Re: ik kan sims niet meer opstarten

door EA_Neil
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

ik kan sims niet meer opstarten

★★ Novice

ik probeer de sims op re starten na een up date maar het doet helemaal niks meer

Bericht 1 van 15 (312 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik kan sims niet meer opstarten

Community Manager (retired)

Hey @SokjeJaytje ,

 

Sorry om te horen dat De Sims 4 niet meer start. Is dit op Origin?

 

Zo ja, kun je naar de spelbibliotheek gaan op Origin en rechterklikken op De Sims 4 en repareren kiezen?

 

Laat mij weten wat dat doet.

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 2 van 15 (310 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik kan sims niet meer opstarten

★★ Novice

Helaas dort hij het nog niet er staat nu spelen en als ik daar op klik doet hij helemaal niks 

Bericht 3 van 15 (307 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik kan sims niet meer opstarten

★★★★★ Expert
Verschijnt er een foutmelding of zo iets, @SokjeJaytje? Kan je hiervan een schermafdruk maken, opslaan als een *.jpg afbeelding en deze als een bijlagen toevoegen bij je reactie?

Heb je de volledige basisstappen gedaan?
Zorg dat je alle aangepaste inhoud ("modificaties") hebt ontdaan van De Sims 4.
De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie daarvoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Map van De Sims 4, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat, hernoemen. Indien hier meerdere mappen met deze naam hebben, dan ook hernoemen of verplaatsen uit deze locatie.
Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt en controleer of deze is bijgewerkt.
Je dient De Sims 4 schoon te starten.
Test met een nieuwe of standaard Sim / huishouden of het probleem is verholpen.

Controleer of je computer voldoet aan de systeemeisen van De Sims 4. Voor aanvullende inhoud gelden er weer aparte systeemeisen.
https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Je dient overige, onnodige openstaande software volledig hebben afgesloten.
Start De Sims 4 altijd via de Origin cliënt, net als elk ander spel van Origin eigenlijk.
Bij voorkeur een bekabelde internetverbinding te gebruiken.
Tevens de "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
De Origin cliënt start je weer als een Administrator.

Waarschijnlijk dienen de stuurprogramma's van je computer eerst nog worden bijgewerkt. Begin met die van je videokaart. Na een voltooide installatie, de computer opnieuw laten starten.
De "Origin in-game" en "FPS-teller" uitschakelen.
Overige apparaten uitschakelen en ontkoppelen.
De beeldschermresolutie verlagen naar 1024×768.
Zijn er nog updates beschikbaar oor Windows, die je ook nog dient te downloaden en installeren? Denk ook aan de optionele updates. Hierna de computer opnieuw starten en zullen de stappen herhaald moeten worden.
Lukt het om De Sims 4 te starten in de venstermodus?

Een schone start van Windows gaan doen: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f...


Mocht je nog problemen ervaren, dan graag ook je DxDiag informatie vermelden bij je reactie, opgeslagen in een tekstbestand: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Groetjes.
Bericht 4 van 15 (300 Weergaven)

Re: ik kan sims niet meer opstarten

★★ Novice

Alles geprobeerd hij heeft het altijd gedaan tot ik een update kreeg vandaag.  Ik klik hem aan en er gebeurd  helemaal niks. Ik blijf in het beginscherm. Staan. 

Bericht 5 van 15 (295 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik kan sims niet meer opstarten

Champion

@SokjeJaytje Zou je iets meer kunnen vertellen over jouw computer? Met welk systeem speel je de Sims 4: Windows, MacOS of console? En als het even kan, zou je ook de specificaties van jouw computer of laptop kunnen melden. Hoe meer informatie je hier geeft, des te beter kunnen we een beeld vormen van wat er aan de hand is. 

 

Zou je ook kunnen omschrijven welke stappen je al hebt gezet die RealSimmor0 je heeft voorgesteld? Geef dan zo precies mogelijk aan wat je hebt gedaan. Als je het goed wilt doen, zal je alles stap voor stap moeten uitproberen. Alleen dan kan je echt zeggen dat je alles hebt geprobeerd. En soms duurt het herstellen van je spel wat langer dan je in eerste instantie hoopt.

 

Het is trouwens wel verstandig om toch nog even te wachten met het schoon opstarten van Windows. Die oplossing wordt meestal eigenlijk alleen maar voorgesteld als echt allerlaatste optie als geen van de andere voorgestelde oplossingen meer werkt. 

 

Dus laat nog even weten met welk systeem je speelt en wat je precies tegenkomt.

 

Alvast bedankt.

 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 15 (285 Weergaven)

Re: ik kan sims niet meer opstarten

★★ Novice

ik heb een oude computer en heb Windows 7. 

Ik ben niet echt thuis in alles dus heb alle stappen gedaan inclusief het opschonen 

 

Als ik orgion opstart dan klik ik op de sims en dan word het scherm zo 5sec zwart en daarna weer naar begin scherm. Hij wil gewoon niet openen. Het zit helemaal vast.

 

Dit heb ik nog nooit gehad tot ik vandaag een update kreeg.

 

Bericht 7 van 15 (280 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik kan sims niet meer opstarten

[ Bewerkt ]
Champion

@SokjeJaytje Goed dat je verteld dat je met een oude computer en met windows 7 speelt. Hierbij zijn twee zaken heel belangrijk om te weten:

1) Windows 7 krijg sinds januari van vorig jaar (2020) geen updates meer en is eigenlijk niet meer zo veilig om te gebruiken. Als het goed is heb je een aantal keer van Microsoft zelf het bericht gehad om je Windows 7 versie te upgraden naar Windows 8 of 8.1. Hierbij werd ook aangegeven dat je een programma kon installeren waarmee je kon testen of jouw computer geschikt was voor die nieuwere Windows versies. Misschien heb je dat wel op je computer staan. Het is dan verstandig om dat te testen. 

en 

2) Om echt zeker te weten of je De Sims 4 nog wel kan spelen met deze computer is het verstandig dat je zoals in een eerdere post al werd genoemd een DxDiag.txt maakt. 

Volg de stappen in de hierbij geleverde link om zo'n bestand te maken: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/.

 

Als je dat hebt gedaan, zou je het dan als bestand willen bijvoegen? dat kan je doen als je gebruik maakt van de optie 'Antwoorden' dus niet voor 'snel antwoord' kiezen. Rechts onderin zie je dan een paperclip en de knop: bestand kiezen klik daarop en kies het DxDiag.txt bestand dat je hebt opgeslagen. Wacht even met verzenden tot de virusscan van deze website je bestand heeft gecontroleerd voordat je op verzenden klikt.

 

Zodra het hier binnen is, kunnen we je precies vertellen welke stappen je kunt ondernemen om de Sims 4 te blijven spelen.

 

Alvast bedankt.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 15 (276 Weergaven)

Re: ik kan sims niet meer opstarten

★★★★★ Expert
Je kan zeker nog een oudere computer met Windows 7 gebruiken, maar voldoet deze wel aan de systeemeisen voor De Sims 4, @SokjeJaytje? Je hoeft echt niet over te stappen naar Windows 8x, bespaar je die onnodige stap en vele problemen.
Voor Windows 7 komen geen beveiligingsupdates meer uit, dus met bepaalde (online) zaken zal je meer risico lopen, dus een goede en bijwerkte beveiligingssoftware is zeker een vereiste.

Als je een zwart leeg scherm ziet nadat je De Sims 4 start, betekent al vaak dat je je computer niet voldoet aan de systeemeisen. Graag je DxDiag informatie bij je reactie vermelden, zoals in mijn eerdere reactie al was vermeld.

Groetjes.
Bericht 9 van 15 (244 Weergaven)
Highlighted

Re: ik kan sims niet meer opstarten

Community Manager (retired)

@SokjeJaytje ,

 

Sorry om te horen dat dat niet werkte. Dat hij voorheen wel werkte zou in principe meestal moeten betekenen dat je het nog wel kunt spelen. Kun je ons misschien een klein lijstje sturen van wat je allemaal al geprobeerd hebt tot nu toe?

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 10 van 15 (220 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help