Origin controleerd spel bestanden telkens (OPGELOST)

door xMariesa
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Origin controleerd spel bestanden telkens (OPGELOST)

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Hallo allemaal,

 

Ik loop nu al een tijdje tegen hetzelfde probleem aan. Origin controleert elke keer alle spelbestanden van de Sims 4 als ik hem open. Dit duurt ong. 5 minuutjes en kan daarna gewoon spelen, maar is wel irritant.. Maakt niet uit of mijn laptop helemaal uit is geweest of in slaap stand, moment dat hij is afgesloten en weer opstart dan controleert hij ze weer.

 

Ik heb mijn Sims op een externe harde schijf staan die altijd aangesloten staat. Toen ik het net had over gezet, had ik deze problemen niet.

 

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Heb de Sims al helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.. Staan mijn instellingen misschien verkeerd?

 

Alvast bedankt voor het reageren!

Bericht 1 van 9 (1.016 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Origin controleerd spel bestanden telkens

Champion

Hey @xMariesa,

 

De  situatie die je beschrijft is herkenbaar en heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je Origin niet op dezelfde schijf hebt staan als De Sims 4. Waarschijnlijk heb je De Sims 4 niet voor niets op een externe harde schijf geplaatst. Dat zal, denk ik, te maken hebben gehad met het ruimte beslag. Mijn advies is om Origin ook op je externe harde schijf te installeren. Je kunt zelfs een aparte map op die schijf aanmaken voor dit soort programma bestanden. Kijk hiervoor ook eens in deze link: Opgelost: Re: Spelen op externe harde schijf - Pagina 3 - Answer HQ (ea.com)

 

Als je gebruikmaakt van de EA App naast Origin gebeurt datgene dat je omschrijft vaker. Ik heb gekozen voor de EA App omdat die inmiddels net zoveel functionaliteit heeft als Origin.

Als je vragen hebt, laat het even weten. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 6 van 9 (973 Weergaven)

Alle reacties

Re: Origin controleerd spel bestanden telkens

★★★★★ Expert
Begin met de cache van de Origin cliënt gaan leegmaken, @xMariesa. Lees daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Zo nodig, kan je daarna De Sims 4 laten repareren via de Origin cliënt en controleren dat je de laatste versie hebt.

Groetjes.
Bericht 2 van 9 (1.005 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin controleerd spel bestanden telkens

★★ Novice

Ik heb de cache leeg gemaakt volgens stappenplan, helaas start hij als nog zelf de spelbestanden controleren. Kan dit komen omdat ik hem op een externe harde schijf heb?

Bericht 3 van 9 (1.000 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin controleerd spel bestanden telkens

★★★★★ Expert
Dat is mogelijk, @xMariesa. Hoe heb je dat gedaan?
Standaardlocatie kan je beter wijzigen voordat je spellen gaat downloaden en installeren.

Groetjes.
Bericht 4 van 9 (998 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin controleerd spel bestanden telkens

★★ Novice

Ik heb de map Origin Games verplaatst naar mijn harde schijf en in Origin zelf bij Applicatie instellingen -> installaties en opgeslagen spellen -> Locatie gamebibliotheek veranderd naar de locatie op mijn harde schijf.

Bericht 5 van 9 (988 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin controleerd spel bestanden telkens

Champion

Hey @xMariesa,

 

De  situatie die je beschrijft is herkenbaar en heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je Origin niet op dezelfde schijf hebt staan als De Sims 4. Waarschijnlijk heb je De Sims 4 niet voor niets op een externe harde schijf geplaatst. Dat zal, denk ik, te maken hebben gehad met het ruimte beslag. Mijn advies is om Origin ook op je externe harde schijf te installeren. Je kunt zelfs een aparte map op die schijf aanmaken voor dit soort programma bestanden. Kijk hiervoor ook eens in deze link: Opgelost: Re: Spelen op externe harde schijf - Pagina 3 - Answer HQ (ea.com)

 

Als je gebruikmaakt van de EA App naast Origin gebeurt datgene dat je omschrijft vaker. Ik heb gekozen voor de EA App omdat die inmiddels net zoveel functionaliteit heeft als Origin.

Als je vragen hebt, laat het even weten. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 9 (974 Weergaven)

Re: Origin controleerd spel bestanden telkens

★★ Novice

Origin installeren op mijn externe harde schijf heeft het inderdaad verholpen. Bedankt!

Bericht 7 van 9 (962 Weergaven)

Re: Origin controleerd spel bestanden telkens

Champion

Goed om te weten, @xMariesa

Graag gedaan en veel plezier met spelen. Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 9 (940 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin controleerd spel bestanden telkens (OPGELOST)

Community Manager
Hey @xMariesa,

Naast de goede oplossing van @Trismagistos, heeft Origin ook nog een ingebouwde functie om spellen van de ene locatie naar de andere te verplaatsen, zondat dat er (als het goed is) veel fout kan gaan: https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/backing-up-and-restoring-your-origin-games/. Misschien is dat iets voor in de toekomst, mocht het weer problemen geven.

Veel speel plezier!
EA_LeeuwAHQ
Bericht 9 van 9 (913 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen