Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

door mandymona
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: mijn sims 4 start niet op

★★★ Newbie

Hij liep elke keer vast toen vader winter langs kwam (die kwam overigens niet haha)

Kon het spel niet normaal spelen, tijd bevroor.. Alles sloeg vast.

Toen heb ik de saved game verwijderd, en ben ik begonnen in de herfst.

Dat ging prima totdat de winter weer kwam met vader winter (die wéér niet kwam)

Het is echt een ramp. Ik kan gewoon niet verder spelen als vader winter is geweest. Dan slaat alles vast.

Die periode daar voor verloopt het redelijk soepel.

 

Heb daarvoor ook al heel vaak gehad dat de Simmetjes gewoon bleven staan terwijl ze een actie moesten uitvoeren. (simmetjes waren ook bevroren)

Dat kon ook een hele tijd duren. Dus ik heb geen idee waar het allemaal mis gaat.

 

Ik heb de uitbreidingspakketten:

Jaargetijden

Studentenleven

Aan het werk

Honden en Katten

Stedelijk leven

 

Bericht 21 van 25 (987 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn sims 4 start niet op

Champion
@WendySteijger Ik denk dat je het kerstfeest of in de Sims 4 het Winterfeest toch hebt laten doorgaan. Het is echt de bedoeling dat je het feest even van de kalender verwijdert om ook het opblazen van de Saves te voorkomen.

Het eerste deel is dus wel gelukt maar het tweede deel van de oplossing (het uitschakelen van het winterfeest) heb je dan waarschijnlijk niet gedaan. Op het screenshot staat de kerstboom en in die festiviteiten zit nu juist het probleem.

Je zou nu dus op zoek moeten naar een save die daar weer voor ligt. Die laden en gelijk in de kalender het winterfeest in zijn geheel verwijderen.
Let op: als je een rotatiespel speelt en je hebt geen Sim met de naam: Clement Vorst of Frost) dan zal je bij iedere familie het feest moeten uitschakelen.
Mocht je meer hulp nodig hebben, laad dan ook een screenshot van je Save bestanden op . Dan kunnen we er samen even naar kijken.
Heel veel sterkte.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 22 van 25 (983 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

[ Bewerkt ]
★ Novice

ik heb juist sinds die update niet last van foutmeldingen, maar dat 1. mijn saves 'niet meer bestaan' (ik kom wel in die wereld, maar mijn sim bestaat niet meer) én 2. ik kan geen nieuwe sims maken. (ik kom wel bij het scherm, maar de sim is onzichtbaar) mijn spel is dus eigenlijk onspeelbaar, maar ik kan hem ook niet via de ea-launcher repareren. wat kan ik doen om dit weer goed te 'maken'?

Bericht 23 van 25 (660 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

★★★★★ Expert
Begin met de cache van de Origin cliënt leeg te maken en De Sims 4 via de Origin cliënt te repareren, @mandymona.
https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Mocht je soms aangepaste inhoud ("modificaties") gebruiken, dan dien je eerste te verwijderen van De Sims 4. De aangepaste inhoud wordt mee opgeslagen en dan spelvoortgang verdwenen zijn daardoor, als de aangepaste inhoud niet meer geschikt zijn voor de nieuwere versie van De Sims 4.
Als je De Sims 4 speel in een andere taal of gebruikt maakt van De Sims 4 Legacy Editie, dan worden hun spelvoortgang opgeslagen in een aparte map.
Deel je soms de computer met anderen, dan kunnen die misschien je opgeslagen spelvoortgang hebben verplaatst of verwijderd, zonder hun medeweten hiervan.
Ook het draaien van bepaalde software kan zorgen dat je opgeslagen spelvoortgang verdwenen is. Je dient overige en onnodige geopende software af te sluiten. De spelvoortgang dient lokaal worden opgeslagen.

Groetjes.
Bericht 24 van 25 (646 Weergaven)

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

Champion

@mandymona Als je de Sims 4 speelt op een Mac computer en je maakt gebruik van de iCloud opties dan kan het zijn dat je spelvoortgang wel te vinden is in de Cloud. Om dat te voorkomen kan je het beste de optie: Optimaliseer Mac opslagruimte uit te zetten. Origin en De Sims zoeken jouw spelvoortgang namelijk niet in de Cloud maar alleen op de harddisks.

In deze link vind je een aantal tips over hoe je die extra opslagruimte kunt uitzetten: Opslagruimte vrijmaken op de Mac - Apple Support

Je zult de spellen en de spelvoortgang die je in de cloud hebt staan nog wel terug moeten zetten naar de map:.>Documents>Electronic Arts>De Sims 4. Deze map heb je ook op je harddisk staan.

 

Hopelijk heb je daar wat aan. 

 

Als je op een Windows computer speelt kan iets soortgelijks ook gebeuren met de OneDrive. In dat geval kan je de synchronisatie van de OneDrive maar beter helemaal uitschakelen. Hier lees je hoe je dat moet doen: OneDrive uitschakelen of verwijderen - Office-ondersteuning (microsoft.com)

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 25 van 25 (641 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help