Alles kapot!

door maud1209
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Alles kapot!

★★★ Novice

ik heb een probleem waardoor ik de sims 4 helemaal niet meer kan spelen. Ten eerste is in CAS bij elk kleding stuk een rare vorm en als ik naar de gallerij wil gaan staat er in plaats van gallerij, mijn bibliotheek etc WWWWWWWWWWWWW als naam van elk onderdeel Frown Het lijkt wel een virus ofso. En als ik gewoon wil spelen dan is het balkje voor pauze en sneller etc helemaal weg en ik kan op niks klikken! Heel raar dit. Heb ook niemand anders gezien met dit probleem :/ Ik heb alle cc die ik gebruik weggedaan en toen werkte alles wel weer dus daarna heb ik met broken mods ditector gekeken en er was geen enkel kapot bestand dus ik weet het ook niet meer. Ik kon vanmorgen wel nog gewoon spelen zonder problemen dus heel raar dit Frown

 

Groetjes Maud

Bericht 1 van 14 (1.581 Weergaven)

Geaccepteerde oplossing

Re: Alles kapot!

★★★★★ Expert
Aangepaste inhoud is bekend dat deze voor veel problemen zorgen en dien je hebben verwijderd, @maud1209. Is dus niet vreemd dat die je spel kapot hebben gemaakt.

Voordat je begint dien je de Origin cliënt en alle Origin spellen hebben afgesloten.
Hernoem De Sims 4 map, die in je "Documenten\Electronic Arts" staat.
De cache van de Origin cliënt leegmaken. Lees daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Zorg dat je verbonden bent met het internet, gebruik een bekabelde internetverbinding. Mogelijk zal je de beveiligingssoftware en andere niet benodigde programma's moeten afsluiten.
Dan de Origin cliënt weer starten en je aanmelden met de juiste EA / Origin account.
Vervolgens ga je naar je spelbibliotheek toe, rechtsklik op De Sims 4 en dan "Repareren" optie kiezen.
Nadat het reparatieproces klaar is, controleer je nog of De Sims 4 ook is bijgewerkt. Rechtsklik nog eens op De Sims 4 en "Update game" kiezen.
Start De Sims 4 weer en test met een nieuw gemaakte Sim of huishouden, of je probleem is verholpen. Ook kan je een Sim of huishouden selecteren uit de standaard aanbod die met De Sims 4 meegeleverd wordt.


Groetjes.

In thread bekijken

Bericht 4 van 14 (1.522 Weergaven)

Alle reacties

Re: Alles kapot!

★★★★★ Expert
Ontdoe je spel van alle aangepaste inhoud ("modificaties"), doe de basisstappen en controleer of De Sims 4 is bijgewerkt, @maud1209.

Groetjes.
Bericht 2 van 14 (1.549 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Alles kapot!

★★★ Novice
@RealSimmor0 Heb ik allemaal gedaan, maar ik wil mijn mods gaarg houden
Bericht 3 van 14 (1.548 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Alles kapot!

★★★★★ Expert
Aangepaste inhoud is bekend dat deze voor veel problemen zorgen en dien je hebben verwijderd, @maud1209. Is dus niet vreemd dat die je spel kapot hebben gemaakt.

Voordat je begint dien je de Origin cliënt en alle Origin spellen hebben afgesloten.
Hernoem De Sims 4 map, die in je "Documenten\Electronic Arts" staat.
De cache van de Origin cliënt leegmaken. Lees daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Zorg dat je verbonden bent met het internet, gebruik een bekabelde internetverbinding. Mogelijk zal je de beveiligingssoftware en andere niet benodigde programma's moeten afsluiten.
Dan de Origin cliënt weer starten en je aanmelden met de juiste EA / Origin account.
Vervolgens ga je naar je spelbibliotheek toe, rechtsklik op De Sims 4 en dan "Repareren" optie kiezen.
Nadat het reparatieproces klaar is, controleer je nog of De Sims 4 ook is bijgewerkt. Rechtsklik nog eens op De Sims 4 en "Update game" kiezen.
Start De Sims 4 weer en test met een nieuw gemaakte Sim of huishouden, of je probleem is verholpen. Ook kan je een Sim of huishouden selecteren uit de standaard aanbod die met De Sims 4 meegeleverd wordt.


Groetjes.
Bericht 4 van 14 (1.523 Weergaven)

Re: Alles kapot!

★★★ Newbie

ik heb de laatste tijd problemen met de sims 4. ik kan enkel de werelden van mijn uitbrijdingspaketten nog zien en de meubels laden niet (er komen vraagtekens op). mijn mannetjes zijn onzichtbaar en ik kan niet spelen. ik heb dit inmiddels al 3 weken. wat moet ik doen?

groetjes 

Bericht 5 van 14 (1.424 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Alles kapot!

★★★★★ Expert
Heb je dan de eerder vermelde basisstappen gedaan, @lenakbvb09? Daarmee zal je deze vreemde zaken gaan oplossen, die veroorzaakt worden door het gebruik van aangepaste inhoud.
Bericht 6 van 14 (1.417 Weergaven)

Re: Alles kapot!

Champion
@lenakbvb09 De vraagtekens en 'onzichtbare' Sims komen door de verouderde modificaties. Vaak gaat dit soort CC (Custom Content) stuk na Patch Updates van De Sims. Pas geleden zijn er weer een paar updates voor De Sims geweest.
Dus als je modificaties gebruikt zal je telkens na een update ook moeten controleren of deze meubels, kleding of haarstijlen nog werken. Daarvoor zal je naar de site van die makers toe moeten.
Wat in ieder geval verstandig kan zijn, is het verwijderen van het bestand: 'localthumbcache.package'. Dat vind je in de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. Je kan dat trouwens pas verwijderen als je niet speelt.
Zodra je je spel opnieuw start maakt De Sims een nieuw en schoon bestand aan. Hopelijk heb je hier wat aan.
Veel plezier met spelen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 14 (1.396 Weergaven)

Re: Alles kapot!

★★★ Newbie

Deze uitleg is niet heel duidelijk.

Leuk die link waar je wat moet verwijderen maar zodra ik op het mapje Sims4 klik staan er nog meer mapjes.. en dan??

Bericht 8 van 14 (1.353 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Alles kapot!

[ Bewerkt ]
Champion

@geannevandeelJe spel wordt in twee hoofdmappen opgeslagen. Dat is ook afhankelijk van de locatie die je kiest in Origin. De spelkernen worden opgeslagen in de map Origin of Origin Games. Het is niet de bedoeling dat je daar iets mee doet. In die map zie je onder meer de map installer en data etc. Daarnaast zie je ook mappen EP voor de Expansion Packs etc. Dat is niet de map die ik bedoel.

In de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 zie je onder meer mappen met namen als: 'cache', 'custom music', 'screenshots' en 'saves'.

Daaronder zie je een aantal losse bestanden. Eén daarvan is het bestand wat ik hiervoor noemde: 'localthumbcache.package'.
De oplossing die ik hier aangaf geldt voor een specifiek probleem. Dat hoeft niet voor jouw situatie te gelden.

Misschien kan jij hier nog uitleggen waar je tegen aanloopt in het spel. Wie weet kunnen we je dan ook gerichter helpen.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 14 (1.345 Weergaven)

Re: Alles kapot!

★★★★★ Expert
Ga naar je Documenten toe en open de map "Electronic Arts", daarin zal je een map "De Sims 4" vinden. Hernoem deze dan, @geannevandeel.
Dit is als je De Sims 4 in het Nederlands speelt. Elke taal zal zijn eigen map aanmaken. Je hoeft map genaamd "De Sims 4" helemaal niet te openen, alleen te hernoemen.
Mocht er nog meer mappen hierin staan met "Sims 4", dan kan je deze ook hernoemen of verplaatsen naar een andere, veilige locatie.

De genoemde problemen worden veroorzaak door gebruik van aangepaste inhoud ("modificaties"). Restanten kunnen achterblijven in je opgeslagen spellen.
Nadat er een spel update en/of uitbreiding wordt geïnstalleerd, zullen er problemen ontstaan, mocht de aangepaste inhoud nog aanwezig zijn.
In algemeen wordt dan aangepaste inhoud ook niet ondersteund hier.
Door de basisstappen te doen kan je het probleem ook weer laten oplossen.


Groetjes.
Bericht 10 van 14 (1.336 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help