Mass effect legendary ME1 gpu when alt tabbed

door dontrippy
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Mass effect legendary ME1 gpu when alt tabbed

★★ Novice

Mass effect 1 legendary edition consumes 100% gpu when alt tabbed without going to the in game pause menu first.

 

In the attached screenshot you can see it on the right, i alt tabbed while not being in the pause menu and the GPU shoots up to 100% usage, that literally makes your pc crash if you do anything else on top of it. On the left you can see a proper gpu usagage when alt tabbing the game while it is in the pause menu.

Bericht 1 van 7 (1.336 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Mass effect legendary ME1 gpu when alt tabbed

Community Manager
Hey @dontrippy,

Dankjewel voor je bezoekje aan het Nederlandstalige forum.

Dit is vrij normaal bij PC spellen, omdat je dan het spel niet pauzeert waardoor het proces niet op pauze wordt gezet, maar gewoon blijft doorlopen + de andere dingen die je aan het doen bent als je het spel alt-tabbed worden daar nog bij gerekend.

Zoals je al zelf zegt komt het niet voor als je het spel zelf pauzeert (jezelf naar het pauze menu brengt) en daarna alt-tabbed.

Dit is inderdaad hoe het werkt.
EA_LeeuwAHQ

In thread bekijken

Bericht 7 van 7 (1.283 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Alle reacties

Re: Mass effect legendary ME1 gpu when alt tabbed

★★★★★ Expert
Welkom op het Nederlandstalige forum, @dontrippy.


Begin met de cache van de Origin cliënt leeg te maken, de map van het spel waar diens gegevens in bewaard worden te hernoemen en aansluitend het spel via de Origin cliënt te repareren.
https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Nagaan dat jouw computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/mass-effect/mass-effect-legendary-edition#store-page-section-...

Het spel via de Origin cliënt starten, net als elk ander Origin spel eigenlijk.
Alle overige, onnodige geopende software helemaal afsluiten, deze kunnen de goede werking van beiden verhinderen. Waaronder ook je beveiligingssoftware.
Gebruik een bekabelde internetverbinding.
Wijzig de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer", door de schuifbalk helemaal naar beneden toe te zetten en deze acties hierna te bevestigen.
De Origin cliënt als een Administrator starten.


Waarschijnlijk zal je de stuurprogramma's van jouw computer eerst nog dient bij te werken. Begin bij die van je videokaart. Na een voltooide installatie, zal je de computer opnieuw moeten starten.

De "Origin in-game" uitzetten.

Zijn er nog updates voor Windows bij de Windows Update beschikbaar? Download en installeer allen, waaronder ook de optionele updates. Vervolgens dien je de computer opnieuw moeten starten. Herhaal deze stappen net zo lang.
ms-settings:windowsupdate


Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen.

Lukt het om het spel in de venstermodus te starten?

De overgeklokte hardware ongedaan maken, gebruik de standaardwaarden van de hardware fabrikanten.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Alle overige als onnodige aangesloten apparatuur uitzetten en ontkoppelen.

Schone installatie doen van je (videokaart) stuurprogramma's.

Als het spel hiermee start, dan zal je de (grafische) instelleningen toch eens moeten verlagen.


Laatste versie van de Origin cliënt downloaden en installeren vanaf: http://www.dm.origin.com/download

Wanneer je nog steeds problemen hebt, dan graag je DxDiag informatie vermelden bij je reactie, opgeslagen in een tekstbestand.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/dxdiag-exe-openen-en-uitvoeren-dad7792c-2ad5-f6cd-5a37-b...


Groetjes.
Bericht 2 van 7 (1.313 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass effect legendary ME1 gpu when alt tabbed

★★ Novice
@RealSimmor0 Dit is overduidelijk een bug en heeft niks te maken met ook maar iets wat jij voorstelt.
Bericht 3 van 7 (1.304 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass effect legendary ME1 gpu when alt tabbed

★★★★★ Expert
Als opeens de computer niet meer reageert en/of afsluit, betekent niet dat er meteen een bug is bij het spel.
Mogelijk is er toch een probleem met de computer. Doe toch maar eens onderstaande genoemde stappen, @dontrippy.

Groetjes.
Bericht 4 van 7 (1.295 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass effect legendary ME1 gpu when alt tabbed

★★ Novice
@RealSimmor0 Ik zal trachten beleefd te blijven.
De screenshot van het gpu verbruik die ik hierbij heb geupload heeft 2 task manager vensters van twee verschillende opnames.
eerste opname is wanneer ik eerst in de pauze menu ga en dan alt tab, wat een normaal gpu verbruik vertoont. de tweede is wanneer ik zonder eerst in de pauze menu te gaan alt tab, je kan zelfs het moment van de alt tab zien.
Dit is het enige spel op aarde dat dit mankement vertoont.
Als QA tester kan ik jou vertellen dat dit weldegelijk een bug is en dat "onderstaande stappen" ronduit belachelijk zijn.
ipv de tijd te verdoen van klanten en jezelf met onbenullige standaard antwoorden op bugs zou je beter de bug forwarden.
EA maakt het ook belachelijk moeilijk om effectief een bug te rapporteren.
Gelieve niet meer te antwoorden als je erbij blijft dat de stappen die je eerder hebt voorgesteld nodig zijn, dan kan je maar beter zwijgen en me niet nog meer geloof in EA en bioware doen verliezen.
Bericht 5 van 7 (1.290 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass effect legendary ME1 gpu when alt tabbed

★★ Novice

bij deze de dxdiag, die ben ik vergeten bij te voegen in het laatste antwoord

Bericht 6 van 7 (1.290 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass effect legendary ME1 gpu when alt tabbed

Community Manager
Hey @dontrippy,

Dankjewel voor je bezoekje aan het Nederlandstalige forum.

Dit is vrij normaal bij PC spellen, omdat je dan het spel niet pauzeert waardoor het proces niet op pauze wordt gezet, maar gewoon blijft doorlopen + de andere dingen die je aan het doen bent als je het spel alt-tabbed worden daar nog bij gerekend.

Zoals je al zelf zegt komt het niet voor als je het spel zelf pauzeert (jezelf naar het pauze menu brengt) en daarna alt-tabbed.

Dit is inderdaad hoe het werkt.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 7 van 7 (1.284 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help