Re: Startknoppen Sims 4 reageren niet.

door vissermarije
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Startknoppen Sims 4 reageren niet.

★ Novice

Hallo,

 

De start knoppen van mijn sims 4 reageren niet meer, zie afbeelding. Ik kan wel er op klikken maar er gebeurd verder niets. Ik kan dus geen nieuw spel starten of een bestaand spel spelen.  Ik heb de sims al verwijderd en weer opnieuw gedownload en het spel gerepareerd maar dit heeft niets geholpen.  

 

Heeft iemand enig idee wat de oplossing is?

Bericht 1 van 6 (309 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Startknoppen Sims 4 reageren niet.

Champion

@vissermarije Het probleem dat je omschrijft komt wel eens vaker voor bij MacOS systemen. Het is in dit geval wel handig om een aantal zaken te weten. Maak je gebruik van Cloud opslag? Zorg er dan voor dat je dat uitschakelt. Origin en De Sims 4 kunnen alleen de opgeslagen bestanden lezen vanaf een harde schijf. Als dat het is verplaats dan ook de inhoud van de map: >Documents>Electronic Arts>De Sims 4 die in de Cloud staat terug naar de harde schijf. Als je daar hulp bij nodig hebt, laat het dan ook even weten. 

Je zult in ieder geval het optimaliseren van de opslag in je Mac moeten uitschakelen. Je leest er meer over in deze link: https://support.apple.com/nl-nl/HT206996

 

Als dat niet werkt  laat dan even weten welke OS versie je gebruikt, want de oplossingen voor de verschillende versies liggen nog al eens uiteen. Als je gebruik maakt van aangepaste inhoud (custom content of mods) laat het dan ook even weten dan zijn daar ook stappen voor te nemen. 

 

Zoals je het in eerste instantie beschrijft, denk ik dat het ligt aan de cloud opslag dus kijk daar ajb eerst even naar.

 

Veel plezier met spelen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 4 van 6 (292 Weergaven)

Alle reacties

Re: Startknoppen Sims 4 reageren niet.

Community Manager (retired)
@vissermarije Hey!

Kon je voorheen wel prima normaal spelen en heb/had je toevallig wat modificaties aan staan voor de Sims 4 die te maken hebben met de in-game menu's en balken?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 2 van 6 (302 Weergaven)

Re: Startknoppen Sims 4 reageren niet.

★ Novice

Hey,

 

Ik kon voorheen wel zonder problemen spelen. Ik heb de sims alleen een tijd niet meer gespeeld waardoor ik eerst een update heb moeten doen. Daarna kreeg ik dit probleem. Ik speel de Sims trouwens op een MacBook. 

Bericht 3 van 6 (297 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Startknoppen Sims 4 reageren niet.

Champion

@vissermarije Het probleem dat je omschrijft komt wel eens vaker voor bij MacOS systemen. Het is in dit geval wel handig om een aantal zaken te weten. Maak je gebruik van Cloud opslag? Zorg er dan voor dat je dat uitschakelt. Origin en De Sims 4 kunnen alleen de opgeslagen bestanden lezen vanaf een harde schijf. Als dat het is verplaats dan ook de inhoud van de map: >Documents>Electronic Arts>De Sims 4 die in de Cloud staat terug naar de harde schijf. Als je daar hulp bij nodig hebt, laat het dan ook even weten. 

Je zult in ieder geval het optimaliseren van de opslag in je Mac moeten uitschakelen. Je leest er meer over in deze link: https://support.apple.com/nl-nl/HT206996

 

Als dat niet werkt  laat dan even weten welke OS versie je gebruikt, want de oplossingen voor de verschillende versies liggen nog al eens uiteen. Als je gebruik maakt van aangepaste inhoud (custom content of mods) laat het dan ook even weten dan zijn daar ook stappen voor te nemen. 

 

Zoals je het in eerste instantie beschrijft, denk ik dat het ligt aan de cloud opslag dus kijk daar ajb eerst even naar.

 

Veel plezier met spelen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 6 (293 Weergaven)

Re: Startknoppen Sims 4 reageren niet.

★ Novice

Hij doet het weer! Erg bedankt voor jullie hulp 😁

Bericht 5 van 6 (271 Weergaven)

Re: Startknoppen Sims 4 reageren niet.

Community Manager (retired)

Bedankt voor de supersnelle oplossing @Trismagistos !

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 6 van 6 (253 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help