Re: probleem met foutcode

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

probleem met foutcode

★★ Novice

ik heb een probleem, ik krijg steeds een foutcode met een nieuw huishouden. Ik heb een oplossing opgezocht maar daar zeggen ze dat je bestanden die beginnen met  Slot_00000001 hebt en dat die erg belangrijk zijn maar die heb ik niet. Weet iemand hoe ik dit dan kan oplossen? 

Bericht 1 van 6 (310 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: probleem met foutcode

★★ Novice

Hoi! Het is me al gelukt, ik heb mijn mods uit mijn game gehaald. Maar toch bedankt Standard smile

In thread bekijken

Bericht 4 van 6 (283 Weergaven)

Alle reacties

Re: probleem met foutcode

Champion
@Toothpaste64 het bestand met de naam Slot_00000001 hoort thuis in de map saves. Deze map bevindt zich in de map met het adres: Documents\Electronic Arts\De Sims 4 en is een van de door het spel bewaarde spellen.

Als je daar een foutmelding over krijgt, komt dat vaak als je gebruik maakt van aangepaste inhoud zoals custom content of modificaties.
Mijn advies is om de inhoud van de map mods even op een andere plek te zetten. Daarnaast zal je ook het bestand localthumbcache.package uit de eerder vermelde map: Documents\Electronic Arts\De Sims 4 te verwijderen. Test je spel daarna opnieuw met een nieuwe familie.
Als je dan nog problemen of foutmeldingen tegenkomt, repareer dan het spel in Origin door met de rechter muisknop op de tegel van de Sims 4 te klikken en te kiezen voor repareren.

Als je daarna nog nog niet kunt spelen, meldt dan ook even de gegevens van je computer. Alvast bedankt.

Veel succes en veel plezier met spelen 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 6 (301 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: probleem met foutcode

★★★★★ Expert
Hallo @Toothpaste64,

Zou je van deze foutmelding een schermafdruk kunnen maken, als een afbeeldingsbestandstype opslaan en deze vervolgens als een bijlage bij je reactie toevoegen?
Ondervind je hetzelfde probleem ook met een andere, nieuwe of standaard Sim / huishouden?
Deze bestanden maken deel uit van je opgeslagen spelvoortgang. Je zal hiervoor in de juiste map kijken.
Zorg ervoor dat De Sims 4 is ontdaan van alle aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties"), om daarna De Sims 4 via de Origin cliënt gaan repareren en bijwerken.

Groetjes.
Bericht 3 van 6 (292 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: probleem met foutcode

★★ Novice

Hoi! Het is me al gelukt, ik heb mijn mods uit mijn game gehaald. Maar toch bedankt Standard smile

Bericht 4 van 6 (284 Weergaven)

Re: probleem met foutcode

Champion

@Toothpaste64 Als je ooit nog eens besluit om je mods terug te willen zetten, zorg er dan voor dat ze up to date zijn. De mods en cc die je nu uit je spel hebt gehaald en die je ooit nog eventueel zou willen gebruiken, kan je het beste even testen met de 50/50 methode.  Al je er maar een paar hebt test ze dan individueel. Houdt er rekening mee dat je je modificaties test in een nieuw spel en niet een bestaande. Zo voorkom je dat je opgeslagen spellen waar je mee wilt spelen beschadigd.

 

50/50 methode
Dat houdt in dat je eerst de helft van de modificaties die je ergens anders hebt opgeslagen terugplaatst in de map : \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods. Test dit op een nieuw te starten spel en als alles het goed doet dan weet je dat deze modificaties goed en veilig zijn. Plaats die dan in een map op je bureaublad met 'bijvoorbeeld de naam 'veilige of goede modificaties'. Test daarna uit de map met de naam 'nog te testen modificaties' weer een deel. Als dan blijkt dat je spel hapert dan weet je dat de kapotte modificaties in die map zitten. Test daarvan weer de helft en zo verder totdat je alle slechte modificaties hebt verwijderd. Sla in de tussentijd je spel niet op maar verlaat het zonder op te slaan! Als je alles hebt getest, kan je de inhoud van de map met de naam 'veilige of goede modificaties' weer terug plaatsen.

 

Als je modificaties gebruikt moet je rekening houden met problemen zoals je die in je eerste post bent tegengekomen. Zorg ervoor dat je als je met cc of modificaties speelt deze net zoals je spel up to date houdt. Bezoek regelmatig de pagina's van de makers en controleer of ze updates hebben.

 

Wel goed om te weten dat je nu weer met plezier kunt spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 6 (277 Weergaven)

Re: probleem met foutcode

★★★★★ Expert
Gebruik van aangepaste inhoud zorgt vaak genoeg voor problemen, @Toothpaste64. Eigenlijk dien je deze al hebben verwijderd. Zeker als De Sims 4 wordt bijgewerkt, als je nieuwe aanvullende inhoud gaat gebruiken.
Stuk voor stuk zal je toch even moeten uitzoeken wie de mogelijke boosdoeners zijn. Zorg dat je de gebruikte aangepaste inhoud bijwerkt. Dit dien je zelf te doen.
Bij problemen tijdens het gebruik, bekijk je de meegeleverde documentatie of contact opnemen met diens maker.

Groetjes.
Bericht 6 van 6 (269 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help