Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

door FonsFoba
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

★★★ Newbie

Ik heb ook de bovenstaande opties geprobeerd alleen mijn situatie is een beetje anders. Ik had via origin sims gekocht en al een tijd gespeeld maar heb nu mijn laptop naar fabrieksinstellingen moeten zetten en toen was het natuurlijk weg. De locaties bij optie 1, 2 en 3 kan ik niet vinden en mijn laptop is up to date dus 4 werkt ook niet. Daarna heb ik de link in optie 5 geprobeerd en gedownload maar ik krijg nog steeds dezelfde melding, wat nu?

Bericht 21 van 34 (1.368 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

★★★★★ Expert
Eigenlijk is dit geen Origin probleem, @DanielleMMartin.
Software dat is gemaakt in Microsoft Visual C++ (2015 - 2019), zal vaak deze hulpbibliotheken bij zich hebben. Ook bij andere programmeertalen zal dit zo het geval zijn. Wel vreemd dat het bij de installatie van Origin dan op een bepaalde manier toch misgaat.
De opties 1 tot en met 4 werken alleen als je de Origin cliënt hebt kunnen installeren, dat het misgaat bij een update als installatie van een Origin spel.

Je hebt verder geen andere software dat in Microsoft Visual C++ 2015 / 2017 / 2019 is gemaakt, al geïnstalleerd?
Dan zal optie 5 voor je gaan werken.
Voor 32-bits versie, directe download link: https://aka.ms/vs/16/release/vc_redist.x86.exe
Voor 64-bits versie, directe download link: https://aka.ms/vs/16/release/vc_redist.x64.exe
Je dient "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) uit te schakelen en de (installatie)programma's starten als een Administrator.
De optie voor repareren als eerste proberen, wanneer die vermeld wordt.
Voor een 64-bits versie van Windows dien je beiden te installeren.
Lukt het nog steeds niet, dan verwijder beveiligingssoftware eens helemaal.
Je hebt andere software nog draaien, die waarschijnlijk de installaties tegenhoud. Anders Windows schoon laten opstarten: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows


Verwijder de bestaande installaties van Microsoft Visual C++ 2015 / 2017 / 2019. Herstart je computer en probeer deze opnieuw te installeren.

Ook kan je via een nieuw gemaakte Windows gebruikersaccount met Administrator rechten het nog eens proberen
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4026923/windows-10-create-a-local-user-or-administrator-acc...

Windows Update kan pas updates voor deze tonen, nadat deze hulpbibliotheken juist zijn geïnstalleerd.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027667/windows-10-update

Als een eerder gemaakte systeemherstelpunt beschikbaar is, dan kan je die ook proberen.

Het hulpprogramma "Systeembestandscontrole" gebruiken om je laptop te gaan controleren op beschadigde en/of ontbrekende systeembestanden.
Vanwege de langere tijd dat deze hulpprogramma's nodig hebben, is het beter deze 's nachts te laten uitvoeren.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929833/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-o...
Laat de hulpprogramma's de gevonden fouten herstellen. Is dat niet mogelijk, als wordt hier het probleem niet mee verholpen, dan zul je een schone installatie van Windows 10 moeten gaan doen.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10startfresh
(Dat is echt iets anders dan fabrieksinstellingen terugzetten.)


Rechtsklik op een snelkoppeling of het pictogram van een programma en kies dan "Uitvoeren als administrator", om dit programma te starten als een Administrator.

Zet de schuifbalk bij de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer" helemaal naar beneden toe en bevestig je actie.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2526083/disabling-user-account-control-uac-on-windows-serve...


Groetjes.
Bericht 22 van 34 (1.362 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

★ Novice

top bij mij werkte optie 5 ook echt geweldig

Bericht 23 van 34 (1.327 Weergaven)

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

★★★★★ Expert

Graag gedaan, @gino9moens!
Bericht 24 van 34 (1.251 Weergaven)

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

★★★ Newbie
@RealSimmor0 Goedemorgen, ik probeer voor mijn dochter Sims 4 te installeren vanaf een nieuw gekocht spel uit de TOYCHAMP speelgoedwinkel. Bij het opstarten van dvd-1 begint hij origin te installeren maar al gauw krijg ik de melding: "wacht eens even, er is een update vereist". De versie van Origin die ik gebruik wordt niet langer ondersteund. Vreemd, er stond nog geen Origin op mijn laptop want die is voorzien van een schone installatie met Windows 10 PRO. Dus ga je denken dat er op de gekochte Sims4 dvd een origin versie staat die niet meer wordt ondersteund. Heel raar, het spel is een week geleden nieuw gekocht?? Kunnen jullie me helpen? Mvg, Rob
Bericht 25 van 34 (1.195 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

★★★★★ Expert
Zie je foutmeldingen verschijnen dat deze bestanden ontbreken, @summersfreak? Dan mijn eerste reactie hier doorlezen: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/Foutmeldingen-bij-downloaden-Origin-VCRUNTIME140-ddl-... De installatiepakketten zijn gewoon te downloaden vanaf de Microsoft website. De foutmeldingen als dit probleem hebben niets te maken met Origin als EA zelf.


Download de laatste versie van de Origin cliënt van: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download Hier staan ook de systeemeisen van de Origin cliënt waaraan je computer dient te voldoen om de Origin cliënt te kunnen draaien en de spellen van Origin te kunnen gebruiken.

Mocht je nog niet beschikken over een Origin / EA account, dan zal je er eentje moeten maken. Voor ouders / verzorgers kan er gekozen worden voor een kinderaccount voor het kind.

Installeer de Origin cliënt, mocht dat nog niet zijn gedaan.

Start de Origin cliënt en ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account.

Mocht de productcode nog niet verzilverd / geactiveerd / geregistreerd zijn, dan zul je dat als eerste moeten gaan doen. Menu "Origin" en dan "Productcode verzilveren". Instructies opvolgen die op je scherm verschijnen. De productcode is meestal terug te vinden op de achterkant van de handleiding staan.

Vervolgens ga je naar je spelbibliotheek toe. Hier staan je spellen. Download en installeer De Sims 4 vanuit hier.


De installatieschijven heb je niet langer meer nodig. Direct downloaden en installeren via de Origin cliënt gaat veel makkelijker.
Voor de spellen van EA, is een geïnstalleerde en gestarte uitgave van de Origin cliënt benodigd, als een Origin / EA account en goede internetverbinding (bekabeld).


De systeemeisen voor De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 26 van 34 (1.187 Weergaven)

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

[ Bewerkt ]
★ Novice

De oplossing was voor mij uiteindelijk om zowel de x64 als de x86 van vc_redist te downloaden al hier: https://support.microsoft.com/en-us/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads

 

Juist de x84 (32 bits) versie wordt gebruikt door Origin, terwijl ik op een x64(64 bits) systeem werk en alleen die variant had geïnstalleerd. En ik vind het wel opmerkelijk dat ik voorafgaand Steam, Epic Games Launcher en Uplay zonder problemen kon downloaden en installeren, maar Origin niet.

Bericht 27 van 34 (1.091 Weergaven)

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

★★★★★ Expert
Voor een 64-bits versie van Windows heb je beide versies (x86 en x64) nodig, @Nandananda100. Zeker als je een 32-bit versie van een programma op en 64-bits versie van Windows wil gaan gebruiken.
Dit is geen probleem dat met Origin zelf te maken heeft, elk programma gemaakt in Microsoft Visual C++, zou dit moeten doen. Op je computer ontbreken de hulpbibliotheken van Microsoft Visual C++. Meestal worden deze hulpbibliotheken met een programma meegeleverd. Anders zijn de hulpbibliotheken van Microsoft Visual C++ gewoon te downloaden vanaf de Microsoft website.
Alles bij elkaar, werd al genoemd in eerdere reacties.

Programma's van andere makers zitten anders in elkaar.


Groetjes.
Bericht 28 van 34 (1.044 Weergaven)

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

★ Novice

@RealSimmor0Er zit wat in wat je zegt, Origin is afhankelijk van deze extra hulpbibliotheken en Steam e.d. mogelijk niet vanwege andere opbouw. Maar bijvoorbeeld wanneer je nu Origin wil downloaden staat er alleen dat je Win. 7 SP1 of hoger nodig hebt. Zet er dan op z'n minst ook bij dat die hulpbibliotheken nodig zijn, of neem de hulpbibliotheken in een zip-bestand mee met een leesmij.txt.

 

Zoals het nu is, is het totaal niet gebruiksvriendelijk en kost het veel mensen onnodig tijd en frustratie. Zoals je al aangeeft worden deze hulpbibliotheken meestal met een programma meegeleverd, waarom dan niet bij Origin. Tenzij jij de ontwikkelaar bent van de Origin-app zul je hier het antwoord waarschijnlijk niet op weten :-P maar als dit een bewuste keuze is, vind ik dit een slechte keuze.

 

Enfin, dit is mijn mening hierover. Verder geen disrespect naar jou bedoeld.

Bericht 29 van 34 (1.023 Weergaven)

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

★★★★★ Expert
Het vermelden en meeleveren van deze hulpbibliotheken is niet verplicht, @Nandananda100. Het kan dat dit tijdens de installatie wordt getoond ergens, in de documentatie (zoals een licentieovereenkomst), of wordt het bij de systeemeisen aangegeven.

Op de download webpagina wordt ook niet vermeld hoeveel vrije harde schijfruimte je nodig hebt, als dat je een EA / Origin account dient te hebben.

De meeste software zullen toch de installatiepakketten van de hulpbibliotheken meeleveren. Dat is behulpzaam en makkelijker. Mogelijk staan deze in andere mappen op de installatie locatie van de betreffende software. Echter de maker is hier vrij in om te bepalen in welke mappen dit zijn.
Tijdens de installatie van de software zal vast een controle worden uitgevoerd of je de juiste versie geïnstalleerd staat, zo nodig moet worden bijgewerkt.
Het installatieprogramma van de software zal worden uitgepakt worden op een tijdelijke locatie en daarvan uit wordt de echte installatie gestart.
Vaak ook in de map van de toepassing zelf, zullen er hulpbibliotheken geplaatst worden. Een algemene locatie is beter, zeker voor Microsoft Visual C++. Ander voorbeeld is DirectX.

Als je de installatie locatie van de Origin opent, standaard "C:\Program Files (x86)\Origin\", dan zal je hier de installatiepakketten moeten zien staan:
"vcredist_x86.exe", "vcredist_x86_vs2010.exe", "vcredist_x86_vs2015.exe", "vcredist_x64.exe", "vcredist_x64_vs2010.exe" en "vcredist_x64_vs2015.exe"
Bij de spellen van Origin worden ook installatiepakketten meegeleverd (standaard locatie "C:\Program Files (x86)\Origin Games\") dan de map van het spel openen en doorgaan tot je de map "__Installer" vind, open die en dan de "vc" openen.
Hier zul je diverse mappen vinden, open die stuk voor stuk, Dan de "redist" map openen. Start het installatieprogramma om de hulpbibliotheken daarvan te gaan installeren.

Zoals eerder aangegeven kan je de installatiepakketten met de hulpbibliotheken voor Microsoft Visual C++ gewoon van de Microsoft website downloaden, want deze is de maker ervan.


Groetjes.
Bericht 30 van 34 (999 Weergaven)

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen