Re: als ik de sims repareer, bestanden in gebruik

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

als ik de sims repareer, bestanden in gebruik

★★★ Newbie

hey allemaal

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik heb sinds een paar weken dat de sims niet opstart. Vorige keer heb ik het opgelost door op repareren gedrukt en heeft dat gewerkt.

Nu een week later krijg ik de zelfde melding dus ik ging repareren maar dit keer lukte het niet ik kreeg een fout melding die zei: 'er zijn bestanden in gebruik'

Ik snap niet wat ze bedoelen ik ook al mijn cc weggegooid maar niks werkt. 

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?!

Bericht 1 van 7 (323 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: als ik de sims repareer, bestanden in gebruik

[ Bewerkt ]
Champion

@1ihr4 Waarschijnlijk krijg je de melding: 'er zijn bestanden in gebruik' omdat de Sims 4 nog aan staat. Sluit daarom alle programma's af voordat je begint met repareren of als je bestanden uit de Sims4 map wilt halen. Als je gebruik maakt van een Windows besturingssysteem dan kan je ook gebruikmaken van de optie taakbeheer. Klik daarvoor met de rechtermuisknop op het windows icoon in de linker benedenhoek en vervolgens op taakbeheer. Bij processen en toepassingen zie je dan de programma's die nog actief zijn. Als je op ieder van die programma's klikt, kan je ze met de knop rechts onderin veilig beëindigen. Zie screenshot:

 

taakbeheer.png

 

Als je gebruik maakt van een MacOS systeem laat het dan ook even weten. Dan zal je een andere methode moeten toepassen.

 

Veel succes.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 7 (311 Weergaven)

Re: als ik de sims repareer, bestanden in gebruik

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

Hey @1ihr4 ,

 

Laten we zien of we je weer in De Sims 4 krijgen dit weekend! Ik zie dat @Trismagistos mij voor was met geweldige stappen die je kunt proberen. Probeer deze stappen eerst om te zien of dit werkt want deze zijn makkelijker te doen.

 

Mochten deze niet werken en je hebt het gevoel dat het mogelijk met Mods/CC te maken heeft kun je dan het volgende proberen?

 
Dit zorgt er wel voor dat je geen opgeslagen families kunt selecteren maar die zullen veilig in de andere folder staan.
 
1. Start de computer opnieuw op zodat niks draait van Origin / De Sims .
2. Ga naar de 'Mijn Documenten' folder (Mijn documenten kan ook jouw naam hebben op sommige computers) en open dan Electronic Arts
3. Hernoem 'De Sims 4' naar iets anders zoals 'De Sims 4 Test'. 
4. Ga terug naar Origin en start De Sims 4 op. 
 
Start hij nu wel op? Zo niet, kun je hem nu wel repareren?
 
- EA_Neil
Neil.png
Bericht 3 van 7 (309 Weergaven)

Re: als ik de sims repareer, bestanden in gebruik

[ Bewerkt ]
★★★★★ Expert


Als je iets wilt gaan doen met de bestanden en/of mappen, terwijl het programma nog geopend is, zal je dit soort foutmelding zien, @1ihr4.
Je dient ervoor te zorgen dat je de Origin cliënt en de spellen van Origin volledig hebt afgesloten. Daarna pas gaan repareren.
Gebruik het hulpprogramma dat een lijst geeft van de geopende programma's. Vind daarin De Sims 4 en zo nodig dan hiermee afsluiten.

Als De Sims 4 opeens niet meer start en je gebruikt aangepaste inhoud, dan dien je deze eerst te ontdoen en dan pas gaan repareren.
De aangepaste inhoud staat bekend om vaak problemen te geven. Zeker als je De Sims 4 had laten bijwerken en/of aanvullende inhoud gaat installeren.

Groetjes.


Bericht 4 van 7 (287 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: als ik de sims repareer, bestanden in gebruik

★★★ Newbie
@Trismagistos hey ik heb van te voren al gerepareerd en elke keer als ik origin open gaat hij weer voltooien na dat voltooien krijg ik weer de updatefout (de fout melding) ik kan het updaten niet annuleren alleen maar voltooien maar dan krijg ik weer een fout melding ik weet echt niet wat ik kan doen.
Bericht 5 van 7 (236 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: als ik de sims repareer, bestanden in gebruik

Champion
@1ihr4 kan je misschien een screenshot maken van de foutmelding en staat er ook een errorcode bij?

Wat meer informatie over jouw computer is ook welkom. Dus speel je met Windows of met MacOS en als het even kan ook de processor etc.

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we kunnen inschatten welke oplosding voor jou en je computer het beste is.

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 7 (230 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: als ik de sims repareer, bestanden in gebruik

★★★★★ Expert
Zorg dat je de Origin cliënt en alle spellen van Origin zijn afgesloten, voordat je hieraan begint, @1ihr4.
De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie daarvoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
De Sims 4 dien je van alle aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties") hebben ontdaan. Hernoem De Sims 4 map (die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat) eerst en dan pas eens gaan repareren en bijwerken.
Overige en onnodige openstaande software volledig afsluiten.
Gebruik een bekabelde internetverbinding.
De "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Start de Origin cliënt als een Administrator.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Graag van de foutmeldingen die je ziet schermafdrukken maken, opslaan als afbeeldingstypen en deze weer als bijlagen toevoegen bij je reactie.

Plaats je DxDiag informatie bij je reactie: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Deze wel opslaan in een tekstbestand.

Systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Groetjes.
Bericht 7 van 7 (177 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help