Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

door badmama62
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

[ Bewerkt ]
★ Guide

Toegevoegde afbeelding laat vreemde blauwe vlammetjes zien en ik begrijp niet waar ze vandaan komen en hoe ik er vanaf kom.

 

Weet iemand misschien wat het is?

 

Ik ontdekte dit na het plaatsen van dit huis in Willow Creek. Huis zelfgemaakt in een aparte save, niet in speelsave wereld zelf.

 

Dit heb ik zelf al geprobeerd: in een bouwsave op

 

*dezelfde kavel in Willow Creek 30x40 kavel achter het Eikenhuis. Hetzelfde huis geplaatst met sims. Live mode laten spelen, blauwe vlammetjes aanwezig.

 

*ben naar Oasis Springs gegaan (kavel Johnny Zest), huis gedelete en mijn huis geplaatst, blauwe vlammetjes lichten op. Geen verschil.

 

*mijn huis gedelete met bulldozer, simpele kamer gebouwd, naar live mode gegaan, nu geen blauwe vlammetjes.

 

* kwam op nog een idee, mijn huis nogmaals geplaatst en de delen van het huis vernieuwd met nieuwe kamer delen, hiervan dus de afbeelding,.....maar ook dit geeft de blauwe "vlammetjes"

 

*o en mijn originele huis in mijn speelsave heb ik een fundering gegeven en nu zijn de blauwe vlammetjes weg, althans niet zichtbaar, zit dus schijnbaar in de grond. (Andere vloer bedekking helpt ook niet)

 

 

Is iemand hier bekend mee, kan dit kwaad voor mijn spel indien ik door speel en mijn huis op een fundering laat staan? Of misschien een andere, niet al te ingrijpende) oplossing? Was behoorlijk veel werk om te bouwen, pffft

 

Edit: net verderaf gegaan met de camera/muis, dus van veraf, toen waren ze weg en weer dichterbij nog steeds weg, duh, ik voeg ook hiervan een foto toe..... als ik ga spelen toch zichtbaar 3e foto

 

Hartelijk dank voor de hulp, suggesties etc

Bericht 1 van 15 (1.369 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

Champion
@badmama62 Een heel veilige en uitermate perfecte manier om je bouwsafes veilig te stellen. Hier passen dus geen standaard oplossingen en is maatwerk het enig juiste. Goed voor jou dat je het zo oplost.

Heel hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 15 van 15 (1.739 Weergaven)

Alle reacties

Re: Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

★★★★★ Expert
Hallo @badmama62,

Als hetzelfde probleem optreed met hetzelfde door jouw gebouwde huis op een ander kavel en zelfs in andere buurt / stad, dan zit het probleem in de bestanden voor dit huis.
Meerdere standaard woningen hebben een verhoging / fundering, dus eigenlijk mag het hier niet aan liggen.
Begin met het opvolgen van de basisstappen, mogelijk wordt je probleem zo al opgelost.

Map van De Sims 4, die in je "Documenten\Electronic Arts\" zal staan, hernoemen. Zie je hier nog meer mappen genaamd "Sims 4", dan deze allemaal hernoemen of verplaatsen naar een andere locatie.
De cache van de Origin cliënt gaan leegmaken, bekijk dit helpartikel hoe je dat kan doen: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Zorg dat je verbonden bent met het internet, bij voorkeur met een bekabelde internetverbinding en controleer dat de Origin cliënt ongehinderd toegang tot het internet heeft / krijgt.
Dan start je de Origin cliënt weer en je aanmelden, als hierom gevraagd wordt.
Ga naar je spelbibliotheek toe, rechtsklik op De Sims 4 en kies dan de "Repareren" optie.
Wacht vervolgens tot het reparatieproces klaar is.
Dan nog eens op De Sims 4 rechtsklikken en kies dan de "Update game" optie, om te controleren dat De Sims 4 is bijgewerkt.
Start De Sims 4 schoon en test met een nieuwe gemaakte Sims of huishouden of je probleem is opgelost.


Eigenlijk zal dit onderwerp beter thuishoren hier: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/bd-p/the-sims-4-technical-issues-nl


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 2 van 15 (1.363 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

★ Guide

Goedemorgen RealSimmor0,

 

 

Dank je wel voor je reactie

Ik heb precies gedaan wat je voorstelde.

 

-naam gewijzigd van de Sims 4 map, dus nieuwe sims 4 map gemaakt

-origin cache gedelete

-sims 4 gerepareerd in origin client

-avast cleanup toegepast om computer op te schonen

-herstart computer

 

Dit alles met internet verbinding

 

Tray items van het huis had ik overgezet met nog een ander huis, die gisteravond ook deze licht blauwe vlammetjes bleek te hebben, in dit huis op het platte dak en niet op de begane grond. Ook zelf gebouwd en ook op een 30x40 kavel in een aparte bouwsave.

 

Conclusie deze 2 huizen blijven deze licht blauwe vlammetjes houden, indien ik snel een nieuw huisje bouw op een 30x40 kavel, dan is het probleem niet aanwezig.

Dit huisje gebouwd in Oasis Springs op 30x40 kavel  nu geplaats in WillowCreek achter het Eikenhuis op 30x40 kavel, in live modus bekeken en spel laten lopen, maar geen probleem.

 

Ik ben bang dat ik dat huis opnieuw moet bouwen en daar baal ik enorm van!

 

Sinds 10 juni heb ik de patchupdate 1.63.133 gedaan  en vlak daarna pakket Eco lifestyle gekocht, vanaf dat moment gespeeld op 20x30 kavel met al vantevoren gebouwd huisje in Green Harbor. Dit huisje toen aangepast met objects uit het nieuwe pakket en gaande weg meer ECO gaan leven, althans mijn Sim. Ik heb dus al die tijd niet meer op andere kavel afmetingen gespeeld, ook niet op de 30x40 kavels, en kwam ik er gisteravond pas achter, toen ik mijn Sim liet verhuizen naar dat huis naar WillowC op de 30x40 kavel achter het Eikenhuis. Ik liet mijn Sim eerst de verticale plantenbakken upgraden op de 1e etage en zag dus de lichtblauwe vlammetjes over het hoofd. Tot ik met mijn camera naar beneden ging en die vlammetjes zag.

 

Ik heb gameversie 1.63.136

 

Vraagje: dit is dus geen bug of glitch?  Ik heb gezocht op internet, maar niks kunnen vinden, wat erop zou kunnen lijken....

 

heeft het nog zin om dit onder de aandacht van EA te brengen?

 

Met vriendelijke groet

Bericht 3 van 15 (1.352 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

★ Guide

Update:

Ik heb inmiddels mijn huis dmv foto's nagemaakt in een "schone" save. Ik heb wel een sim tijdens het bouwen toegevoegd om met regelmaat in live mode de vloeren te controleren. Ik heb het huis wel op de 64x64 kavel in Del Sol Valley gebouwd,  huis niet groter dan 30x40, zodat ik het zonder problemen op een 30x40 kavel kan plaatsen. Trouwens geen problemen tegen gekomen.

 

Bovendien heb ik een bepaald gevoel, dat die 30x40 kavels en er op bouwen niet helemaal ok zijn sinds patchupdate 1.63.133, omdat het met 2 huizen, door mij gebouwd op 30x40 kavels, mogelijkerwijs te maken met de patchupdate 1.63.133 en gekochte eco life style pakket en de nogal ingewikkelde werking/activeren van de gezamelijke ruimtes in Green Harbor. Die toevallig ook op 30x40 kavels staan. Ik heb erg het gevoel dat dat er mee te maken heeft.

 

Vind het een ieder geval erg vreemd dat het bij 2 verschillende huizen, door mij gebouwd, voorkomt en allebei op 30x40 kavels, maar bij 1 de lichte blauwe vlammetjes in de huiskamer op de begane grond (6×)en bij het 2e huis op het platte dak op 2 plekjes (2e etage).

Bericht 4 van 15 (1.339 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

Champion
@badmama62 Ik denk dat je een paar updates hebt gemist. Inmiddels is er sprake van versie 163.136.
https://www.ea.com/nl-nl/games/the-sims/the-sims-4/news/update-notes-june-10-2020
Misschien dat als je een nieuwe update hebt, de situatie weer heel anders lijkt. Zo niet dan zou je eens kunnen overwegen dit te melden op het Engelse deel van het forum bij Bugs:
https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/bd-p/The-Sims-4-Bugs
Het lijkt namelijk erg op de situatie die al eerder werd waargenomen bij zwembaden en bepaalde soorten lampen in huis.
Mogelijk dat echte experts meer zicht hebben op jouw specifieke situatie.
Hoe dan ook veel plezier met spelen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 15 (1.333 Weergaven)

Re: Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

[ Bewerkt ]
★ Guide

@TrismagistosDank voor je reactie

Ik heb game versie 1.63.136, ik doelde op de 30x40 kavels, die met de patchupdate tesamen met het eco lifestyle en de daarmee nieuwe kavelsoort van de gezamelijke ruimtes, zoals de "gezamelijke tuin".

Zogauw de patchupdate 1.63. 134 en 1.63.136 gereleased werden , heb ik de updates gedaan, anders had ik niet kunnen spelen/bouwen. Ik heb namelijk de nodige problemen om off-line te kunnen spelen en het gebruik van de snelkoppeling van Sims 4 op het buroblad. Krijg 9 van de 10 keer een wit venster van de Origin Client met de tekst *Hm, dat ging niet zoals gehoopt(blablabla)* of ik moet mijn spel weer activeren scherm. Zoveel problemen met Origin, maar niet mijn onderwerp van hier op dit moment.

Maar ik heb alle game updates gedaan, zoals gezegd, kon er niet onderuit, anders niet kunnen spelen.

Het melden op het engelse forum zou ik best graag willen doen, alleen mijn engels is niet best en ben dan zoveel tijd en energie kwijt met vertalen naar het engels. Op dit moment ontbreekt mij dat. De problemen met openen spel van Sims 4 en met Origin moet ik ook op het engelse forum zien te krijgen. En dat lukt me momenteel ook niet.

Heb je misschien een link naar dat probleem bij zwembaden en lampen in huis.

Bericht 6 van 15 (1.334 Weergaven)

Re: Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

[ Bewerkt ]
Champion

@badmama62De link waar ik het over had is deze: https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/FIXED-GT-Mist-Bubbles-forming-on-Floors-above-a-Swimming-Pool/... Maar die is al opgelost met patch update 1.58.63.
Hoewel er nog steeds iemand last blijkt te hebben van iets soortgelijks. 
Ik speel een rotatiespel met ca. 120 Sims. Ik heb spellen met en zonder modificaties en scripts en weet dat een custom content soms voor behoorlijke problemen kan zorgen maar begrijp dat jij die niet gebruikt of hebt uitgeschakeld.

Wat ik voor je kan doen is een soortgelijke situatie opzoeken in de map Evergreen Harbor en dan vooral op de 30x40 kavels en in de gemeenschappelijke ruimten en kijken of ik jouw probleem tegenkom of kan reproduceren.

Als laatste optie zou je mij via de mail van EA een save van jouw probleem kunnen toesturen. Dan zou ik het uit eerste hand kunnen ervaren en het eventueel ook voor je kunnen melden bij de bug reports op het Engelse deel.
Hopelijk heb je daar wat aan. Voorlopig zal je het nog even met je blauwe vlammetjes moeten doen.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 15 (1.318 Weergaven)

Re: Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

[ Bewerkt ]
★ Guide

@Trismagistos  

 

Nee CC heb ik niet, pak en weg een handvol mods, maar deze had ik inderdaad uitgeschakeld op het moment van verder testen. Dit heb ik gedaan in een nieuw gemaakte Sims 4 map, met enkel de trayitems van de 2 probleem huizen in de traymap. De 2 huizen gemaakt op 30x40 kavels in NewCrest in een aparte bouwsave, was voor de release van patchupdate 1.63.133 en vòòr aankoop ECO pack. Na de patchupdate en aankoop van het ECO pack heb ik beide huizen in een bouwsave aangepast ivm de nieuwe voorwerpen uit het ECO pack.

 

 

19-6-20 heb ik 1 van beide huizen nagemaakt nav foto's, maar wel op een 64x64 kavel in DSV in een aparte bouwsave, tijdens het bouwen met een sim in live modus de vloeren gecontroleerd en geen enkel blauw vlammetje gevonden. Ik ben terug gegaan naar de save, waar alles nog oké was, voor de verhuizing van mijn Sim van Green Harbor(vieze buurt)  naar Willow Creek. en ben vandaag daarmee verder gaan spelen. Dus géén blauwe vlammetjes. Met het nieuw gebouwde huis kan ik dus alsnog verder spelen, maar op dit moment even genoeg ervan, misschien zondag ermee verder.

 

Ik heb helaas geen idee hoe ik een save via de mail van EA moet versturen. Ik heb daar wel de nodige instrukties over gelezen, maar begrijp niet hoe ik dat zou moeten doen, vanwege de engelse taal.

 

Wat er misschien mee te maken kan hebben is het volgende:

* was met mijn Sim, woont in Green Harbor, vieze buurt, naar de gezamelijke ruimte kavel gereisd 30x40. Met SHIFT en klik op Voting Plan Board>meer keuzes>  gekozen voor *gezamelijke ruimte onmiddelijk herroepen (CHEAT(* en veranderd naar [gezamelijke tuin].

Gezamelijke tuin hier en daar aangepast en de kavel opgeslagen in de bibliotheek. Dit alles in de speelsave gedaan.

Daarna zonder mijn Sim naar Willow Creek gegaan, om die Kavel te plaatsen op 50x50 ( het Eikenhuis).

Eikenhuis gedelete met de Bulldozer, maar in Wereldbeheer gaf de kavel een *hekje* als symbool aan van de kavel en geen Bloemetje van {gezamelijke tuin}.

Op deze manier de Kavel 3 of 4x gedelete met de Bulldozer, en mijn aangepaste gezamelijke tuin elke keer terug plaatste uit de bibliotheek, toen ik bedacht dat er een Sim uit die buurt er naar toe moest reizen om dit te kunnen veranderen. Ik dus zo geregeld dat ik met een Sim op die kavel kwam en toen ik wel met SHIFT klik op het Voting Plan Board de kavel veranderen in -gezamelijke tuin- en links boven computerscherm ook aangegeven bij keuze soort kavel.. Toen bleek in Wereldbeheer het symbooltje voor die kavel wel een bloemetje te zijn. De particuliere kavel van mijn te verhuizen Sim had ik al geplaatst op de 30x40 kavel achter het Eikenhuis. Misschien dat ik daarna te vaak de 50x50 kavel (gezamelijke ruimte) had gedelete en herplaatst, wellicht bug/glitch ontstaan. Dit alles gedaan in mijn eigenlijle speelsave met regelmatig opslaan ofwel *save as...*

 

In mijn nieuw gemaakte Sims 4 map hadden alle andere huizen, kavels van diverse andere afmetingen niet deze problemen(blauwe vlammetjes)  op 30x40 kavels, ook niet terplekke simpele gebouwde huisjes. Ook met deze andere huis kavelmetingen geen problemen in mijn eigen speelsave van dat moment,

 

dat bij 2 huizen, gebouwd voor de patchupdate 1.63.133 en aangepast erna, allebei op 30x40 kavels dus wel dit vreemde verschijnsel zich voordeed is mij een raadsel.

 

Hartelijk dank voor je meedenken, de 2 huizen heb ik inmiddels wel verwijderd, buiten dan de backups. En een ander gelijkend huis gebouwd, dus ik kan wel verder spelen, zonder dit vreemde verschijnsel. Misschien nav mijn uitleg dat het na te maken is, maar niet echt een must. Kost je waarschijnlijk een hoop tijd en misschien net als ik, liever spelen dan van dat soort problemen op te zien lossen, speel overigens elke dag of bouwen.

 

Met vriendelijke groet   badmama62   Standard smile

 

Sorry voor het lange bericht

Bericht 8 van 15 (1.292 Weergaven)

Re: Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

Champion
@badmama62 Ik heb je even een persoonlijk bericht gestuurd.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 15 (1.268 Weergaven)

Re: Vreemd soort blauwe vlammetjes op vloer

[ Bewerkt ]
★ Guide

@Trismagistosberichtje nog niet gelezen, maar ik heb het probleem gevonden.

Hilarisch eigenlijk , om je dood te lachen.....

Ik heb onder het huis een kelder en daar heb ik vrij hoog aan de muren wandlampjes van het magische rijk pakket. De vlammetjes van deze lampjes komen dus net boven de vloer uit op de begane grond. Ik stuur gelijk een afbeelding mee als dat lukt.

Bericht 10 van 15 (1.257 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help