Re: mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

door Soplotte
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

[ Bewerkt ]
★★★ Novice

hoi, ik speel sins een paar maanden op mijn Macbook en niet meer op mijn windows. sins ik op mijn MacBook speel stop hij opeens midden in het spel. op mijn windows had ik er nooit last van. in CAS heb ik er geen last van. maar wel als ik aan het spelen ben of bouwen. ik heb CC in mijn game. ik heb dat er ook al uitgehaald om te kijken of dat het probleem was. dat was het niet. ik vind dit heel vervelend omdat ik niet super lang kan spelen en als hij stopt slaat hij niks op. ik moet dan ook heel mijn computer opnieuw opstarten want niks doet het dan. het geluid hoor ik nog wel. ik kan ook op dingen klinken maar ik zie dan niks. ik heb ook al wel eens geprobeerd om mijn spel te repareer. dat helpen niet. plzzz iemand help mij.

 

 

Bericht 1 van 9 (555 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

Champion

@Soplotte Ik kom wel wat verder met jouw informatie maar ik mis toch nog wel wat gegevens. Een ding weet ik zeker en dat is dat jouw MacBook Air 13"werkt met het systeem met de naam Big Sur. Dat kan ik opmaken uit het MacOS-nummer dat je  hebt opgegeven (11.2.3). Wat ik wel graag wil weten is of jouw MacOS ook is uitgerust met een M1 processor want als dat zo is dan heb je waarschijnlijk ook een M1 grafische kaart. Maar het kan ook zijn dat je een zogeheten refurbished model hebt aangeschaft. Misschien kan je op de aankoop bon nog wel wat extra informatie vinden.

 

Ik denk dat het zou kunnen helpen om de verticale synchronisatie aan te zetten in de Sims 4. Dat kan bij beeldopties in het hoofdmenu. Kijk even op het screenshot:

 

Schermafbeelding 2021-01-07 103004.png

 

Kies dan ook voor de laptop modus. In de meeste gevallen levert die actie niet heel veel problemen op en kan wel helpen om de Sims langer te spelen.

 

Als je een andere processor hebt dan heb je waarschijnlijk ook een andere grafische kaart. Zoek die dan alsjeblieft nog even voor me op. Als het echt nodig is dan vraag ik hulp bij een helper die heel veel weet van de Sims en Macs.

 

Alvast bedankt en sterkte met de het vinden en werken met de aangepaste instellingen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 6 van 9 (472 Weergaven)

Alle reacties

Re: mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

★★★★★ Expert
Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud (ook wel "modificaties" genoemd), de cache van de Origin cliënt leegmaken, De Sims 4 map hernoemen (in je "Documenten\Electronic Arts") en De Sims 4 via de Origin cliënt repareren en bijwerken, @Soplotte.
Start hierna De Sims 4 schoon en tet met een nieuwe Sim / huishouden of het probleem is opgelost.

Controleer of je platform voldoet aan de systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Voor het gebruik van aanvullende inhoud, zijn er weer aparte systeemeisen.

Je dient overige en onnodige openstaande software helemaal hebben afgesloten. Het is mogelijk dat deze de goede werking van beiden programma's verhinderen. Op deze manier worden meer systeembronnen vrijgemaakt, die je waarschijnlijk hard nodig hebben.
Start De Sims 4 de Origin cliënt.

Regelmatig je spel opslaan, voorkomt je dat gegevens verloren gaan.
Indien hiermee het een langer tijd blijft werken, zal je weer de bijgewerkte aangepaste inhoud stuk voor stuk kunnen terugplaatsen en dan steeds opnieuw testen. Raadpleeg de meestal bijgevoegde documentatie of contact opnemen met diens maker bij problemen.

Zorg dat je platform wel echt is bijgewerkt. Denk aan updates voor je besturingssysteem en stuurprogramma's bijwerken.

Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen en De Sims 4 starten in de venstermodus.
Indien De Sims 4 start, de grafische instellingen bij de spelopties aanpassen en verlagen waar dat nodig is. Hier is ook de laptopmodus te vinden.

Systeemeisen en laatste versie van de Origin cliënt. kan je hier vinden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Je dient alle huidige versie eerst hebben verwijderd. Ook de "technische previews" dus. Als ene weg niet gaat, gebruik dan de andere: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/manually-uninstalling-origin/
Zorg dat de Origin cliënt, Origin spellen en hun gegevens lokaal worden bewaard.

Beide talen dienen hetzelfde te zijn. Bij voorkeur aan de van je besturingssysteem.
Indien Nederlands niet werkt, probeer Engels. Nadat de speltaal is gewijzigd, dien je steeds De Sims 4 via de Origin cliënt te repareren. Spelvoortgang gemaakt in de ene taal is afwezig in de andere.

Via een nieuw gemaakte gebruikersaccount met Administrator rechten, je aanmelden en zo nogmaals proberen dan.

Laat je platform controleren op fouten, die je dan dient te herstellen.

Indien je een (fout)melding krijgt, dat je "De Sims 4 Legacy Editie" dient te gebruiken, betekent dat je platform niet langer voldoet aan de gestelde systeemeisen voor de normale versie van De Sims 4.
Daarmee kan je wel De Sims 4 spelen, echter met aantal beperkingen. Aanvullende inhoud vanaf 2020 en de toegang tot de online functies worden niet meer ondersteund.
Om deze wel te kunnen gebruiken dien je te zorgen dat jouw gebruikte platform (weer) voldoet aan de gestelde systeemeisen.

Wordt het hiermee niet opgelost, probeer je platform schoon / kaal te starten. Hersel gevonden fouten. Overweeg een schone installatie van je besturingssysteem, gebruik de laatste beschikbare versie, die deze aankan. Indien binnen garantie, je platform wegbrengen voor reparatie.

Groetjes.
Bericht 2 van 9 (542 Weergaven)

Re: mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

[ Bewerkt ]
Champion

@Soplotte Zou je de gegevens van Jouw MacBook hier eens met ons willen delen? Dus welke MacOS is er op geïnstalleerd en wat zijn precies de specificaties van jouw MacBook? Dus processor en snelheid, RAM geheugen en welke grafische kaart. Die informatie is juist met een Mac belangrijk om te kunnen bepalen wat de beste oplossing zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor de extra informatie.

 

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 9 (523 Weergaven)

Re: mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

[ Bewerkt ]
★★★ Novice

 

 

 

 

Bericht 4 van 9 (506 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

★★★★★ Expert
Dit zijn helaas niet voldoende, @Soplotte. Je dient je serienummer niet te vermelden online en openbaar. Deze valt onder persoonlijke gegevens.
Je platform beschikt niet over een processor, werkgeheugen en een videokaart. Ook jaartal van je model is belangrijk.
Zo kan je een beperkt overzicht vinden van je platform: https://support.apple.com/nl-nl/HT201260 Vind de hier afgebeelde afbeelding, gegevens kunnen afwijken bij jou. Maak hiervan een schermafdruk en bewaar deze als een *.jpg afbeelding. Zorg dat het serienummer hebt verwijderd. Vervolgens de afbeelding als een bijlagen toevoegen bij je reactie. Dit soort gegevens wordt vermeld ergens bij je platform, de bijgevoegde documentatie of te vinden op de website.


Groetjes.
Bericht 5 van 9 (490 Weergaven)

Re: mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

Champion

@Soplotte Ik kom wel wat verder met jouw informatie maar ik mis toch nog wel wat gegevens. Een ding weet ik zeker en dat is dat jouw MacBook Air 13"werkt met het systeem met de naam Big Sur. Dat kan ik opmaken uit het MacOS-nummer dat je  hebt opgegeven (11.2.3). Wat ik wel graag wil weten is of jouw MacOS ook is uitgerust met een M1 processor want als dat zo is dan heb je waarschijnlijk ook een M1 grafische kaart. Maar het kan ook zijn dat je een zogeheten refurbished model hebt aangeschaft. Misschien kan je op de aankoop bon nog wel wat extra informatie vinden.

 

Ik denk dat het zou kunnen helpen om de verticale synchronisatie aan te zetten in de Sims 4. Dat kan bij beeldopties in het hoofdmenu. Kijk even op het screenshot:

 

Schermafbeelding 2021-01-07 103004.png

 

Kies dan ook voor de laptop modus. In de meeste gevallen levert die actie niet heel veel problemen op en kan wel helpen om de Sims langer te spelen.

 

Als je een andere processor hebt dan heb je waarschijnlijk ook een andere grafische kaart. Zoek die dan alsjeblieft nog even voor me op. Als het echt nodig is dan vraag ik hulp bij een helper die heel veel weet van de Sims en Macs.

 

Alvast bedankt en sterkte met de het vinden en werken met de aangepaste instellingen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 9 (473 Weergaven)

Re: mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

★★★ Novice
@Trismagistos heel erg bedankt door die instellingen in het menu is het gelukt!
Bericht 7 van 9 (438 Weergaven)

Re: mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

Champion

@Soplotte Goed om te weten. Ik denk dat je dan toch ook een M1 processor en grafische kaart hebt. Maar beter is het idee dat je nu weer gewoon kunt spelen.

 

Veel plezier ermee. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 9 (425 Weergaven)

Re: mijn sims 4 stop tijdens het spelen en ik kan dan niks meer doen

Community Manager (retired)
Hey @Soplotte,

Super om te horen dat het gelukt is! Bedankt @Trismagistos voor de expertise!

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 9 van 9 (410 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help