Re: mijn sims verouderen niet meer

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

mijn sims verouderen niet meer

★★ Newbie

normaal staat boven de eigenschappen altijd een balkje en als ja daar op gaat staan met je muis, dan kan je zien hoeveel dagen je sim nog heeft tot dat hij verouderd. bij mij staat het balkje er wel maar kan je niet meer zien hoe lang nog en het balkje word ook niet meer gevuld met groen. het groene blijft de hele tijd op de zelfde plek staan. daarnaast verouderen mijn sims ook niet meer van zelf. je kan ze wel zelf verouderen. maar ik vond het altijd wel fijn dat je sims een bepaalde tijd hebben tot ze jarig worden en dan een melding krijgen dat ze jarig zijn. ik vind dit heel vervelend en ik hoop dat jullie daar iets aan kunnen doen

Bericht 1 van 7 (539 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn sims verouderen niet meer

★★★★★ Expert
Waarschijnlijk heb je de instellingen hiervoor gewijzigd, gebruikte cheatcodes of gebruik je soms aangepaste inhoud ("modificaties"), @hoedjemetplezier.
Controleer of dit probleem ook voorkomt met een andere Sim / huishouden.
Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud, repareer dan De Sims 4 via de Origin cliënt. Is De Sims 4 ook bijgewerkt.
Test met een nieuwe of standaard Sim / huishouden of daarmee je probleem is verholpen.

Groetjes.
Bericht 2 van 7 (533 Weergaven)

Re: mijn sims verouderen niet meer

★★ Novice

Mijn sims verouderen ook niet. Het is me nog 1 keer gelukt, wel de volgende dag pas (in game), vroeg in de ochtend en buiten. Maar de andere sim wilde ook niet verouderen.

Ook heel de game gerepareerd etc., werkte niet.

 

Ik weet dat je de cache kan opschonen, maar ik weet niet meer hoe. Kan iemand daarmee helpen?

Bericht 3 van 7 (366 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn sims verouderen niet meer

★★★★★ Expert
Lees dit helpartikel hoe je de cache van de Origin cliënt kan leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/ @jopertjes95.


Controleer de je instellingen van het verouderen bij Spelopties binnen De Sims 4 hebt aanstaan.

Met een nieuw aangemaakte of standaard gekozen Sim / huishouden het eens gaan testen.

De basisstappen eens helemaal doen.
Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud.
Hernoem de map van De Sims 4 die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat. De cache van de Origin cliënt gaan leegmaken. Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt. Is De Sims 4 ook bijgewerkt?
De Sims 4 schoon starten.
Met een nieuw aangemaakte of standaard gekozen Sim / huishouden gaan testen of het probleem is opgelost.


Groetjes.
Bericht 4 van 7 (360 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn sims verouderen niet meer

Champion

Hey @jopertjes95 

 

Als je jouw spel snel wilt herstellen kan je proberen het probleem op te lossen door het bestand localthumbcache.package te verwijderen uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. In de meeste situaties is het dan verstandig om je spel daarna te repareren.

 

Het kan gebeuren in het spel dat Sims niet verouderen. Je kunt er voor kiezen om je Sims een 'leeftijdsloos' bestaan te geven. In het instellingen menu kan je het standaard verouderen uitschakelen maar ook aanvinken. Controleer dus in het menu of je de voor jouw speltype juiste instelling hebt gekozen. Kijk even op de schermopname:

 

 

Schermafbeelding 2022-07-22 114926-1.png

 

Als je er voor hebt gekozen om je Sims niet te laten verouderen zullen ze ook niet verjaren. Als je hebt gekozen voor 'Auto verouderen (gespeelde sims) dan kan je kiezen om de verjaardag te vieren. Als je dat niet doet dat zullen jouw Sims uiteindelijk toch (maximaal) na een dag of 3 tot 5 vanzelf ouder worden.

 

Als je gebruik maakt van aangepaste inhoud (cc of modificaties) kan die inhoud ervoor zorgen dat jouw sims andere patronen volgen. Dus ook niet meer verouderen. Controleer daarom ook of de mods die je gebruikt het verouderingsproces van jouw Sims niet tegenwerken.

 

Laat even weten of je hier iets aan hebt.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 7 (358 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn sims verouderen niet meer

[ Bewerkt ]
★★ Guide

Mijn sims verouderen ook niet automatisch, omdat ik automatisch verouderen heb uitgeschakeld. Trouwens als je jouw sim een taart laat bakken en er kaarsjes opzet kan je je sim laten tcoh verouderen door die kaarsjes uit te blazen. 

Bericht 6 van 7 (334 Weergaven)

Re: mijn sims verouderen niet meer

[ Bewerkt ]
Champion

Klopt, @Lotje1981,

 

Je kunt de Sims in een spel nog altijd laten verouderen met een verjaardagstaart met kaarsjes. Sims verouderen als ze de kaarsen uitblazen, van het glazuur proeven (likken) of een wens doen. 

Je kunt je Sims trouwens ook met een cheat en via Creëer Een Sim  (CAS ) laten verouderen.

 

Veel plezier met spelen 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 7 (326 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help