Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

[Tips en trucs] - Voor iedereen die last heeft van crashes op PC/MAC of Console

[ Bewerkt ]
Champion

Op dit moment ervaren meerdere spelers crashes na de nieuwste patchupdate van de 10e november. Op het sims forum heeft @EA_Leeloo al een bericht gepost.

Lees dit bericht als je last hebt van crashes:

https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/773025/crashes-na-de-update-van-10-november#latest

 

Ook de spelers die jullie normaal gesproken proberen bij te staan met raad en daad, ik ben er een van, weten nog niet wat de oorzaak is.

Op twitter heeft SImGuruNick ook ale een bericht geplaatst. Dit bericht is in het Engels maar dan weten jullie dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing!

https://twitter.com/SimGuruNick/status/1326687038649769985 

 

Voor alle Simmers die ook een beetje Engels spreken: Het bericht van Crinrict geeft aan wanneer er echt sprake is van een probleem:

https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/READ-FIRST-Random-Crashes-Patch-1-68-154-1-33/m-p/9724264#M161...

 

Als je last hebt van Runtime.dll meldingen dan zal je waarschijnlijk programma onderdelen van Visual Studio van Microsoft moeten downloaden en installeren.

 

Dit bericht wordt bijgewerkt zodra er meer bekend is.

 

 

Trismagistos.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 25 (2.110 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

Champion

Op 18 november is er een nieuwe patch update gelanceerd die hopelijk het veelvuldig crashen van De Sims 4 bij PC en Mac zal voorkomen. Controleer of je Sims de nieuwste update heeft door onderin het startscherm het nummer te controleren voor de pc is dat: 1.68.156.1020 voor de Mac: 1.68.156.1220 en voor Console: versie 1.34: Lees hier de informatie: https://www.ea.com/nl-nl/games/the-sims/the-sims-4/news/update-notes-nov-17-2020

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 5 van 25 (2.048 Weergaven)

Alle reacties

Re: mijn sims 4 start niet op

★★ Novice

Sinds de laatste update krijg ik elke keer een foutmelding als ik de sims 4 wil opstarten, ik heb echt alles al geprobeert: al mijn cc en mods verwijderd, de game gerepareerd, het programma verwijderen en weer tovoegen maar niks haalde wat uit. Wat moet ik doen?

Bericht 1 van 25 (2.088 Weergaven)

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

EA SPORTS FC Team
Topic bovenaan vastgezet, bedankt voor het delen!
Jason.png
Bericht 3 van 25 (2.079 Weergaven)

Re: mijn sims 4 start niet op

Champion
@Xanthexoxo In jouw situatie zal je een extra programma onderdeel moeten installeren of opnieuw installeren. Je mist zoals dat heet Visual Studio. Dat programma is van Microsoft en is hier te downloaden: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads.
Installeer voor de zekerheid eerst de x86 versie en vervolgens de x64 versie.
Bij de meeste spelers heeft dat de oplossing gebracht. Als je daarna toch problemen blijft houden lees dan vooral het bericht dat helemaal boven aan de pagina staat. Daarin wordt duidelijk gemaakt dat er ook nog wat andere problemen kunnen optreden waar nu nog geen oplossing voor is.

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 25 (2.064 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

Champion

Op 18 november is er een nieuwe patch update gelanceerd die hopelijk het veelvuldig crashen van De Sims 4 bij PC en Mac zal voorkomen. Controleer of je Sims de nieuwste update heeft door onderin het startscherm het nummer te controleren voor de pc is dat: 1.68.156.1020 voor de Mac: 1.68.156.1220 en voor Console: versie 1.34: Lees hier de informatie: https://www.ea.com/nl-nl/games/the-sims/the-sims-4/news/update-notes-nov-17-2020

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 25 (2.049 Weergaven)

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

★★★★★ Newbie

Sinds de update van 17 november MAC 1.68.156.1220 (oplossing voor de crashes en koopproblemen waar ik idd last van had) starten mijn saves niet meer, hij blijft hangen bij het laden. Ik heb al mijn mods verwijderd en ik heb de -nosound verwijderd uit gamesettings, maar niets helpt. Is er een mogelijkheid om de update ongedaan te maken? 

Bericht 6 van 25 (2.024 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

[ Bewerkt ]
Champion

@MiekeWS84Volgens mij kan je de update niet ongedaan maken.
Als De Sims 4 blijft hangen in een laadscherm na je startscherm raad ik je aan om ook het bestand 'localthumbcache.package' te verwijderen.
Hiermee haal je ook eventuele restanten van oude mods uit het cache bestand en begin je met een nieuwe 'schone' versie. Het verwijderen van de 'localthumbcache.package' heeft geen gevolgen voor de saves zelf.

In het uiterste geval raad ik je aan om De Sims 4 te repareren via de gamebibliotheek van Origin. Hopelijk heeft dat wel het gewenste effect.

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 25 (2.016 Weergaven)

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

★★★★★ Newbie

Hallo Trismagistos,

 

Het verwijderen van 'localthumbcache.package' had geen effect maar het repareren wel.

Ik kan weer spelen en heb zelfs weer de mods zonder problemen kunnen terugzetten.

Dank je wel voor je support!

 

Hartelijke groet,

Mieke

Bericht 8 van 25 (2.009 Weergaven)

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

★★★★★ Expert
Als je problemen ondervinden bij een Origin spel, dien je deze eens proberen te repareren, @MiekeWS84.
Dit doe je door rechts te klikken op de speltegel in je spelbibliotheek en dan "Repareren" kiezen.
Vervolgens wachten tot het reparatieproces klaar is. De duur is afhankelijk van de hoeveelheid, de snelheid van je computer en de snelheid van je internetverbinding.
Bij spellen zoals De Sims 4, dien eerst alle aangepaste inhoud hebben verwijderd. Deze staan bekend om problemen te geven tijdens het gebruik van De Sims 4, nieuwe update of uitbreiding installeren.
Nadat het gelukt is om De Sims 4 schoon te starten en er geen problemen zijn opgedoken, kan je de aangepaste inhoud weer stuk voor stuk terugzetten en bijgewerkt zijn, mocht je die weer willen gebruiken.

Groetjes.
Bericht 9 van 25 (1.961 Weergaven)

Re: Voor iedereen die last heeft van crashes bij PC, MAC of Console

Champion
Graag gedaan, @MiekeWS84!

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 25 (1.922 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help