sims 4 start niet op, klein venstertje over

door volcanicdanvers
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

sims 4 start niet op, klein venstertje over

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Hoi EA,

 

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn Sims 4. Hij start 9 van de 10 keer niet op. Ik open Sims en eerst lijkt hij het te doen, maar na het ''Sims 4'' scherm met de plumbob, verdwijnt het scherm ipv dat het veranderd in een laadscherm met de plumbob. Het enige wat ik dan te zien krijg is een klein balkje met het kruisje en de knop waarmee je het venster kan vergroten. Als ik het scherm vergroot, is er alleen een wit scherm. De sims muziek speelt wel... HELP?

 

(Ik heb geen custom content meer en heb al een paar keer geprobeerd de game te repareren en heb zelfs de hele game een keer verwijderd en opnieuw gedownload. Hierna doet de game het heel af en toe wel voor een keertje, maar de keer daarna is de game weer zoals ik hierboven heb beschreven)

Bericht 1 van 9 (3.073 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: sims 4 start niet op, klein venstertje over

EA SPORTS FC Team

Aan de hand van de DxDiag voldoet jouw PC net aan de minimum systeemvereisten. Je kunt nog proberen om De Sims 4 op te starten en de volgende 2 spel opties aan te passen.

 

- Schakel venstermodus in.

- Maak gebruik van de laptopmodus.

 

De drivers die je gebruikt komen uit 2016 en ik kan je aanraden om de nieuwste versies van de drivers te downloaden en installeren. 

 

https://help.ea.com/nl/help/pc/finding-devices-and-updating-drivers/

Jason.png

In thread bekijken

Bericht 6 van 9 (3.061 Weergaven)

Alle reacties

Re: sims 4 start niet op, klein venstertje over

EA SPORTS FC Team

Hey @volcanicdanvers,

 

Je kunt proberen om de instellingen van De Sims 4 te resetten door De Sims 4 map in Mijn Documenten te hernoemen.

 

De instructies hiervoor vind je hier:

 

https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/Info-Sims-4-Technische-problemen-oplossen/m-p/6248684...

 

Mocht dit niet werken, wil je dan hier een DxDiag plaatsen zodat wij dit verder kunnen onderzoeken?

Jason.png
Bericht 2 van 9 (3.004 Weergaven)

Re: sims 4 start niet op, klein venstertje over

★★ Novice
Hoi,
Heel erg bedankt. Ik heb mijn Sims weer op kunnen starten (en dit voor de zekerheid twee keer gedaan om te kijken of hij het niet weer maar eenmalig deed) en de tweede keer deed hij het ook gewoon! Bedankt.
Bericht 3 van 9 (2.981 Weergaven)

Re: sims 4 start niet op, klein venstertje over

EA SPORTS FC Team
Graag gedaan, gelukkig kan je nu weer verder spelen!
Jason.png
Bericht 4 van 9 (2.971 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 start niet op, klein venstertje over

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Hoi,

 

Ik heb een tijdje kunnen spelen, maar moest toen afsluiten. Ik heb toen mijn spel opgeslagen en afgesloten. Toen ik later weer opnieuw verder wilde spelen en de game opnieuw wilde opstarten, deed deze het weer niet. Wat kan ik nog doen? Help! Hier is mijn dxdiag zoals u vroeg in een eerder bericht, misschien heeft u er wat aan. 

 

Kan het liggen aan het feit dat mijn game/documenten nu een gespeeld spel bevatten? Want toen ik nog geen nieuw spel had aangemaakt, kon ik wel gewoon mijn game opstarten en afsluiten.

Bericht 5 van 9 (2.966 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 start niet op, klein venstertje over

EA SPORTS FC Team

Aan de hand van de DxDiag voldoet jouw PC net aan de minimum systeemvereisten. Je kunt nog proberen om De Sims 4 op te starten en de volgende 2 spel opties aan te passen.

 

- Schakel venstermodus in.

- Maak gebruik van de laptopmodus.

 

De drivers die je gebruikt komen uit 2016 en ik kan je aanraden om de nieuwste versies van de drivers te downloaden en installeren. 

 

https://help.ea.com/nl/help/pc/finding-devices-and-updating-drivers/

Jason.png
Bericht 6 van 9 (3.062 Weergaven)

Re: sims 4 start niet op, klein venstertje over

EA SPORTS FC Team

@volcanicdanvers, kan je ondertussen weer verder spelen?

Jason.png
Bericht 7 van 9 (2.926 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 start niet op, klein venstertje over

★★ Novice

Hoi,

Jammer genoeg niet. Ik probeer het elke dag en van de zeven keer heeft hij het 2 keer gedaan tot nu toe.

Is er nog iets dat ik kan proberen of houdt het hier op?

Bericht 8 van 9 (2.914 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 start niet op, klein venstertje over

EA SPORTS FC Team

Hoi @volcanicdanvers,

 

Je kunt nog de overige stappen uitproberen die in dit artikel staan. 

 

- Verwijder de Origin Cache 

- Repareer het spel

- Start Origin en De Sims 4 op als administrator

- Voer een Schone Start van Windows uit

- Maak een nieuwe Windows Gebruiker aan

 

 

Jason.png
Bericht 9 van 9 (2.905 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help