Spel start niet meer na windows update

door proppenschieter
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Spel start niet meer na windows update

★ Novice

Spel (fifa2021) start niet meer op na windows update.

In origin geeft hij steeds aan dat ik een patch note moet downloaden.

Maar als ik dat doe blijf ik dezelfde melding krijgen.

Ik heb de probleemoplosser van Origin gebruikt en deze zegt niet de spelmap te kunnen vinden.

Ik heb geprobeert de cache te legen volgens de handleiding.

Door dit in het run programma te toetsen:

%ProgramData%/Electronic Arts/EA Desktop

Maar ook dan krijg ik een foutmelding dat de map niet wordt gevonden.

Gisteren werkte alles. Vandaag niet meer.

Bericht 1 van 8 (493 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel start niet meer na windows update

★★★★★ Expert
Gebruik je wel de Origin cliënt of EA Desktop, @proppenschieter?
Lees dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/ Controleer dus dat je de stappen van het juiste platform opvolgt.

Zorg dat de Origin cliënt, Origin spellen en hun gegevens lokaal zijn geïnstalleerd.
Dat is "C:\Program Files (x86)\Origin" voor de Origin cliënt en "C:\Program Files (x86)\Origin Games" voor de Origin spellen.

Mogelijk heb je bepaalde software draaien, die de installatie of het bijwerken tegenhoud. Je dient deze allemaal hebben afgesloten.

Groetjes.
Bericht 2 van 8 (490 Weergaven)

★ Novice
@RealSimmor0 Bedankt voor de snelle reactie, ik heb dit geprobeerd, maar loop vast bij stap 3. Hij kan de map niet vinden op de C schijf. Het spel staat geïstaleerd op de D schijf zoals alle spellen. Gisteren werkte het spel prima vandaag niet meer. Wel vreemd dat ik het nu op de C schijf moet zetten.

Ik kan me herrinneren dat ik de eerste keer dat ik een spel van Origin wou spelen het niet lukte. Ik heb toen op you tube een filmje bekeken en toen moest ik ergens op mijn pc een mapje aanmaken en toen werkte het wel. Ik moest ook een keer mijn steam account aan mijn origin account linken zodat alles weer werkte. Ik zag dat fifa automatisch in een steam map was geïstalleerd.
Bericht 3 van 8 (487 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager (retired)
Hey @proppenschieter,

Staat de locatie van jouw installatie map in Origin nog steeds op de D schijf of is die dankzij de update misschien verschoven naar de C schijf in de installatie opties van Origin?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 4 van 8 (474 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★ Novice
hey @EA_Neil bedankt voor je hulp.
De map Origin en Origin Games staan nu op de C schijf.
Ik weet niet of ze door de update zijn verplaatst.
Ik heb nu de mappen geknipt en geplakt naar de D schijf.
Alleen het bestand: d3dcompiler_47.dll
wil niet meeverhuizen omdat het bestand in Origin is geopend ofzo
Bericht 5 van 8 (464 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★ Novice
@proppenschieter maar het werkt nog niet
Bericht 6 van 8 (463 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager (retired)
@proppenschieter,

Het is in het algemeen niet het beste idee om mappen rechtstreeks te verplaatsen. Het is beter om te kijken of de locatie in Origin goed staat en in het ergste geval de games even opnieuw te installeren zodat ze weer herkend worden.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 7 van 8 (458 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★★★★★ Expert
Vreemd dat je mappen zijn verhuisd na een gedane update voor Windows, @proppenschieter. Normaal zou dit niet mogen gebeuren.
Heb je het misschien toch zelf gedaan?

Standaardlocatie waar Windows je programma's gaat installeren, is dan ook "C:\Program Files (x86)\" voor de 32-bits versies.

Je dient alle Origin spellen en de Origin cliënt helemaal hebben afgesloten, als je met hun bestanden en mappen iets gaat doen.

De standaardlocatie van de Origin cliënt, kan je wijzigen tijdens diens installatie, net als bij elk ander programma.
Ook de standaardlocatie waar de Origin spellen worden geïnstalleerd is te wijzigen. Dit kan je beter doen als je nog geen Origin spellen hebt geïnstalleerd. Wil je dit later doen, dan is het minder gemakkelijk, zie hiervoor: https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/backing-up-and-restoring-your-origin-games/
Denk om de cache van de Origin cliënt leeg te maken en de spellen via de Origin cliënt te repareren. Nagaan dat de locaties nog kloppen en bereikbaar zijn.

Tevens kan je beter ook de Origin cliënt op dezelfde harde schijf / partitie installeren, omdat voor bepaalde spellen nodig is.

Als je een EA spel hebt gekocht op Steam, dan zal je jouw Origin / EA account daarmee koppelen, om deze te kunnen spelen.

Groetjes.
Bericht 8 van 8 (452 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen