Re: Hoe contacteer ik ea?

door Simmie99
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Hoe contacteer ik ea?

★★★ Newbie

Hallo, ik heb vanmiddag Discover University aangeschaft op de sims 4. Wanneer ik het spel opende kwam discover university echter niet tussen mijn gekochte expansion packs te staan, ik ben er toen achtergekomen dat ik doordat ik de sims 4 legacy edition heb dit expansion pack niet kan spelen. Mijn computer is redelijk oud dus ik moet de sims 4 legacy edition gedownload hebben om de sims 4 te kunnen spelen. Nu heb ik geprobeerd om in contact te komen met ea om hier een oplossing voor te vinden, ik zou bijvoorbeeld graag een ander expansion pack willen aanschaffen ipv discover university, maar dit lijkt mij nergens te lukken. Mijn vraag is hierom: hoe kan ik contact opnemen met ea om een oplossing voor mijn probleem te vinden?Ik heb ook geprobeerd te bellen maar toen was er niemand beschikbaar die mij kon helpen. Het is voor mij ook geen optie om een nieuwe computer aan te schaffen, dus hoop ik echt dat dit opgelost kan worden.

 

Alvast bedankt voor alle hulp!

Bericht 1 van 5 (1.550 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Hoe contacteer ik ea?

★★★★★ Expert
Voordat je een nieuw spel of aanvullende inhoud gaat kopen, dien je eerst te controleren of jouw computer wel voldoet aan de gevraagde systeemeisen, @Esther123Groenen.

Om je geld terug te vragen, zal je dit via de Engelstalige chat doen.
Ga naar https://help.ea.com/en/contact-us en alle gegevens invullen.
Regio instellen op "United States" en de chat in het Engels beginnen.
De Nederlandstalige helpdesk is gesloten, vanwege de nare situatie die wereldwijd ons bezighoud.


Zou je nog kunnen laten weten hoe het hiermee afgelopen is?

Groetjes.
Bericht 2 van 5 (1.529 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Hoe contacteer ik ea?

★ Guide

Hi, ik was mijn Sims 4 website aan het bijwerken met informatie/links hoe en waar EA te contacteren is.

Zowel voor informatie/vragen/problemen met het spel zelf, maar ook voor Origin, de EA App, Console e.d.

 

In het bericht hierboven staat "De Nederlandstalige helpdesk is gesloten, vanwege de nare situatie die wereldwijd ons bezighoud"

Dit was begrijpelijk in april 2020 vanwege Covid, maar inmiddels is het December 2022 en volgens mij is de Nederlandse Helpdesk, via chat, mail en telefonisch nog steeds niet heropend.

Het zou dus heel fijn zijn om te weten of dit nog gaat gebeuren en zo ja wanneer en hoe.

Er zijn echt veel Nederlands sprekende spelers die zich bij problemen geen raad weten omdat ze alleen ergens in het Engels met EA contact kunnen opnemen.

Ik heb ook al eerder ergens op de NL Answers HQ aangegeven dat ook de 'Nieuws en Updates' pagina op de officiële Sims 4 site sinds oktober niet meer in het Nederlands te lezen is. Het lijkt net of de Nederlandse/Belgische Sims spelers niet meer meetellen.

Is over de NL helpdesk en de NL site pagina iets meer bekend?

 

Verder zijn er momenteel zoveel verschillende EA informatie pagina's (ik heb gekeken naar Engels en Nederlands), die soms wel en soms niet weer naar elkaar verwijzen, dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien.

Nergens is duidelijk (voor elk land specifiek) te vinden wat nu precies de juiste pagina's, chat mogelijkheid, mail mogelijkheid en/of telefoonnummers voor contact met EA zijn.

Ik denk dat ik na veel zoeken de juiste nu wel heb gevonden (voor dit moment) maar verbaas me over de wildgroei in EA sites/pagina's met informatie over van alles en nog wat.

Misschien goed om hier eens naar te kijken en dit op 1 plek (eventueel per ingestelde taal/land) bij elkaar te vermelden.

 

Waar ik me echt zorgen over maak is dat misbruik (in welke vorm dan ook) door (Sims) Gamechangers gemeld zou kunnen worden via de site van het EA Creator Network: https://creatornetwork.ea.com/

 

Als je op die pagina helemaal naar beneden scrolt, zie je staan Report Misconduct.

Als je daarop klikt kom je terecht op de pagina Home/Origin/Case information/Contact information

Dat lijkt me erg vreemd en uiterst onzorgvuldig. Zoiets melden vergt al behoorlijk wat moed en vereist daarom zeker de juiste optie om dit door te geven.

Dit zou ook eigenlijk in alle talen moeten kunnen en niet alleen in het Engels.

Ik heb verder geen enkele mogelijkheid kunnen vinden om dit soort misbruik te melden, dus willen jullie hier z.s.m. naar kijken en dit (laten) aanpassen?

 

Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

Bericht 3 van 5 (714 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Hoe contacteer ik ea?

Champion

Hey @Simmie99,

 

Dit topic is inmiddels wel een beetje verouderd.

 

Er is voor de ondersteuningsmogelijkheden een nieuwere versie. Hier vind je alle huidige mogelijkheden:

https://bit.ly/EA-Ondersteuning
Er is dus nog steeds geen Nederlandstalige telefoonlijn geopend. Je kan natuurlijk voor andere zaken contact zoeken met bijvoorbeeld:

De chat van: EA Help | Facebook of via de Twitter chat van EA Help (@EAHelp) / Twitter.

 

Voor zover ik weet heeft de melding van misconduct bij https://creatornetwork.ea.com/ ook vooral betrekking op die functie.

Waar je nadat je erop hebt geklikt terecht komt heeft, dacht ik, ook te maken met de app waarmee je inlogt en of je ook echt bent ingelogd.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 5 (701 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Hoe contacteer ik ea?

★ Guide

Hi @Trismagistos 

 

Bedankt voor je reactie. ik weet dat dit een oud topic is, maar het onderwerp is/was nog relevant, dus daarom toch maar hier gereageerd. ;-)

 

Ik heb alleen gezocht naar EA help informatie gerelateerd aan de Sims, dus ben daarom niet uitgekomen op de algemene Answers HQ Aankondigingspagina, maar ik weet hem nu te vinden.

 

Ook heb ik nog verder gezocht naar hulp voor de Sims Console, Origin en de EA App. en die heb ik ook op mijn site opgenomen. Hierbij ontstond met name de verwarring over de vele pagina's met (verschillende) info.

De info op mijn site is dus nog wat breder/uitgebreider dan in jullie post bij Aankondigingen, maar dat is mijn keus.

 

Je schrijft: 

Voor zover ik weet heeft de melding van misconduct bij https://creatornetwork.ea.com/ ook vooral betrekking op die functie.

Waar je nadat je erop hebt geklikt terecht komt heeft, dacht ik, ook te maken met de app waarmee je inlogt en of je ook echt bent ingelogd.

 

Het klopt dat het specifiek op die functie slaat, dus daarom is het niet juist dat je op die pagina, bij klikken op het melden van misbruik, terecht komt op een Case Information voor Origin/PC.

Het mag niet uitmaken of je op moment van klikken wel of niet bent ingelogd op de Creator Network pagina, maar het is begrijpelijk dat je na klikken op een volgende pagina alsnog moet inloggen om de melding te doen. Zoals het nu werkt is echt verwarrend en nodigt niet uit om met een melding verder te gaan.

Op zich is de optie al erg verstopt helemaal onderaan de pagina.

Het is heel vervelend dat zo'n optie er überhaupt moet zijn, maar de geschiedenis heeft helaas geleerd dat het soms nodig is. Daarom toch een verzoek om dit aan te (laten) passen en hiervoor ook een optie in het Nederlands (+ andere talen) mogelijk te maken.

Bericht 5 van 5 (686 Weergaven)

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help