Re: sims 4 crasht

door Simsleesa
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

sims 4 crasht

★★ Novice

Sims 4 crasht!

 

Bij opstarten komt het startscherm, hoor ik kort het muziekje, dan veranderd mijn muiswijzer in ladend rondje(macbook) en sluit de sims 4 weer af. Ik heb Origin en de macbook opnieuw opgestart. Ik speel al jaren, hoe los ik dit op?

Bericht 1 van 12 (335 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★★★★★ Expert
Heb je dan al de basisstappen helemaal gedaan, @Simsleesa?
Verschijnt er nog een foutmelding?
Cache van de Origin cliënt leegmaken en De Sims 4 via de Origin cliënt repareren.
https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/


Zorg dat je overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten.

Controleer of je platform wel helemaal is bijgewerkt.

Start De Sims altijd via de Origin cliënt.

Controleer of je platform nog voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims (basisspel, normale versie):
Voor het gebruik van aanvullende inhoud geleden weer aparte systeemeisen.

De Origin cliënt en de Origin spellen dien je lokaal te installeren.

Zorg dat je de laatste versie van de Origin cliënt hebt gedownload en geïnstalleerd. Laatste versie en laatste versie kan je hier vinden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Je dient alle bestaande versies eerst hebben verwijderd.

De gegevens de Origin spellen dienen lokaal worden bewaard en zij dienen toegang hebben tot deze.

Indien De Sims 4 start, wijzig de grafische opties bij De Sims 4. Probeer de laptopmodus.
Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen.
Probeer de venstermodus eens.

Groetjes.
Bericht 2 van 12 (322 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★★ Novice
@RealSimmor0 waar kan ik de basisstappen vinden?
Bericht 3 van 12 (325 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

Champion

@Simsleesa Waarschijnlijk heb je dan de verticale synchronisatie in de spelopties bij beeld niet aan staan. Het komt vaker  voor bij MacOS dat het spel in de beginfase blijft draaien of dat er sprake is van een crash na enkele minuten. Mijn advies is om de verticale synchronisatie aan te zetten. Mocht dat niet de oorzaak van het probleem zijn, laat dan even weten met welke versie (systeem naam) je speelt en eventueel ook de specificaties van je Mac. Dan kijken we even naar een andere mogelijke oplossing,

 

Alvast bedankt

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 12 (320 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★★ Novice
@Trismagistos Ik heb macOS High Sierra versie 10.13.6. MacBook Pro. Geheugen 8 GB 2133 MHz LPDDR3. Processor 2,3 GHz Intel Core i5

Waar kan ik de verticale synchronisatie aanzetten?
Bericht 5 van 12 (314 Weergaven)

Re: sims 4 crasht

Champion

@Simsleesa Ik laat je even een screenshot zien: 

 

Schermafbeelding 2021-01-07 103004.png

 

Hopelijk heb je hier wat aan. Geef ook even een seintje als het niet werkt want dan zal er iets anders aan de hand zijn.

 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 12 (307 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★★ Novice

Zo ver kom ik nu niet eens. Ik zie alleen het start scherm en daarna sluit hij zichzelf af

Bericht 7 van 12 (299 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★★★ Newbie

Prexies dat heb ik ook

Bericht 8 van 12 (288 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

[ Bewerkt ]
Champion

@Simsleesa Ik vermoed dat het te maken heeft met een ander bekend probleem. Op het Engelse Forum wordt er ook naar verwezen: 

https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues-Mac/-Download-error-Origin-is-not-able-to-download-Sims-4...

 

Het komt er kort gezegd op neer dat De Sims 4 in sommige gevallen wordt ge-updatet in een andere map dan de originele installatiemap. Je Mac maakt dan naast de standaard /Users/[User1]/Applications map ook een nieuwe aan. Controleer of je meerdere mappen met Origin hebt en/of je meerdere mappen met De Sims 4 hebt. Als dat zo is dan is er ergens iets fout gegaan en zou je misschien ook wel de code 1011164.dlf hebben kunnen tegenkomen. (Maar dat is niet altijd het geval) 

 

De oplossing die wordt voorgesteld is:

Verplaats de Sims applicatie van de gebruikers map (users) naar de Systeem map. Pas deze locatie (dit adres) ook aan in Origin. Klik daarvoor op Origin, applicatie instellingen en installaties en opgeslagen spellen. Sluit origin daarna af en reset de applicatie Origin. Login en repareer de Sims 4 zoals eerder omschreven vanuit de standaard Origin. Zorg er ook voor dat je Origin hebt gedownload via Safari (omdat Chrome nogal eens voor hiccups kan zorgen) én dat je de technische preview uitzet in het standaard applicatiebeheer.

Een soortgelijk probleem is namelijk al eens eerder hier behandeld: https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/mods-map-kwijt/m-p/10053428#M8927 

 

 

Als dit niet lukt dan kijken we opnieuw en zoek ik naar een andere oplossing.

 

Veel succes.

 

@xjaylinnx Als jij ook met een MacOS systeem speelt en het probleem wordt niet opgelost door de verticale synchronisatie aan te zetten zoals in een eerdere post in dit draadje is omschreven. Dan kan je ook eens kijken of deze oplossing wel helpt. Als dat niet het geval is vermeld dat dan even en meld gelijk welke versie van MacOS je gebruikt en als het even kan ook de specificaties van je computer of laptop. Het zou namelijk kunnen zijn dat er voor jouw situatie een andere oplossing is. 

 

Alvast bedankt.

 

Edit: links toegevoegd

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 12 (274 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted

Re: sims 4 crasht

★★ Novice

Ik kan helaas niet de applicatie van de gebruikers map (users) naar de Systeem map verplaatsen Devil niks werkt!

Bericht 10 van 12 (247 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help