Mac - Sims 4 loopt vast

door xJettiex
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Mac - Sims 4 loopt vast

★★★ Novice

Hi allemaal, ik ben geswitcht van macbook (op vorige macbook die een stuk slechter was, deed alles het goed). Ik had de Sims 4 al even op deze laptop staan, maar amper tijd gehad om te spelen. Nu heb ik Sims 4 Magisch Rijk gekregen en wil ik deze natuurlijk ontzettend graag spelen, maar 1 probleem: de sims blijft continu vastlopen, en dan zo erg dat ik het geforceerd moet afsluiten. Dit gebeurt al wanneer ik nog mijn Sim aan het maken ben. Ik heb de sims al opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt ook niet.

 

Wie helpt? Standard smile

Bericht 1 van 8 (4.027 Weergaven)

Re: Mac - Sims 4 loopt vast

EA SPORTS FC Team

Hi @xJettiex,

 

Welke versie van MacOS heb je nu? Ik zie namelijk dat de Catalina Beta wat problemen geeft met De Sims 4. We zijn ermee bezig om deze problemen op te lossen. 

 

In de tussentijd kan je nog proberen om alle mods te verwijderen (als je mods gebruikt) en daarna De Sims 4 via Origin te repareren (klik met de rechtermuisknop op De Sims 4 en kies voor Repareren).

 

Mocht dit ook niet werken? Zorg er dan voor dat jouw Mac voldoet aan de minimale systeemvereisten voor Magisch Rijk en maak een nieuw admin gebruiken aan voor jouw Mac en probeer het daarmee. 

Jason.png
Bericht 2 van 8 (4.006 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mac - Sims 4 loopt vast

★ Novice

Bij mij loopt hij vast, ongeveer 5 tot 10 seconde nadat ik op "spelen" heb geklikt, en dan kan ik hem alleen geforceerd uitkrijgen, mijn toetsen bord en smart balk werken dan niet meer, mijn muis kan ik bewegen 9 van de 10 keer maar niks is responsive.

 

ik ben ervan op de hoogte dat er na de nieuwe update van november er nieuw eisen zijn gesteld.

mijn mac book pro retina 2017 zou dit gewoon aan moeten.

mijn laptop is 15 inc

MacOS Sierra versie 10.12.6

2,8 GHz Intel Core i7

16 GB 2133 MHz LPDDR3

Radeon pro 555 2048 MB

Intel HD Graphics 630 1536 MB

 

wat ik heb geprobeerd is:

spel repareren

spel op nieuw installeren 2X (1x met en 1x zonder sims 4 legacy)

Orgin resetten

orgin resetten en dan opnieuw de sims 4 downloaden.

extra ruimte op mijn schijf gemaakt door overbodige documenten te verwijderen en foto's op de cloud te zetten.

mijn laptop geüpdatet 

mijn laptop aan en uit gedaan.

 

ik speel de sims 4 al 3 jaar lang op deze laptop en ik Hebb nooit problemen gehad.

het is nogal frustrerend want ik ben nu al 3 dagen bezig met fixen. dus ik baal als een stekker, want ik heb alle uitbreidingen en extra content behalve Muskino (geen mods), ik keek er zo naar uit om eindelijk met het studenten leven te spelen, maar dat gaat dus ook niet.

ik zou ook graag hulp met dit probleem willen, en als het kan een stappen plan ik ben niet heel handig met documenten enzovoort.😳😅

 

vriendelijke groet,

SimsSuperAddict

 

 

Bericht 3 van 8 (3.946 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mac - Sims 4 loopt vast

★★★★★ Expert
Hallo @SimsSuperAddict,

Dit had je nog niet vermeld:
Cache van de Origin cliënt leegmaken. https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
De Sims 4 map in je "Documenten\Electronic Arts\" hernoemen. Mocht hier een map van "De Sims 4 Legacy Editie" in staan, dan dien je die ook te hernoemen.
Hierna het spel repareren via de Origin cliënt.

Overige openstaande software helemaal afsluiten. Het is mogelijk dat deze de goede werking van de Origin cliënt en De Sims 4 verhinderen. Met name bepaalde beveiligingssoftware kan dit onbedoeld doen.

Een nieuwe gebruikersaccount met Administrator rechten aanmaken en dan daarop aanmelden. Krijg je De Sims 4 nou wel gestart?

Nadat je de Origin cliënt had verwijderd en het hulpprogramma gebruikt, had je de laatste versie gedownload en deze geïnstalleerd?

Er verschijnt een melding om "De Sims 4 Legacy Editie" te downloaden, als je platform niet voldoet aan de benodigde systeem om de normale versie van De Sims 4 te kunnen draaien.
https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/#store-page-section-requirements

De uitbreiding "De Sims 4 Studentenleven" zal niet samen werken met "De Sims 4 Legacy Editie".

Je vermeld 2 videokaart, dient ervoor te zorgen dat de ATI / AMD Radeon geselecteerd is, want dit is de betere videokaart.

Trouwens, de grootte van de harde schijf en de vrije ruimte vermeld je niet. Je kan 20 GB aanhouden, dubbele aantal voor downloaden en installeren. Tenminste dubbel aantal van je interne geheugen tot 25% nog vrij houden voor toekomstige updates.
Inderdaad is het verstandig om bestanden en mappen die je niet snel nodig hebt, te verplaatsen naar een andere harde schijf, een USB opslagmedium, geheugenkaart of DVD R(W)'s.


Groetjes.
Bericht 4 van 8 (3.933 Weergaven)

Re: Mac - Sims 4 loopt vast

★★★ Newbie

hoi, bij mij hangt hij ook als ik de sims open en dan op spelen klik dan komt er een blauwe achtergrond een een groene diamant net zoals altijd en dan gaat die even draaien maar bij mij stopt hij niet met draaien en dan kan ik mijn macbook air ook niet afsluiten want dan zegt hij de sims 4 staat nog aan. en repareren lukt ook niet in Origin 

 

alvast bedankt!

Bericht 5 van 8 (1.933 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mac - Sims 4 loopt vast

Champion

@FamilieRibas Als het goed is zou De Sims 4 weer actief kunnen worden als je in de spel opties bij beeld verticale synchronisatie aan zet. Als dat niet werkt zou je dan de systeemnaam van je MacOS hier willen meedelen en ook de specificaties van je computer zelf? 

Meldt ook even als het lukt met alleen het aanzetten van de verticale synchronisatie. Zie screenshot:

 

Schermafbeelding 2021-01-07 103004.png

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 8 (1.924 Weergaven)

Re: Mac - Sims 4 loopt vast

★★★★★ Expert
Lijkt dat De Sims 4 vastloopt, @FamilieRibas. Heb je de basisstappen gedaan? Is inmiddels het probleem verholpen?
Controleer of je platform voldoet aan de systeemeisen en wel is bijgewerkt.
Verlaag de grafische instellingen, ook bij De Sims 4.
Als je een programma niet krijgt afgesloten via de normale weg, zal je dit handmatig moeten doen. De Sims 4 dient zijn afgesloten, om deze te kunnen repareren.

Groetjes.
Bericht 7 van 8 (1.858 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mac - Sims 4 loopt vast

Champion

@FamilieRibas Als het nog niet is gelukt om de Sims weer aan het werk te krijgen zou je dan toch nog even de specificaties van je MacBook Air hier willen doorgeven?

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 8 (1.852 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help