landelijk leven, meerdere pc's

door natasja28121997
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

landelijk leven, meerdere pc's

★★★ Novice

Dag allemaal

 

ik had een vraag over landelijk leven.

Ik had de uitbreiding gepreorderd en op mijn thuis pc kon ik het zonder problemen downloaden, instaleren en spelen.

 

Ik speel de sims bij mijn vriend thuis ook op de laptop (nieuwe gaming laptop waar alle andere uitbreidingen vanzelf gingen) en wou het spel updaten, maar hij wou landelijk leven niet downloaden. Origin zei eerst dat ik het in bezit had en moest downloaden, maar in de gamebibliotheek staat enkel dat ik het kan kopen en niet dowloaden.

 

Ik heb al geprobeerd om origin te verwijderen en opnieuw te instaleren, de game te reparen en zelfs de sims 4 volledig te deïnstaleren.

Als ik het nu echter opnieuw wil instaleren staat landelijk leven niet tussen de pakketten die ik kan instaleren en bij speldetails staat dat ik het niet in bezit heb.

 

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bericht 1 van 20 (530 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: landelijk leven, meerdere pc's

Community Manager (retired)
Hey @natasja28121997,

Laat ons inderdaad weten hoe dat afloopt met de helpdesk in het geval dat het inderdaad een account probleempje is. Je had niet toevallig per ongeluk de uitbreiding meerdere keren aangeschaft?

- EA_Neil
Neil.png

In thread bekijken

Bericht 17 van 20 (689 Weergaven)

Alle reacties

Re: landelijk leven, meerdere pc's

★★★★★ Expert
Als je er een product ontbreekt of de verkeerde ziet, dan zal je met de verkeerde Origin / EA account aangemeld zijn, @natasja28121997.
Nagaan dat je dus bent aangemeld met de juiste Origin / EA account gaat aanmelden. Bij voorkeur en indien mogelijk je volledige e-mail adres gebruiken, die met behulp van de "Kopiëren" en "Plakken" functie gaat overnemen.

Zorg dat je bent verbonden met het internet, gebruik een bekabelde internetverbinding en alle overige software eens afsluiten, die niet nodig zijn voor de Origin cliënt als De Sims 4 te kunnen draaien.
Met name beveiligingssoftware zijn vaak genoeg een onbedoelde boosdoener. Net als software die "lagen" gebruikt; software voor (online) opslag en reservekopieën maken; software voor downloaden en uploaden; software voor delen, netwerken en communicatie; software voor opnames te maken of bewerken.


De Origin cliënt eens opnieuw starten.
Wis alle filters in de spelbibliotheek van de Origin cliënt, zodat het ontbrekend product neit ergens anders wordt ingedeeld.
De cache van de Origin cliënt leegmaken, bekijk dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Staan de ontbrekende producten ook vermeld bij je Bestelgeschiedenis?: https://myaccount.ea.com/cp-ui/orderhistory/index
Heb je de computer al eens opnieuw gestart?

Probeer De Sims 4 via de Origin cliënt te gaan repareren en bijwerken. Het reparatieproces rustig afwachten. De duur hiervan is afhankelijk aan de hoeveelheid, alsmede de snelheden van jouw computer en internetverbinding.

Je helemaal eens afmelden bij de Origin cliënt, dan de Origin cliënt helemaal afsluiten. Een paar minuten wachten. Start de Origin cliënt dan weer. Ga je aanmelden, als dat gevraagd wordt, natuurlijk met de juiste Origin / EA account.

Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt, nadat je eerst alle huidige versies van de Origin cliënt hebt verwijderd. Waaronder ook de "technische previews", die je beter niet meer kan gebruiken.
http://www.dm.origin.com/download
Indien de normale methode niet lukt, dan de alternatieve methode gebruiken: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/manually-uninstalling-origin
Denk eraan dat de Origin cliënt, de spellen van Origin, samen met hun gegevens lokaal bewaard moeten worden.


Rekening mee houden dat "De Sims 4 Legacy Editie" geen ondersteuning gaat bieden voor alle nieuwere aanvullende inhoud (vanaf 2020 uitgebracht) en de online functies (waaronder de Galerij).
Als deze wel ds wilt gebruiken, dan zal je ervoor moeten zorgen dat jouw computer (weer) voldoet aan diens gestelde systeemeisen.

Voor het gebruik van het aanvullende inhoud, is het basisspel vereist. Het basisspel zal ook op dezelfde Origin / EA account moeten zijn geregistreerd.
Daarnaast dient jouw computer te voldoen aan beide gestelde systeemeisen.
Om meer speelplezier te ervaren, is het beter dus te voldoen aan de aanbevolen systeemeisen van het basisspel.

Wanneer je koopt via Origin, zal het gekochte product automatisch gekoppeld worden aan jouw Origin / EA account, waarmee deze is gekocht. Je krijgt je geen productcode.
Heb je het product gekocht in een andere (online) winkel, dan zal je de productcode eerst nog moeten verzilveren / registreren, om deze te kunnen gebruiken.
Zo iets dien je te doen, wanneer je een kinderaccounts hebt, aangezien je daarmee geen toegang hebt tot de online functies (waaronder ook kopen via Origin vallen).


Hernoem de map van De Sims 4, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat voordat je de cache van de Origin cliënt nog eens gaat leegmaken en dan aansluitend De Sims 4 opnieuw gaat repareren via de Origin cliënt.

Verlaag de instellingen voor "Gebruikersaccountbeheer" en start de Origin cliënt als een Administrator.

Controleer of jouw computer nog dient worden bijgewerkt. Hier gaat het om de stuurprogramma's (met name die voor je videokaart) en de nog beschikbare updates voor Windows.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135


Hoewel het is mogelijk om de Origin cliënt en je gekochte producten op meerdere computer te gebruiken, kan je maar dus op 1 computer op dat moment zijn aangemeld.
De Origin cliënt zou dan een melding hierover geven of je in de offline modus zetten.

Kan je met jouw eigen computer wel alle aanvullende inhoud voor De Sims 4 gebruiken.

Repareren van een spel van Origin gaat makkelijker, dan deze verwijderen, dan opnieuw weer downloaden en installeren.


De systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
De systeemeisen voor "De Sims 4 - Landelijk Leven" (aanvullende inhoud): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/expansion/the-sims-4-cottage-living#store...

Lees dit helpartikel, hoe je de informatie van jouw computer kan verzamelen met behulp van het DxDiag hulpprogramma: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Zorg dat je deze gegevens als een tekstbestand bewaard, om deze bij je reactie te vermelden, door het tekstbestand ("DxDiag64.txt" als voorbeeld) dan als een bijlagen daarbij zal toevoegen. Klik op de knop "Beantwoorden" en rechts beneden zal je een paperclip pictogram samen met een knop "Bladeren..." zien staan. Klik hierop, het tekstbestand opzoeken en selecteren.


Groetjes.
Bericht 2 van 20 (521 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: landelijk leven, meerdere pc's

★★★ Novice

Bedankt voor het snelle antwoord.

 

Ik heb maar 1 account voor origin en de aankoop staat in mijn bestelgeschiedenis.

 

Origin herinstaleren heb ik nogmaals geprobeerd en de cache leegmaken ook.

 

Ik heb mijn antivirus afgezet en dan nogmaals alle stappen geprobeerd.

 

Ook al je andere tips heb ik geprobeerd, maar ik kan nog altijd landelijk leven niet downloaden. Alle andere packs en kits wel.

 

In bijlage het DxDiag bestand waar om gevraagd.

 

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Bericht 3 van 20 (514 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: landelijk leven, meerdere pc's

Champion

@natasja28121997 Ik heb even heel snel de DxDiag.txt bekeken en zo op het eerste oog moet jullie Acer Nitro Laptop de Sims en alle uitbreidingen gemakkelijk aankunnen. Zorg er dan wel voor dat je gebruik maakt van de NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti grafische kaart. 

In een aantal gevallen bleek dat er meer spelers wat moeite hadden om Landelijk Leven te downloaden.

Er zijn twee mogelijke oplossingen.

1) Je meld je overal helemaal af bij Origin en sluit je laptop even af. Start je laptop na een minuut weer op en meld je opnieuw aan bij Origin. Kijk of de download dan wel begint.

2) Download en installeer de EA-Desktop app en probeer het via deze mogelijkheid (ook hiervoor zal je Origin moeten uitschakelen) De EA-Desktop app kan je hier downloaden. EA App Open Beta

 

Laat even weten of het hier mee wel werkt. 

 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 20 (505 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: landelijk leven, meerdere pc's

★★★ Novice

@Trismagistos Bedankt voor de opties maar het is nog altijd niet gelukt. Nog andere tips?

 

 

Via de EA App kon ik landelijk leven (en aan het werk die ik wel via origin heb) niet terugvinden. (zie foto's)

 

Als ik het spel zelf open doe heb ik ondertussen wel het icoontje van de nieuwe wereld (dat had ik daarstraks nog niet) maar er is een melding dat het nog gedownload moet worden en ik nadien het spel moet herstarten. Maar in origin zijn geen downloads bezig en zou ik het spel nog altijd niet hebben.

 

Bedankt voor het snelle antwoord Standard smile

Bericht 5 van 20 (499 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: landelijk leven, meerdere pc's

★★★ Novice

Ik zag ook net dat er bij mijn uitbreidingspakketten 2x landelijk leven instaat. Kan het daarmee te maken hebben? (Vind het vooral raar omdat hij thuis op mijn gewone pc wel vanzelf ging)

Bericht 6 van 20 (497 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: landelijk leven, meerdere pc's

[ Bewerkt ]
Champion

@natasja28121997 Eerst even over de screenshot met de namen:  ea desktop expansions 1.PNG en 2.PNG Dat zijn de uitbreidingspakketten die je kunt aanschaffen of via EA-Play of EA-Pro kunt spelen. 

Ik heb voor het gemak even een screenshot toegevoegd zodat je weet waar je bij de EA-Desktop app naar moet zoeken. Bovenin rechts links zie je de woorden overview en DLC staan. Als je op DLC klikt, zie je in aflopende volgorde de uitbreidingspakketten die je al hebt. Als je naar beneden scrolt dan kan je ook meer pagina's met inhoud vinden. 

 

Schermafbeelding 2021-07-25 221811.png

 

Als je spel nog steeds niet kan worden gedownload dan kan je proberen om je Origin Cache eens te legen. Hier lees je hoe je dat kunt doen. Cache wissen om problemen met je games op te lossen (ea.com)

Bij een aantal spelers hiel dit. Maar ook pas nadat ze daarna hadden uitgelogd en weer opnieuw inlogden. 

 

Ik denk niet dat het feit dat je de pakketten twee keer ziet een groot probleem op zal leveren. Maar het maakt wel duidelijk dat er waarschijnlijk iets dubbel in de cache zou kunnen zitten.

 

Als je daarna nog steeds problemen ondervindt, kan je ook contact op nemen methttps://help.ea.com/nl/contact-us/
Je kunt het ook proberen via Facebook Chat: https://www.facebook.com/EAHelpHub
Of via Twitter: https://twitter.com/eahelp

 

Laat even weten of het uiteindelijk is gelukt.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 20 (481 Weergaven)

Re: landelijk leven, meerdere pc's

Community Manager (retired)
Hey @natasja28121997,

Laat ons inderdaad weten wat het opschonen van de cache doet voor je op de andere laptop. Het kan ook goed zijn even te dubbel checken of je niet toevallig de Legacy editie op deze laptop hebt staan.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 8 van 20 (451 Weergaven)

Re: landelijk leven, meerdere pc's

★★★ Novice
@EA_Neil ik heb cache opschonen als 1 van de eerste dingen geprobeerd (en nu nog een keer) op de 2 manieren, zowel via ea app als via de windows r manier

Maar het werkt nog altijd niet
Bericht 9 van 20 (440 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: landelijk leven, meerdere pc's

★★★ Novice
@Trismagistos bedankt voor de info
Zelfs bij de extra paginas vind ik landelijk leven niet terug, staat die bij jouw wel in de lijst?

En er staat bij enkele packs dat ik ze niet heb, terwijl ik alles wel heb (blijft origin beschikbaar als de EA app klaar is of moet ik dan die packs opnieuw gaan kopen?)

Ik zal inderdaad contact opnemen met EA, misschien dat zij kunnen helpen.

Toch bedankt.
Bericht 10 van 20 (440 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help