sims 4 glitcht bij het opstarten

door NJnorah
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

sims 4 glitcht bij het opstarten

★★★ Newbie

Hey,

ik heb sinds eergisteren de sims 4 gedownload op mijn HP pc, maar telkens wanneer ik de game wil opstarten, glitcht er iets en kort daarna krijg ik een melding "de optimale resolutie is 1920 x 1080". En dan werkt de game niet meer. Ik heb al nagekeken of de resolutie van mijn pc wel juist staat en dat was het geval.

 

Als ik de game nu wil opstarten, telkens als ik de sims dan open glitcht het een paar keer en dan blijf ik het opnieuw openen tot de game wel werkt, maar mijn computer heeft het er nogal lastig mee, want hij heeft het elke keer dat ik de game wil spelen moeilijker mee en ik moet het elke keer vaker opnieuw opendoen, de eerste keer 1 keer de tweede keer 3 keer en zo telkens maar meer.

 

Weet iemand hoe ik het kan oplossen?

Bericht 1 van 8 (432 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: sims 4 glitcht bij het opstarten

[ Bewerkt ]
Champion

@NJnorahdat verklaart denk ik wel een hoop. Waarschijnlijk gebruik je Discord ook om een aantal andere spellen aan te sturen of te streamen. Je zou kunnen overwegen om die instellingen voor De Sims 4 aan te passen of zelfs De Sims 4 even te verwijderen uit de Discord instellingen. Misschien dat het dan allemaal wat soepeler verloopt.

De andere mogelijkheid is te kiezen voor de EA Desktop app en Discord voorlopig alleen even te gebruiken via een browser en dus niet via de app.

Hopelijk lukt het starten dan zonder glitches.

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 5 van 8 (391 Weergaven)

Alle reacties

Re: sims 4 glitcht bij het opstarten

[ Bewerkt ]
Champion

@NJnorah Als je game hapert of glitchy reageert bij het opstarten dan kan je er voor kiezen om je grafische instellingen te verlagen. Je hoeft dan niet per se de optimale resolutie te wijzigen. Kies er dan voor om een aantal instellingen anders te zetten. Het zal even een kwestie van tweaken zijn. Je kan er ook voor kiezen om de verticale synchronisatie in te schakelen (zie screenshot). Het is sterk afhankelijk van de grafische kaart die in jouw HP aanwezig is.

 

Schermafbeelding 2021-01-07 103004.png

 

Mijn advies is om even te zoeken naar de instellingen die voor jouw pc het beste uitpakken.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 8 (427 Weergaven)

Re: sims 4 glitcht bij het opstarten

Community Manager (retired)
Hey @NJnorah,

Bedankt voor het berichtje. Kun je ons laten weten of je lang genoeg het spel kunt openen om in de game opties te komen zoals hierboven beschreven staat?

Kun je ons toevallig laten weten of je meerdere schermen gebruikt of dat het om één scherm gaat?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 3 van 8 (423 Weergaven)

Re: sims 4 glitcht bij het opstarten

★★★ Newbie
@Trismagistos Het probleem is denk ik niet de game, want eens de game is opgestart werkt de game vlekkeloos en heel erg soepel. Wat er eigenlijk gebeurt is: ik start Origin op, via daar open ik de sims maar dan opent de game niet, dus dan klik ik er opnieuw op en dan glitcht er iets waardoor eerst de sims voor enkele seconden begint op te starten en dan komt discord op mijn beeldscherm te staan, terwijl dat helemaal niet open stond. En dan enkele seconden daarna zie ik gewoon terug het bureaublad van mijn pc. Dan probeer ik enkele keren opnieuw de game te openen en gebeurt steeds hetzelfde tot na enkele keren proberen de game wel werkt.
Maar bedankt voor het advies, ik ga het zeker eens proberen!
Bericht 4 van 8 (407 Weergaven)

Re: sims 4 glitcht bij het opstarten

[ Bewerkt ]
Champion

@NJnorahdat verklaart denk ik wel een hoop. Waarschijnlijk gebruik je Discord ook om een aantal andere spellen aan te sturen of te streamen. Je zou kunnen overwegen om die instellingen voor De Sims 4 aan te passen of zelfs De Sims 4 even te verwijderen uit de Discord instellingen. Misschien dat het dan allemaal wat soepeler verloopt.

De andere mogelijkheid is te kiezen voor de EA Desktop app en Discord voorlopig alleen even te gebruiken via een browser en dus niet via de app.

Hopelijk lukt het starten dan zonder glitches.

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 8 (392 Weergaven)

Re: sims 4 glitcht bij het opstarten

★★★★★ Expert
Zorg dat je de basisstappen hebt gedaan, dan zal je De Sims 4 schoon starten en via de Origin cliënt, @NJnorah.
Je dient overige en onnodige openstaande software volledig hebben afgesloten. Waaronder beveiligingssoftware, software die gebruikmaken van zogenoemde "lagen" en software voor het maken van (online) reservekopieën. Deze kunnen allemaal een onbedoelde boosdoener zijn. Ook worden op deze manier de systeembronnen vrijgemaakt, die je waarschijnlijk hard nodig hebt voor draaien van De Sims 4, als zwaardere software.
Verlaag de instellingen bij "Gebruikersaccountbeheer", een bekabelde internetverbinding gebruiken en start de Origin cliënt als een Administrator.

Controleer of je computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Voor het gebruik van aanvullende inhoud gelden weer aparte systeemeisen, waaraan je computer dient te voldoen, net als de aanbevolen systeemeisen van het basisspel. Zo zal je toch meer plezier ervaren tijdens het spelen. Je kan deze vinden op hun productpagina's in de Origin cliënt en op de website van Origin.

Laatste versie van de Origin cliënt kan je hier vinden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Het is mogelijk dat je alle huidige versies eerst dient te verwijderen. Zie daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/manually-uninstalling-origin De "technische previews" (of te wel bèta versie) valt hier dus ook onder!


Waarschijnlijk dien je de stuurprogramma's van je computer nog te gaan bijwerken. Begin met die van je videokaart. Na een voltooide installatie zal ej de computer opnieuw moeten starten.
De stuurprogramma's voor NVidia, zal je hier vinden: https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?&lang=en-us
De stuurprogramma's voor Intel, zal je hier vinden: https://downloadcenter.intel.com
De stuurprogramma's voor ATI & AMD, zal je hier vinden: https://www.amd.com/en/support

De alle (nog) beschikbare updates voor Windows bij de Windows Update gaan downloaden en installeren. Vergeet niet de optionele updates. Aansluitend zal je de computer moeten starten. Het herhalen van deze stappen is goed mogelijk.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-bijwerken-3c5ae7fc-9fb6-9af1-1984-b5e0412c556...

Verlaag dan de grafische instellingen bij de spelopties binnen De Sims 4, als De Sims 4 welt start. Zo nodige zal je bepaalde items uitschakelen of juist inschakelen. De venstermodus uitproberen.

De "Origin in-game" en "FPS-teller" uitschakelen. Zie daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/how-to-use-origin-in-game
Wijzig de beeldschermresolutie naar 1024×768.
Lukt het om De Sims 4 te starten in de venstermodus?

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Als je computer beschikt over meerdere videokaarten, dan dien je altijd de betere videokaart (meestal NVidia) hebben geselecteerd voor het draaien van zwaardere software (zoals spellen). Vaak zijn de basis, ingebouwde "videokaarten" ongeschikt hiervoor.
Tevens dien je alle overige en onnodige apparaten hebben uitgeschakeld en losgemaakt. Slechts 1 monitor, muis en toetsenbord gebruiken. Luidsprekers heb je niet nodig voor te testen. Uiteraard, allen bekabeld aangesloten.
Heb je soms de hardware van je computer (laten) overklokken, dan zal je weer de standaardwaarden van diens fabrikanten moeten terugzetten
Controleer of de ventilatieopeningen en koelingssystemen nog juist werken. Zo nodig, voldoende vrijmaken en ontdoen van stof, vuil en andere rommel. Het vervangen van deze kan ook een mogelijkheid zijn.
Schone installatie van je (videokaart) stuurprogramma's doen.

Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren, dan graag je DxDiag informatie vermelden bij je reactie, opgeslagen als een tekstbestand ("DxDiag64.txt"als voorbeeld). Deze weer bijlage toevoegen als een bijlage bij de reactie. Zie daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Zou je nog kunnen laten waarmee het was gelukt?

Groetjes.
Bericht 6 van 8 (373 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 glitcht bij het opstarten

Champion

Fijn dat je hebt weten op te lossen, @NJnorah!

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 8 (359 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 glitcht bij het opstarten

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

@NJnorah,

Ik geloof dat je in-game voor Discord ook uit kan zetten zodat je geen overlay in-game hebt van Discord wat voor de Sims 4 niet veel toe voegt. 


- EA_Neil

Neil.png
Bericht 8 van 8 (353 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help