Re: Theme Hospital - Setting Cycles

door Lesley-An
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Theme Hospital - Setting Cycles

★★★ Newbie

Hello!

Wie kan me helpen? (voel me echt een n00bmeisje nu ...)

Ik heb Theme Hospital aangeschaft en nu blijft de game craschen op lvl 4.

De volgende melding krijg ik dan te zien in Dosbox: 

Box DOSBox switched to max cycles, because of the settings: cycles=auto. if the game runs too fast try a fixed cycle amount in dosbox's options. 

Hoe kan ik dit aanpassen in DOSBox? Ik heb er echt geen verstand van en zelfs met de manual kom ik niet verder. 

En dat vind ik best jammer want dit spel is AWESOME! 

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!

Thanks! 

Groetjes Syl 

Bericht 1 van 9 (740 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

★★ Novice

bedankt voor je antwoord, ik heb het pas gekocht op Origin vorige week. het schijnt dat het wel geüpdatete is zodat het ook werkt in de nieuwe versies. ik heb het spel ondertussen ook weer aan de praat gekregen. bleek dat ik na een virusscan de beveiliging te strikt had gezet waardoor de ea launcher geen toegang meer had. om dit probleem op te lossen moet je dus de app toestemming geven via de beveiliging.

groetjes Lesley

In thread bekijken

Bericht 5 van 9 (518 Weergaven)

Alle reacties

Dag @Mello0owKitty

Ik ben al onder de indruk dat je dosbox gebruikt! Standard smile

En hulpeloze noobmeisjes moeten nu eenmaal geholpen worden ... Wink

Het instellen van DosBox voor een bepaalde game waarbij de "auto" setting niet lukt kan soms veel tijd in beslag nemen.

Na wat opzoekwerk heb ik op de site van dosbox volgende gegevens gevonden:

Emulated CPU Cycles
8088 4.77 MHz 315
286 12.5 MHz 2750
386 33 MHz 7800
486 66 MHz 26800
Pentium 100 77000
Pentium II 300 200000

Dit wil zeggen dat het maximum aantal cycles 200 000 bedraagt.

Op de site van origin vond ik ook de minimale system specs voor de game:

Minimale systeemeisen:

• Windows XP / Windows Vista / Windows 7
• 1,8GHz processor
• 512MB RAM (1GB aanbevolen)
• 3D-kaart met ondersteuning voor DirectX 7 (compatibiliteit met DirectX 9 aanbevolen)
• 2GB HDD
• Muis
• Toetsenbord

Hoe komt het dat een spel van 1997 zulke systeemeisen nodig heeft? Wel,  EA heeft het spel aangepast zodat het op modernere systemen kan gespeeld worden.

Dit wil zeggen dat de game te zwaar lijkt te zijn voor DosBox.

Gelukkig staan er heel wat windows uitgaven in de lijst. D.w.z. dat je de game in Windows 10 kan draaien onder windows xp, Vista of 7 compatibiliteit. Thumbs up

Zo doe je dit: https://support.microsoft.com/nl-be/help/15078/windows-make-older-programs-compatible

Laat maar iets weten indien het gelukt is of niet.

Prettige feestdagen! Party hat

Bericht 2 van 9 (735 Weergaven)

★★ Novice

bedankt, bij mij loopt het vast in level 8, ervoor draaide het prima en foutloos en nu opeens blijft het gewoon hangen na twee minuten spelen. hij start vanzelf op in dos en ook met de elauncher. de probleemoplossen meldt dat de elauncher niet compatibel is.  ik vind niet hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet in dos op start of ook niet met elauncher. hoe zou ik dat moeten doen?

Bericht 3 van 9 (570 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★★ Expert
Dit is al een oud onderwerp, @Lesley-An. Oudere spellen werken niet op Windows 10 en zeker spellen uit de tijd van MS-DOS.
Software van andere gebruiken wordt hier niet ondersteund, je zal de website bezoeken of contact opnemen met hun ondersteuning.
Als je van alles dient te veranderen in je systeem, is het de vraag of het wel de moeite en tijd zijn om dit spel (opnieuw) eens te kunnen spelen.

Groetjes.
Bericht 4 van 9 (527 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★ Novice

bedankt voor je antwoord, ik heb het pas gekocht op Origin vorige week. het schijnt dat het wel geüpdatete is zodat het ook werkt in de nieuwe versies. ik heb het spel ondertussen ook weer aan de praat gekregen. bleek dat ik na een virusscan de beveiliging te strikt had gezet waardoor de ea launcher geen toegang meer had. om dit probleem op te lossen moet je dus de app toestemming geven via de beveiliging.

groetjes Lesley

Bericht 5 van 9 (519 Weergaven)

★★★★★ Expert
Vreemd dat pas bij 8ste iets gebeurd waarom het spel gaat vastlopen hierdoor, @Lesley-An.

Je dient alle overige en onnodige geopende software, met name sommige beveiligingssoftware, volledig hebben afgesloten, omdat deze vaak de goede werking van de Origin cliënt als de spellen van Origin kunnen hinderen / blokkeren.
De Origin cliënt en de spellen van Origin zal je op de witte lijst van je beveiligingssoftware moeten zetten.
Ook dien je de Origin cliënt en de spellen van Origin lokaal hebben geïnstalleerd. Hun gegevens dienen lokaal worden opgeslagen en bereikbaar zijn.

Groetjes.
Bericht 6 van 9 (513 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★ Novice

hallo

dat was niet vreemd omdat ik op dat moment een volledige virusscan had uitgevoerd en er iets niet pluis was heb ik de instellingen zwaarder gezet en daardoor wou het spel niet meer correct werken ('drive to fast'  melding in dosbox) en heb ik geprobeerd om de compatibiliteit aan te passen maar dat was dus niet het probleem. nadat ik de instelling weer heb aangepast en origin, sims4 (die ging ook niet meer (initialisatiefout), dosbox, e-launcher en theme hospital toegevoegd aan de veilige apps ging het weer. hiermee wil ik dus aangeven dat daar het probleem ook kan liggen als het opeens niet meer werkt.

groetjes Lesley

Bericht 7 van 9 (493 Weergaven)

★★ Novice
@RealSimmor0 klopt inderdaad daar zat het probleem dus Standard smile
Bericht 8 van 9 (492 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager (retired)
Hey @Lesley-An,

Wat tof dat je er zelf achter bent gekomen. Ik heb hem als antwoord gemarkeerd zodat mochten anderen tegen dit probleem aan lopen ze kunnen zien hoe ze dit ook op kunnen lossen.

Bedankt voor het delen en veel speelplezier toegewenst!

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 9 van 9 (481 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen