Foutmelding: Origin heeft een ernstig probleem +Sims 4 spelbestanden controleren

door blessie17
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Foutmelding: Origin heeft een ernstig probleem +Sims 4 spelbestanden controleren

★★★ Newbie

Hallo allemaal,

Ik ondervind al een paar dagen problemen met Origin. Ik had net de Sims 4 Cottage living gedownload, echter gaf mijn PC aan te weinig ruimte te hebben. Ik heb toen via Origin aangeklikt om alle spellen/bestanden over te zetten naar de D-schijf op mijn PC. Origin is toen gaan laden en vervolgens kreeg ik volgende foutmelding: "Origin heeft een ernstig probleem ondervonden en moet worden afgesloten". Wanneer ik Origin opnieuw open zie ik 3 seconden Origin geopend en zie ik bij de sims "spelbestanden controleren". 

Nu heb ik gegoogled op de foutmelding en aan de hand van het advies wat ik hier tegen kwam heb ik al het een en ander geprobeerd:

- Origin verwijderd en opnieuw gedownload
- De cache van Origin geleegd

- Origin opgestart als administrator
- PC opnieuw opgestart

 

Ik heb van Origin de nieuwste update en ik maak gebruik van een bekabelde internetverbinding. Ik krijg geen codenummer te zien.

Wie kan mij hiermee helpen? Ik kijk al maanden uit naar het spelen van de Sims 4 Cottage living en nu kan ik het alsnog niet spelen.

 

Groetjes 

 

Oh en toen ik net de Sims 4 Cottage living gedownload had, had ik ook problemen met het spelen. Mijn geluid deed het niet en als ik op nieuw spel klikte liep het spel vast op een wit scherm. Hierdoor werd ik dus een soort geforceerd om voor Origin en games een nieuwe plek te vinden op mijn PC; de D-schijf dus. Bij het opstarten van de Sims 4 kreeg ik een melding dat er te weinig ruimte vrij is en klikte ik op OK. Volgens mij stond er ook bij dat het spel er onder zou kunnen lijden of iets dergelijks, maar dat weet ik niet meer zeker.

Bericht 1 van 3 (768 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutmelding: Origin heeft een ernstig probleem +Sims 4 spelbestanden control

★★★★★ Expert
Als je computer al vastloopt en/of zich zelf afsluit tijdens het starten of spelen van De Sims 4 dan betekent dat jouw computer niet (langer) voldoet aan diens gestelde systeemeisen, @blessie17.
Ook een wit scherm zien als te weinig schijfruimte hebben.
Voor het downloaden en installeren heb je de dubbele hoeveelheid benodigde vrije ruimte op je harde schijf nodig. Dit is al 40 GB voor het basisspel. Voor elke gebruikte aanvullende inhoud komt er nog meer bij.


De systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Om de aanvullende inhoud te kunnen gebruiken, heb je basisspel nodig, dat ook op dezelfde Origin / EA account moet geregistreerd zijn. Tevens dient jouw computer ook voldoen aan diens gestelde systeemeisen.
De systeemeisen voor "De Sims 4 - Landelijk Leven" (aanvullende inhoud): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/expansion/the-sims-4-cottage-living#store...

Mocht je soms "De Sims 4 Legacy Editie" gebruiken, dan kan je deze aanvullende inhoud gebruiken.

Je dient de Origin cliënt en de spellen van Origin lokaal moeten installeren. Ook hun gegevens dien je lokaal te bewaren en bereikbaar houden.


Wanneer je een foutmelding verschijnt bij het starten van De Sims 4 over te weinig vrije ruimte op de harde schijf, dan zal je hieraan eerst iets moeten gaan doen.
Een programma kan geen tijdelijke bestanden en mappen zetten op de harde schijf, die het nodig heeft.
Tevens kan je spelvoortgang verloren gaan, omdat je deze niet kan bewaren. Wat weer verloren tijd is.


Begin met de basisstappen. Je zal De Sims 4 van alle aangepaste inhoud ("modificaties") moeten hebben ontdaan en daarna De Sims 4 via de Origin cliënt gaan repareren.
In je spelbibliotheek, rechtsklik je op de speltegel en dan "Repareren" kiezen. Wacht tot het reparatieproces helemaal voltooid is. De duur is afhankelijk van de hoeveelheden, alsmede de snelheden van jouw computer en internetverbinding.
Map van De Sims 4, die in je "Documenten\Electronic Arts\" zal staan hernoemen en de cache van de Origin cliënt leegmaken, voordat je gaat repareren en bijwerken. Bekijk dit helpartikel, over hoe je de cache van de Origin cliënt kan leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Standaard worden de spellen van de Origin in "C:\Program Files (x86)\Origin Games\" geïnstalleerd. Deze locatie is het beste te wijzigen voordat je dat gaat doen.
Bekijk dit als je het daarna wilt gaan doen: https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/backing-up-and-restoring-your-origin-games/
Vergeet niet om de cache van de Origin cliënt leeg te maken/
Daarna de spellen (nogmaals) gaan repareren. Wacht tot het reparatieproces helemaal voltooid is. De duur is afhankelijk van de hoeveelheden, alsmede de snelheden van jouw computer en internetverbinding. Ook zal dit je uit de "spelbestanden controleren" lus moeten halen.
Via menu "Origin", "Applicatieinstellingen", dan op het tabblad "Installaties en opgeslagen spellen" klikken.
Onder het kopje "Op je computer", kan je bij het tekstvak "Locatie gamebibliotheek" de nieuwe locatie opgeven. Dit kan de locatie van een andere harde schijf or partitie zijn.
Denk er aan dat externe harde schijven langzamer blijven dan de ingebouwde harde schijven en altijd aangesloten dienen zijn, om hun inhoud te kunnen bereiken.

Je zal meer ruimte op je harde schijf moeten maken, dat zal tussen de 10 en 25 procent nodig zijn.
Alle locaties waar tijdelijke mappen en bestanden worden bewaard leegmaken. Net als de Prullenbak en locaties voor cache.
Verwijder de programma's die je toch niet of weinig meer gebruikt.
De mappen waar grote hoeveelheden gegevens in terecht komen, verplaatsen naar een andere harde schijf of partitie. Of zelfs verwijderen, als je deze toch niet meer nodig hebt.
Tevens kan je belangrijke, persoonlijke gegevens overzetten naar een andere harde schijf of partitie. Hier kan je een USB-opslagmedium voor gebruiken, die je daarna veilig bewaard.


Daarnaast dien je alle overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten. Mogelijk verhinderen deze de juiste werking met de Origin cliënt als De Sims 4.
Zo worden ook systeembronnen vrijgemaakt, die je mogelijk harder nodig hebt voor De Sims 4 laten draaien.
Met name beveiligingssoftware, software voor opnames, downloaden en uploaden, (online) opslagdiensten en reservekopieën maken, communicatie en netwerken, als software die van zogenoemde "lagen" gebruikmaken vaak genoeg een onbedoelde boosdoener hierin.

Start de spellen van Origin altijd via de Origin cliënt.
Bij voorkeur een bekabelde internetverbinding gebruiken.
Verlaag de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer", zet de schuifbalk helemaal naar beneden toe en bevestig je acties.
De Origin cliënt als een Administrator starten. Rechtsklik op diens snelkoppeling en dan "Uitvoeren als administrator" kiezen.


Het is mogelijk dat je stuurprogramma's van jouw computer eerst nog dienen worden bijgewerkt.
Start met de stuurprogramma's van je videokaart.
Deze kan je vinden op de website van hun hardwarefabrikanten, worden aangeboden via de Windows update, of worden (in beperkte vorm) beschikbaar gesteld op de website van je computerfabrikant.

De "Origin in-game" en "FPS-teller" uitschakelen.

Heb je alle updates die nog beschikbaar zijn bij de Windows Update allemaal gedownload en geïnstalleerd?
Vergeet niet de optionele updates. Aansluitend zal je de computer opnieuw laten starten. Herhaal van deze stappen net zo lang.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-bijwerken-3c5ae7fc-9fb6-9af1-1984-b5e0412c556...


Als jouw computer beschikt over meerdere videokaarten, dan dien je altijd de betere videokaart te gebruiken voor het draaien van de zwaardere software.
Meestal wordt de betere videokaart geleverd door NVidia.
Een basis of ingebouwde "videokaart" is meestal dan ook ongeschikt voor dit soort taken.

Wijzig de beeldschermresolutie naar 1024×768.
Kan je De Sims 4 starten in de venstermodus?

Een schone start van Windows gaan doen: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Mocht De Sims 4 weer starten, dan zal je de grafische instellingen binnen de spelopties moeten wijzigen.
Begin bij de laagste en dan steeds uitproberen welke het meeste geschikt is voor jouw computer. Sommige opties dien je misschien hebben uitgeschakeld en andere opties dien je misschien hebben ingeschakeld.
Lagere instellingen zullen helpen bij betere prestaties, het spel zal soepeler draaien. Je kan hier ook de laptopmodus vinden, die je kan uitproberen.

Slechts 1 monitor gebruiken. Alle overige en onnodige apparaten zal je moeten uitschakelen en ontkoppelen.

Heb je soms de hardware van jou computer (laten) overklokken, dan zal je weer de standaardinstellingen van de hardwarefabrikanten moeten terugzetten.

Ook een schone installatie van jouw (videokaart) stuurprogramma's kan helpen hierbij.


De laatste versie van de Origin cliënt is hier te vinden: http://www.dm.origin.com/download


Zou je nog problemen hebben, vermeld dan je DxDiag informatie bij je reactie, wel opgeslagen in een tekstbestand: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Klik op de knop "Beantwoorden" en rechts onderaan zal je een knop "Bladeren..." zien staan naast de paperclip pictogram. Dit is voor de toevoeging van jouw bijlagen bij je reactie.
Blader naar de locatie en selecteer dan de bestanden die wilt toevoegen.


Onderwerpen die te maken hebben met De Sims 4, zullen beter in diens eigen forumtak geplaatst worden: https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/bd-p/the-sims-4-technical-issues-nl


Groetjes.
Bericht 2 van 3 (757 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutmelding: Origin heeft een ernstig probleem +Sims 4 spelbestanden control

Community Manager (retired)
Hey @blessie17,

Dat klinkt inderdaad erg vervelend. Een deel van Origin zal altijd gebruik maken van de C schijf dus ik heb het gevoel dat het overzetten niet lekker gelukt is. Heb je dit via Origin zelf gedaan of door zelf te kopiëren binnen de mappen?

Het kan het waard zijn jouw save files in jouw documenten veilig te stellen en De Sims 4 opnieuw te installeren op deze D schijf en zien of je alsnog ook wat ruimte vrij kunt maken op de C schijf (als dit niet al gebeurt na het verwijderen van het spel).

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 3 van 3 (746 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen