sims 4 terug naar wereld

door azillaNL
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

sims 4 terug naar wereld

★★ Novice

Hoi,

Elke keer als ik met mijn huishouden ergens heen reis, gaat hij terug naar waar je een wereld selecteren en kan ik mijn huishouden niet meer starten! ik heb al repair game gedaan maar niks werkt, wat moet ik doen? 

Bericht 1 van 4 (724 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 terug naar wereld

★★★★★ Expert
Wordt hierover nog een melding getoond, @azillaNL? Graag van deze melding een schermafdruk maken, opslaan als een *.jpg afbeelding en deze weer als een bijlage toevoegen bij je reactie.
Als je dit probeert met een andere (nieuw gemaakt of standaard aanwezige) Sim / huishouden, ondervind je dan hetzelfde probleem?
Als je soms aangepaste inhoud ("modificaties") gebruikt, dien je eerst te verwijderen en daarna De Sims 4 via de Origin cliënt te repareren.
Mocht het nodig zijn, eerst de cache van de Origin cliënt leegmaken en De Sims 4 map (die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat) hernoemen, voordat je gaat repareren en bijwerken, via de Origin cliënt.
Zorg dat je spelvoortgang lokaal wordt opgeslagen en toegankelijk is voor De Sims 4. Denk er dat het gebruik van sommige software, die je nog hebt draaien en niet benodigd is, kunnen zorgen dat De Sims 4 als de Origin cliënt niet naar behoren kunnen werken. Je dient deze allemaal en volledig af te sluiten.


Groetjes.
Bericht 2 van 4 (716 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 terug naar wereld

Champion

@azillaNL Als ik het lees denk ik gelijk aan aangepaste inhoud. Ik neem aan dat je gebruik maakt van custom content en/of modificaties. Een van de situaties die je dan vaak tegenkomt als ze niet meer up to date zijn na een patch update van de Sims is dat je blijft hangen of terugkeert naar werelden selecteren. Soms zie je ook daar alleen maar een wit vlak. 

 

Het is verstandig om vlak na de patchupdate van de Sims alle modificaties die je gebruikt even te verplaatsen naar een nieuwe map, bijvoorbeeld op je bureaublad met de naam: 'nog te testen modificaties'. Verwijder dan ook gelijk het bestand 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. In dat bestand zitten namelijk alle restanten van gebruikte cc en modificaties waar je nu blijkbaar nog last van hebt. Zodra je De Sims 4 opnieuw start, maakt het spel een nieuwe 'schone' versie van de localthumbcache.package aan.

Dan is het verstandig om je modificaties te testen op een nieuw spel. Na de test kan je dat spel altijd weer verwijderen of in het vervolg gebruiken voor een nieuwe testronde. Als je veel modificaties gebruikt dan kan je het beste de 50% methode gebruiken.

 

50/50 methode


Dat houdt in dat je eerst de helft van de modificaties terug plaats in de map : \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods. Test dit op een nieuw te starten spel en als alles het goed doet dan weet je dat deze modificaties goed en veilig zijn. Plaats die dan in een map op je bureaublad met 'bijvoorbeeld de naam 'veilige of goede modificaties'. Test daarna uit de map met de naam 'nog te testen modificaties' weer een deel. Als dan blijkt dat je spel hapert dan weet je dat de kapotte modificaties in die map zitten. Test daarvan weer de helft en zo verder totdat je alle slechte modificaties hebt verwijderd. Sla in de tussentijd je spel niet op maar verlaat het zonder op te slaan! Als je alles hebt getest, kan je de inhoud van de map met de naam 'veilige of goede modificaties' weer terug plaatsen.

Als je modificaties gebruikt moet je rekening houden met de problemen die je nu bent tegengekomen. Zorg ervoor dat je de modificaties net zoals je spel up to date houdt. Bezoek regelmatig de pagina's van de makers en controleer of ze updates hebben.

Als dat niet werkt dan is het verstandig om je spel te repareren in Origin. Klik daarvoor in de spelbibliotheek met de rechter muisknop op de tegel van De Sims 4 en kies in het dropdown menu voor de optie repareren.

 

Hopelijk kan je daarna weer met veel plezier spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 4 (699 Weergaven)

Re: sims 4 terug naar wereld

★★★★★ Expert
Werd al genoemd, @Trismagistos.
Bericht 4 van 4 (672 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help