Star wars squadrons werkt niet met ps4 controller via origin launcher

door joerimovies
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Star wars squadrons werkt niet met ps4 controller via origin launcher

★★★ Newbie

Ik probeerde laatst star wars squadrons met PS4 controller te spelen maar hij detecteert de controller helemaal niet. 

Ik heb de game op PC en ik heb hem gekocht via de Origin launcher

Ik heb het al via kabel en bluetooth geprobeerd maar niks werkt. 

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

 

Bericht 1 van 4 (1.140 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Star wars squadrons werkt niet met ps4 controller via origin launcher

Community Manager (retired)
@joerimovies Hey!

Ik ben bang dat al onze games op de PC geen directe ondersteuning bieden voor Playstation controllers. De standaard controller zonder driver/programma die meteen werkt is de Xbox controller omdat deze van Microsoft zijn.

Er zijn wel manieren om de Playstation te laten werken op jouw PC maar je zult hiervoor 3rde partij software moeten gebruiken om de controller te emuleren alsof hij een Xbox controller is wat wij helaas niet direct ondersteunen en op eigen risico is.

Het kan het waard zijn hier wat onderzoek naar te doen op het internet want dit geldt mogelijk ook voor andere games die je speelt of in de toekomst gaat spelen.

- EA_Neil
Neil.png

In thread bekijken

Bericht 2 van 4 (1.127 Weergaven)

Alle reacties

Re: Star wars squadrons werkt niet met ps4 controller via origin launcher

Community Manager (retired)
@joerimovies Hey!

Ik ben bang dat al onze games op de PC geen directe ondersteuning bieden voor Playstation controllers. De standaard controller zonder driver/programma die meteen werkt is de Xbox controller omdat deze van Microsoft zijn.

Er zijn wel manieren om de Playstation te laten werken op jouw PC maar je zult hiervoor 3rde partij software moeten gebruiken om de controller te emuleren alsof hij een Xbox controller is wat wij helaas niet direct ondersteunen en op eigen risico is.

Het kan het waard zijn hier wat onderzoek naar te doen op het internet want dit geldt mogelijk ook voor andere games die je speelt of in de toekomst gaat spelen.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 2 van 4 (1.128 Weergaven)

Re: Star wars squadrons werkt niet met ps4 controller via origin launcher

★★★ Newbie

Hey @EA_Neil,

 

In eerste instantie dacht ik dat het net als bij jedi fallen order het wel  zou registreren maar is het misschien zo dat het bij jedi fallen order alleen werkte omdat de experience dan beter is wanneer je het speelt?

 

- JoeriMovies

Bericht 3 van 4 (1.121 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Star wars squadrons werkt niet met ps4 controller via origin launcher

Community Manager (retired)
@joerimovies

Ik denk dat persoonlijk het verschil hem ligt in de engine waar het spel in is gebouwd. Ik kan het fout hebben want werk niet rechtstreeks aan de spellen.

Jedi Fallen Order is gebouwd in de Unreal Engine4 wat mogelijk andere ondersteuning heeft dan Squadrons wat in de EA Frostbite engine gebouwd heeft en zover ik weet helaas op het moment niet direct Playstation controllers ondersteund helaas.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 4 van 4 (1.118 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help