Re: Kan geen save game maken in ME2 LE

door EA_Leeuw
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Kan geen save game maken in ME2 LE

★★★ Newbie

Hi,

 

Ook ik ben gezwicht voor de Legendary edition van Mass Effect. Blijft het beste spel ooit gemaakt!

Na het doorspelen van deel 1 wilde ik doorgaan met deel 2. Spel gestart, character van ME1 geimporteerd en genieten van de intro. Ontwaken in het lab, cowboy spelen met robots, beetje kleppen met Jacob, irl telefoon opnemen, niet opletten en dood geschoten worden..... Mea Culpa! Enfin 'reload last save' selecteren en de melding krijgen: 'no saves available'. Vreemd, autosave staat aan. Lijkt mij sterk dat hij nu nog geen enkele save heeft gemaakt.

Opnieuw de intro kijken, wakker worden en op F5 rammen. Geen melding.... Dan maar het menu in en handmatig opslaan. Menu opent prima, save menu opent ook. Kan ook de knoppen selecteren, en die bewegen ook alsof ze ingedrukt worden, maar er gebeurd niets. Vervolgens kan ik dit menu ook niet meer uit. Alleen ALT+F4 werkt nog.

Opnieuw de game gestart maar dit keer zonder import van ME1. Intro kijken, wakker worden, zelfde verhaal.....

Controleren op de opslag locatie. Hier staat keurig een mapje ME1, maar geen mapje ME2.

 

In windows alle drie de programma's aan uitzonderingen toegevoegd (ME1, ME2 en ME LE launcher). Onedrive staat standaard uit. Verder heb ik geen programma's draaien. Uiteraard al opnieuw starten etc. geprobeerd.

 

Geen idee wat dit is. ME1 gaf geen enkel probleem. Als ik de ME1 save importeer krijg ik ook echt hetzelfde character te zien als ik had gemaakt in ME1.

PS: echt gezocht maar kon dit specifieke probleem verder nergens vinden.

 

Systeem:

Intel i5 9600KF

Asus Prime Z390

Asus AMD RX 6700 XT

Corsair 2x 8GB 3600 RAM

ADATA XPG SX8200 M.2

Bericht 1 van 5 (1.017 Weergaven)
0 Kudos

Re: Kan geen save game maken in ME2 LE

Community Manager (retired)
Hey @Jacchals,

Dat is inderdaad een aparte bug en vervelend want je wilt natuurlijk door gaan en niet elke keer opnieuw beginnen (hoe tof het begin ook is).

Kun je zien of de oplossing gepost door een van onze spelers hierbij helpt?

https://answers.ea.com/t5/Mass-Effect-2/Mass-Effect-2-not-saving/td-p/295770

Het gaat hier om de post die gaat over het toelaten van folder toegang in Windows Defender.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 2 van 5 (1.005 Weergaven)
0 Kudos

Re: Kan geen save game maken in ME2 LE

★★★ Newbie

Hi Neil,

 

Not sure if this would be easier in English, so I will go on in this language.

 

First of all: thanks for your reply.

 

Yes I had already done that. Added both ME1 and ME2 and even the launcher to the list. Sadly that made no difference. PS: windows also didn't indicate that it blocked ME2, which is strange in the first place, because it says this about all the other programs I use. So I am kind of used to unblocking them.

 

Strange thing just happened. I thought maybe I could run the game 'äs administrator' and see if that makes a difference. But now the game won't start at all. The screen goes from the launcher to a black screen for 1 second, then it flickers, then I am back in the launcher. But the weird thing is that the launcher is now uncontrollable just like the savemenu screen in ME2 is when I try to save. So the launcher looks alive, the animation in the background is moving, I hear the music and everything, Taskmanager is saying it running like it should, it is using a normal amount of my system resources according to multiple sources, but it doesn't  react to anything and I have to close it with "ALT+F4".

I unticked the 'run as administrator' box again, and the game starts perfectly normal.

 

It almost looks like the game isn\t communicating with Windows at all. And as soon as you ask it to, it freezes.

 

Any thoughts? :-)

 

Jacco

 

Bericht 3 van 5 (997 Weergaven)
0 Kudos

Re: Kan geen save game maken in ME2 LE

Community Manager (retired)
@Jacchals,

Het voelt inderdaad een beetje aan als een permissie probleem. Heb je toevallig een andere anti-virus/firewall die mogelijk die kan veroorzaken of OneDrive die jouw documenten elke keer in de cloud zet zodat Mass effect er niet bij kan?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 4 van 5 (991 Weergaven)
0 Kudos

Re: Kan geen save game maken in ME2 LE

Community Manager

Hey allemaal, 

 

Aangezien dit een zeer oud topic is, gaat hij op slot.

 

Mocht je nog steeds eventueel last hebben van dit (of een ander) probleem, dan wordt het geapprecieerd als je hierover een nieuw topic aanmaakt.

 

Dankjewel!

EA_LeeuwAHQ
Bericht 5 van 5 (575 Weergaven)
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help