sims 4 loopt vast

door mausterx
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

sims 4 loopt vast

★★★ Newbie

Hey hey,

 

Ik heb net the sims 4 gedownload op mijn MacBook 2020. Alleen, nu wil ik beginnen met het spelen van het spel, en loopt hij bij het 'maken' van een Sim al vrijwel meteen vast. De muziek gaat door, en andere geluiden ook. Alleen mijn beeldscherm loopt compleet vast. Als ik via Command en tab terug ga naar het beginscherm van de MacBook doet die dat. (dit kan ik zien aan het touch gedeelte op mijn MacBook toetsenbord) alleen blijft het scherm van de Sim staan.. Wat moet ik doen? Baal als een stekker, geld uitgegeven en het werkt niet.. 

 

Alvast bedankt.

Groetjes!! 

Bericht 1 van 4 (186 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast

★★★★★ Expert
Hallo @mausterx,

Zorg dat je alle aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties") hebt verwijderd en repareer daarna De Sims 4 via de Origin cliënt.
Cache van de Origin cliënt leegmaken en De Sims 4 map hernoemen (staat in je "Documenten\Electronic Arts\"), voordat je De Sims 4 repareert .
Hoe je de cache van de Origin cliënt kan leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Controleer dat De Sims 4 is bijgewerkt.
Start de Origin cliënt via de Origin cliënt en niet meer los.

Controleer of je platform voldoet aan de gestelde systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Zorg dat je geen software hebt draaien, die de juiste werking van de Origin cliënt als Origin spellen zou kunnen verhinderen. Beter is om deze helemaal af te sluiten, of anders toch eens maar verwijderen.
Meestal zijn beveiligingssoftware, programma's die lagen gebruiken, programma's voor reservekopieën maken en online opslagdiensten de grootste en vaak onverwachte veroorzakers van problemen.

Ook dien je te controleren dat je platform is bijgewerkt. Denk aan de updates voor je besturingssysteem en stuurprogramma's bijwerken.
De laatst mogelijke versie van je besturingssysteem installeren.

Systeemeisen en de laatste versie van de Origin cliënt kan je hier vinden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Je dient alle bestaande versies hebben verwijderd. Ook de "technische previews" dus.

De Origin cliënt, de Origin spellen en hun gegevens dienen lokaal bewaard worden.


Verlaag de grafische instellingen bij de spelopties van De Sims 4. Bepaalde opties inschakelen of juist uitschakelen. Probeer de laptopmodus.
Beeldschermresolutie verlagen naar 1024×768.
Start De Sims 4 eens in de venstermodus.
Overige en onnodige apparaten uitschakelen en losmaken.
Start spellen via de betere videokaart (vaak is deze van NVidia) en niet met de basis of ingebouwde "videokaart", die meestal toch niet geschikt is daarvoor.

Een nieuwe gebruikersaccount met Administrator rechten maken, je daarop aanmelden en zo nogmaals dan proberen.

Zorg dat beide talen gelijk zijn. Beide talen in Engels wijzigen, als Nederlands niet lijkt te werken. Repareer De Sims 4 dan steeds.
De opgeslagen spelvoortgang gemaakt in ene taal, is standaard afwezig in de andere taal.

Mocht je platform niet langer voldoen aan de gestelde systeemeisen van De Sims 4, dan kan het zijn dat je De Sims 4 "Legacy Editie" moet gaan gebruiken.
Waarmee nog wel je De Sims 4 kan spelen, alleen met beperkingen. Alle aanvullende inhoud vanaf 2020 en online functies worden daarmee niet ondersteund.


Groetjes.
Bericht 2 van 4 (166 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast

Champion

@mausterx Een veel gebruikte mogelijke oplossing voor jouw probleem is het aanzetten van de verticale synchronisatie in de spelopties bij beeld. Ik speel weliswaar met Windows maar de plaats waar je dit kan instellen is in het spel hetzelfde. Kijk even op het screenshot:Schermafbeelding 2021-01-07 103004.png

 

Als het niet lukt met deze aangepaste beeld instellingen, laat het dan nog even weten. 

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 4 (158 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast

Community Manager (retired)

Hey @mausterx ,

 

heb je hier nog steeds problemen mee na de stappen van @Trismagistos en @RealSimmor0 ? Standard smile

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 4 van 4 (126 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help