het geluid hapert na de nieuwe update

door lysairacool
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

het geluid hapert na de nieuwe update

★★★★ Novice

hallo! 

 

sinds de nieuwe update doet mijn sims 4 erg raar. het geluid loopt vast en hapert en ook zijn alle kleren van de sims geel. 

ik dacht eerst dat het misschien een paar mods waren dus heb ik die weg gedaan en heeft niet geholpen. 

ik heb het spel gerepareed in origin maar ook diet heeft niet geholpen.

vervolgens sims verwijderd en weer het zelfde probleem.  :/ 

ik vind dit erg jammer dus speel verlopig even geen sims meer. 

wat moet ik doen?

Bericht 1 van 12 (426 Weergaven)

Re: het geluid hapert na de nieuwe update

★★★★★ Expert
Heb je dit alleen tijdens De Sims 4 of ook andere spellen en/of programma's, @lysairacool?

De Sims 4 opnieuw laten starten, als je dat nog niet hebt gedaan.
Nagaan dat de audio instellingen bij de spelopties nog wel kloppen en zo nodig wijzigen.
De computer opnieuw laten starten, als je dat nog niet hebt gedaan.
Zijn de luidsprekers ingeschakeld en juist aangesloten. Heb je de luidsprekers dan ook eens uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld?

De volume instellingen staan tussen de 50 en 100 procent in?

Ontdoe alle aangepaste inhoud. Hernoem de map van De Sims 4, die in je "Documenten\Electronic Arts\" zal staan. De cache van de Origin cliënt gaan leegmaken, bekijk dit helpartikel hierover: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/ Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt.

Je dient alle overige, onnodige openstaande software helemaal afgesloten hebben. Mogelijk kunnen zij voor hinder zorgen.Zeker beveiligingssoftware, software die lagen gebruiken, voor het beheer van (online) opslag en reservekopieën, communicatie en netwerken, downloaden en uploaden, opnames maken en beheren, zullen vaak genoeg een onbedoelde boosdoener hierbij zijn.

Nagaan dat de audio instellingen in Windows nog wel kloppen, zie "Configuratiescherm\Hardware en geluiden" en kies dan "Geluid", op het tabblad "Afspelen" klikken.
Staan de luidsprekers als standaardapparaat geselecteerd? De waarden nagaan en zo nodig wijzigen. Heb je ook alle geluidseffecten uitgeschakeld? De standaardinstellingen herstellen, waarvoor op het betreffende tabblad een knop beschikbaar zal zijn.
Een ander apparaat hier instellen als standaardapparaat selecteren, acties bevestigen en daarna weer de oorspronkelijke standaardapparaat gaan selecteren.

Stuurprogramma's van je computer bijwerken. Met name die voor audio en je videokaart. Zie de websites van hun hardwarefabrikanten, de Windows Update of de website van de computerleverancier. De computer opnieuw laten starten

Heb je alle updates die beschikbaar zijn voor Windows gedownload en geïnstalleerd? Optionele updates niet vergeten. De computer opnieuw laten starten. Herhaling is mogelijk.


Tevens, dien je alle alle overige, onnodige apparaten hebben uitgeschakeld en losmaken.

De systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel, de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Groetjes.
Bericht 2 van 12 (417 Weergaven)

Re: het geluid hapert na de nieuwe update

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

Hey @lysairacool,

Sorry om te horen dat je hier tegen aan gelopen bent. Als alles opnieuw opstarten na het repareren niet helpt kan het mogelijk zijn dat er toch nog wat mods of custom content in de weg zitten. Heb je ze allemaal tijdelijk uitgezet of een paar?

 

De makkelijkste manier om dit te testen is door De Sims 4 folder in jouw documenten tijdelijk een andere naam te geven en het spel op te starten. Deze folder kun je vinden in 'mijn documenten' > 'Electronic Arts'. Start het spel erna op en maak een nieuw gezin en kijk of het probleem daar ook nog steeds plaats vindt.


- EA_Neil

Neil.png
Bericht 3 van 12 (416 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: het geluid hapert na de nieuwe update

★★★★ Novice

Ik heb alles geprobeerd maar nog steeds het zelfde probleem. Ik heb het alleen als ik bij sims speel. En als ik ga spellen zijn nu ook alle kleren geel. (Ik heb alle mods al weg gedaan) 

Bericht 4 van 12 (408 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: het geluid hapert na de nieuwe update

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

@lysairacool,

Dit gebeurt ook als je de folder een andere naam geeft en een nieuw gezin aanmaakt?

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 5 van 12 (403 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: het geluid hapert na de nieuwe update

★★★★ Novice

Helaas wel ja 

Bericht 6 van 12 (397 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: het geluid hapert na de nieuwe update

[ Bewerkt ]
Champion

@lysairacool Zou je eens willen proberen of je het probleem kunt oplossen door het bestand localthumbcache.package dat je kunt vinden in de map: '\Documents\Electronic Arts\De Sims 4' te verwijderen? De Sims maakt zelf weer een nieuw en schoon bestand aan als je het spel opnieuw start. Vaak blijven er in de localthumbcache.package restanten zitten van gebruikte modificaties en cc. Door dit bestand te verversen/verwijderen nadat je het spelen met modificaties hebt uitgezet (of de map even hebt verplaatst) verwijder je ook eventuele foutjes die erin je spel zijn geslopen.

 

Dat de kleren van je Sims een gele waas hebben of zelfs helemaal geel zijn zou een gevolg kunnen zijn van een grafisch probleem. Ik heb elders ook topics daarover gezien en zal dat nog even nakijken. 

 

Laat even weten of je het probleem hebt kunnen oplossen met mijn eerste suggestie. Zo niet dan kijken we nog even verder.

 

Alvast bedankt

 

 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 12 (389 Weergaven)

Re: het geluid hapert na de nieuwe update

★★★★ Novice

ook dit helpt helaas niet. 

 

(alles is nog geel en hapert alle mods heb ik al weg gedaan)

Bericht 8 van 12 (381 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: het geluid hapert na de nieuwe update

Community Manager (retired)
@lysairacool,

Sorry om dat te horen, dat is inderdaad super vervelend. Kun je eens zien of het aanpassen (om te testen) van de grafische instellingen naar lager enig verschil maakt? Je kunt ze altijd weer omhoog zetten na het testen.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 9 van 12 (377 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: het geluid hapert na de nieuwe update

★★★★ Novice

het blijft hetzlefde.

Bericht 10 van 12 (366 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help