Dragon Age 2 crashed bij cut scenes

door veryawen1
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Highlighted
Geaccepteerde oplossing

Dragon Age 2 crashed bij cut scenes

★★★ Newbie

Ik heb al een paar jaar dat Dragon Age 2 regelmatig crashed als het een cut scene moet laden na een gevecht. Hij zegt "loading...." en zonder hard af te sluiten komt hij daar niet meer uit. Ik heb al meerdere keren reparatie gedaan van de game bestanden. Opnieuw geïnstalleerd, onlangs ook mijn PC opnieuw geïnstalleerd met Windows 10 (niet om deze reden) en een schone installatie gedaan van Dragon Age 2, maar ik kom bij na dit ene bloodmage gevecht niet verder in het spel. Ik heb een andere save game gebruikt, maakt niet uit. En het komt zo vaak voor bij verschillende cut scenes dat ik het toch een keer wilde melden.

De vorige keren lukte het me wel om na meerdere keren proberen geen crash te krijgen, maar nu heb ik het gevecht zo vaak gedaan, dat ik niet denk dat-ie ooit nog verder komt. Ik heb de video settings aangepast, lagere resolutie, full screen, windowed, DirectX 11 en 9 geprobeerd. Ik heb het spel in het verleden (een aantal jaren geleden) gewoon uit kunnen spelen. Het enige verschil is dat ik meer uitbreidingen bij heb gekocht.

Kan ik dit oplossen? En hoe? En kan ik het ook voor eens en voor altijd oplossen? Elk gevecht minstens 3-5 keer doen is ook niet echt leuk.

Bericht 1 van 6 (1.016 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Dragon Age 2 crashed bij cut scenes

★★★ Newbie

Ik ben erachter. De crashes gebeurden telkens in de Legacy en Exiled Prince DLC. Ik heb het spel kaal geïnstalleerd in Origin en deze DLC pakketten los gedownload van de EA website.

https://help.ea.com/ca/help/faq/dlc-for-classic-games/#dragonage

Met deze installatie bestanden crasht het spel niet meer. Ik denk dat er iets mis is met de DLC bestanden die vanaf Origin geïnstalleerd worden.

 

Dank je wel voor het meedenken. De compatibiliteitsmodus had ik inderdaad aan gedacht, maar het heeft altijd goed gewerkt in Windows 10.

In thread bekijken

Bericht 5 van 6 (978 Weergaven)

Alle reacties

Re: Dragon Age 2 crashed bij cut scenes

Community Manager
Hey @veryawen1,

Dankjewel dat je hiervoor contact opneemt via het forum!

Wat vervelend inderdaad dat je dit meemaakt met Dragon Age 2! Ik kan me goed voorstellen dat het meerdere keren opnieuw moeten spelen van een gevecht geen pretje is.

Ik ben benieuwd; is er een optie in het spel voor jou (waarschijnlijk bij de video settings) om "post-processing" aan te passen en om die eventueel op "medium" te zetten?
Ook zou ik graag willen weten of dat je de optie hebt om V-sync in/uit te schakelen. Mocht je die hebben, zou je ook kunnen kijken of als je die optie aanpast enig verschil uitmaakt misschien?

- EA_Leeuw
EA_LeeuwAHQ
Bericht 2 van 6 (1.008 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Dragon Age 2 crashed bij cut scenes

★★★ Newbie

Helaas, VSync was al uit, als ik hem aanzet, crasht het spel aan het begin van het gevecht. Nu de resolutie nog lager gezet, naar HD, texture pack for high resolution uitgezet, opnieuw geïnstalleerd zonder die texture pack, low settings, alle vinkjes uit wat ook maar iets met post-processing te maken kan hebben. Helaas. Mijn videokaart is voor dit spel meer dan sterk genoeg (Geforce 980Ti).

Bericht 3 van 6 (1.003 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Dragon Age 2 crashed bij cut scenes

[ Bewerkt ]
Community Manager

@veryawen1, ah oké, in ieder geval bedankt voor het testen! Erg vervelend inderdaad dat het spel nog steeds niet goed functioneert voor je!

Misschien een heel aparte vraag, maar heb je het al eens geprobeerd om het spel op te starten in Windows Compatibiliteitsmodus? Bijvoorbeeld voor Windows 8 or lager?

(Rechtsklik op de .exe van het spel > Eigenschappen > Compatibiliteit > Compatibiliteitsmodus)

 

WindowsCompatibiliteit.png

- EA_Leeuw

EA_LeeuwAHQ
Bericht 4 van 6 (992 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Dragon Age 2 crashed bij cut scenes

★★★ Newbie

Ik ben erachter. De crashes gebeurden telkens in de Legacy en Exiled Prince DLC. Ik heb het spel kaal geïnstalleerd in Origin en deze DLC pakketten los gedownload van de EA website.

https://help.ea.com/ca/help/faq/dlc-for-classic-games/#dragonage

Met deze installatie bestanden crasht het spel niet meer. Ik denk dat er iets mis is met de DLC bestanden die vanaf Origin geïnstalleerd worden.

 

Dank je wel voor het meedenken. De compatibiliteitsmodus had ik inderdaad aan gedacht, maar het heeft altijd goed gewerkt in Windows 10.

Bericht 5 van 6 (979 Weergaven)

Re: Dragon Age 2 crashed bij cut scenes

[ Bewerkt ]
Community Manager

@veryawen1 oh wouw! Super om te horen dat het is opgelost!
Ik kan goed begrijpen dat her erg vervelend was dat het spel niet goed werkte, maar ik ben blij dat het nu wel functioneert zoals het hoort! :D

Graag gedaan hoor! Daar zijn we hier voor.
Ik markeer je antwoord ook al oplossing voor dit topic, zodat misschien andere spelers met hetzelfde probleem hier even naar kunnen kijken. Standard smile

Speel-ze! 

EA_LeeuwAHQ
Bericht 6 van 6 (962 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

blue-ea-promo

How to slay monsters and make friends

BioWare's helpful guide for tackling Dragon Age: Inquisition Mulitplayer.

Get the guide

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help