.ver0 zou ik verwijderen en gelijk naar *5save.ver1 gaan en daar in je kalender het winterfeest voorlopig te verwijderen.

Daarmee zou je mogelijk wel door kunnen spelen.


Voor de zekerheid zou je na de verwijdering van de opgeblazen bestanden een backup kunnen maken van je Save map en deze op een externe harde schijf opslaan of in de cloud. Dat is ook voor het geval er toch nog iets misgaat. Door dat te doen, heb je in elk geval je spelvoortgang ergens veilig gesteld.
Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 26 (703 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

★★★ Novice

Ik heb enkel die 2 verwijderd zoals je zei maar nu moet ik heel opnieuw beginnen en staan er geen opgeslagen spellen bij... alles is weg

Bericht 7 van 26 (695 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

Champion
@Fitvermet Dat hoeft niet want als je naar de map Saves gaat en je dubbelklikt nu op Slot_00000005.save.ver1 dan vraagt Windows met welke App je deze wilt openen. Kies dan voor De Sims 4. Als je die optie niet vindt in jouw PC start dan Origin en de Sims 4 gewoon op. Kies zodra je bij het start menu bent voor de optie Spel laden. Dan zie je helemaal onderin van dat menu links van de pijl een icoontje met een schijfje (een Floppy Disk) als je daarop klikt (opslag bestand herstellen krijg je de laatst vijf opgeslagen spellen te zien. Kies dan voor het bestand dat je op 21-11 om 17:06 hebt opgeslagen. Dat bestand staat nog in je saves dus is nog beschikbaar.
Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 26 (688 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

★★★ Novice

Beste 

 

Op beide manieren ben ik niet in staat om de optie spel laden te kiezen 😫

 

E1A37C6F-032B-4C24-A213-6FF2A8423B5B.jpeg

Bericht 9 van 26 (668 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Als je merkt dat je spel bevriest na een paar minuten!

Champion

Als je de Slot_00000005.save.ver1 dubbelklikt dan vraagt Windows met welke app je deze wilt openen. Zoek in je computer naar \Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 4\Game\Bin\TS4_x64 en klik daar dan op. Als je de TS4_x64 ergens anders staat zoek deze dan via de zoekopdracht in je computer. 

Zolang je niet met de Legacy Editie speelt zou het langs deze weg moeten lukken. 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 26 (661 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help