Spel wordt niet naar de cloud geüpload (opgelost)

door Arominon
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Spel wordt niet naar de cloud geüpload (opgelost)

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Hallo,

 

Titel spreekt voor zich, maar de uitgebreidere versie is dat sinds een paar dagen ik elke keer als ik het spel opstart één enkele keer een melding krijg dat de laatste keer dat ik gespeeld heb, nog niet is geüpload naar de cloud. De internetverbinding geeft geen problemen, en ik kan vanaf de galerie gewoon downloaden en ik kan gewoon verder spelen waar ik de vorige keer ben gestopt.

Nu speel ik regelmatig met Steam offline (Origin wél online), zodat mijn vriend op de andere computer kan gamen. Steam geeft doorgaans wel een melding dat je offline speelt, maar dit keer stond zowel Origin als Steam online en dit was een andere melding, een van Origin, en nogmaals: je krijgt de melding maar één keer totdat je de pc opnieuw opstart en dan het spel opnieuw opstart.

 

Verder geen enkel probleem met de game, ik kan gewoon verder spelen waar ik de vorige keer gestopt was. zoals gezegd, geen internet problemen, zonder problemen downloaden vanaf de galerie, alles doet het. Voor het geval het iets uitmaakt: er was één mod geïnstalleerd, maar die is sinds de nieuwe update uitgeschakeld en ik had nog niet de moeite genomen die weer aan te krijgen. 

 

Hoe kan ik Origin "dwingen" om alles gewoon weer naar de cloud te uploaden?

Ik heb Origin en Steam al een keer offline en online gezet, Origin aan- en uitgezet, de pc aan- en uitgezet, meerdere keren opnieuw ingelogd, in de settings de functie voor het opslaan naar de cloud aan- en uitgezet... 

 

Waarom ik erachter ben gekomen dat er een probleem is? Nou, mijn nieuwe PC is binnen... je voelt hem misschien al aankomen.

De opgeslagen spellen zijn allemaal overgezet, spel opnieuw gedownload en geïnstalleerd, geen enkel probleem. De packs die ik heb gekocht via Steam zijn er allemaal, MAAR de packs die ik voor Origin heb gekocht (met zo'n code, je kent het wel) en daarvan blijken inderdaad 4 packs te ontbreken. Het raarste daaraan is dat een van die packs al maanden geleden gekocht is, de ander heb ik eind mei gekocht, beide lang voordat ik deze melding kreeg, dat is pas sinds deze week. (De laatste twee heb ik deze week gekocht, dus dat die problemen geven, vind ik niet zo raar.)

Voor je het vraagt: de activeringscodes opnieuw invoeren op de nieuwe PC kan niet, want "die zijn al eens gebruikt", op mijn oude PC natuurlijk. Ik durf Origin of de Sims op mijn oude pc niet te verwijderen, want dadelijk gaat er geen spel verloren, maar wel een paar packs!

 

Hoe krijg ik het uploaden naar de cloud weer aan de praat?

Bericht 1 van 8 (437 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Spel wordt niet naar de cloud geüpload

★★★ Newbie

Hoi @RealSimmor0 en @Trismagistos,

 

Hartstikke bedankt voor jullie reactie. Ik heb uiteindelijk twee uur in een chatgesprek gezeten met EA voor technische ondersteuning en het is me nog niet precies duidelijk WAT het probleem was, maar het is opgelost! Origin bleef moeilijk doen, weigerde nog te uploaden naar de cloud, te updaten, weet ik wat. Uiteindelijk heb ik de cache moeten wissen om Origin zo weer in actie te krijgen. 

 

Het was nogal ingewikkeld, maar het is gelukt! Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

In thread bekijken

Bericht 5 van 8 (401 Weergaven)

Alle reacties

Re: Spel wordt niet naar de cloud geüpload

★★★★★ Expert
De Sims 4 heeft geen "cloud" opslag, @Arominon, voor als je op een andere PC wilt doorspelen met je spel, dezelfde instellingen media en dergelijke wilt gebruiken. Is het mogelijk dat je dit met Steam en/of toch andere software probeert te doen en waardoor je deze foutmeldingen daarover krijgt?

Productcodes kan je maar 1 keer gebruiken en blijven na hun registratie gekoppeld aan de betreffende Origin / EA account.
Je hebt een productcode alleen nodig bij het eerste gebruik en wanneer het product niet werd gekocht via een digitale winkel. Zoals Origin of Steam bijvoorbeeld.
Elk gebruik daarna zal je de betreffende software gewoon downloaden, installeren en starten, waarbij je met de goede Origin / EA account dient aan te melden.

Samenwerking met Steam en Origin gaat niet altijd juist.

Alleen de aanvullende inhoud gekocht bij Origin kan je gebruiken bij Origin. Als ook omgekeerd.

Je dient jouw Origin / EA account te koppelen met jouw Steam account voor het gebruik van producten en diensten van EA op Steam, indien je dat nog niet hebt gedaan.
Lees dit helpartikel daarvoor: https://help.ea.com/nl/help/pc/link-ea-and-steam/

De producten die je hebt gekocht zijn gekoppeld aan jouw account(s) en dienen lokaal worden geïnstalleerd.

De veel gestelde vragen ("FAQ") betreft EA spellen op Steam: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/FAQ-EA-games-op-Steam/m-p/9246340#M6432

Rekening mee houden dat kinderaccounts geen toegang hebben tot de online functies.

Delen van jouw account(s) met anderen wordt afgeraden, vanwege de minder leuke gevolgen die kunnen verschijnen.


Groetjes.
Bericht 2 van 8 (425 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel wordt niet naar de cloud geüpload

★★★ Newbie
@RealSimmor0 Mijn excuus, ik bedoelde ook dat ik deze melding krijg via Origin!
Via Steam is alles goed gegaan, het is met Origin (en ook alleen Origin) waar dit probleem zich voordoet, Origin wil niet uploaden naar de cloud.

Ik heb in de instellingen dat knopje voor de cloudopslag al meerdere keren uit en aan gezet, maar het lijkt niks uit te halen
Bericht 3 van 8 (423 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel wordt niet naar de cloud geüpload

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @Arominon,

 

Ik denk dat ik jouw verhaal niet helemaal begrijp. Dus wil ik graag aan wat meer informatie hebben en zal ik ook een beetje van mijn kennis met je delen.

 

Om te beginnen met de cloudopslag van Origin.

Hierin kan je alle ooit met je account aangeschafte spellen vinden. Die vind je in de regel in de Game Bibliotheek van Origin. Of je deze nu wel of niet op je computer hebt geïnstalleerd. Vanuit de Game Bibliotheek kan je de spellen downloaden op je computer. Voorwaarde hierbij is wel dat je een code hebt verzilverd of dat je de spellen via de Origin store of de EA App (store) hebt aangeschaft.

 

Als je die spellen eenmaal hebt gedownload via Origin dan kan je gewoon in de spelbibliotheek van Origin vinden en de locatie waar deze spellen worden opgeslagen is standaard meestal : \Program Files (x86)\Origin Games. Een aantal nieuwere spellen worden opgeslagen op een ander adres, namelijk: \Program Files\EA Games. Maar als je zelf een ander adres hebt opgegeven bij het installeren dan zal je daar moeten zoeken.  

 

De voortgang van je spellen wordt altijd lokaal opgeslagen in de map:  \Documents\Electronic Arts. Voor de Sims 4 wordt dat dus: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4.

Zorg ervoor dat je de OneDrive uitschakelt omdat Origin via het systeem in de regel geen toegang krijgt tot de OneDrive. Hier lees je hoe je jouw pc kunt ontkoppelen of de OneDrive kunt uitschakelen/verwijderen: OneDrive uitschakelen of verwijderen (microsoft.com)

 

De Sims 4 spellen die je via Steam hebt aangeschaft kan je alleen spelen als je die via dat platform start. Eventuele spel uitbreidingen van De Sims 4 die je via Origin hebt aangeschaft kan je niet via Steam spelen en omgekeerd. Als je De Sims 4 wilt spelen via Origin en via Steam zal je voor beide platforms het basisspel moeten aanschaffen en mogelijk ook op beide platforms alle uitbreidingspakketten. 

Hier lees je er meer over: Je EA-account koppelen aan Steam. Al je meer hulp nodig hebt bij je Steam account kan je hier terecht: Steam Support (steampowered.com)

 

Dan even een paar vragen:

Heb je de Origin app wel op je nieuwe pc geïnstalleerd en via die weg de spellen uit jouw Game Bibliotheek gedownload? 

Heb je het misschien via de EA (desktop) App geprobeerd? 

Als je jouw spellen via een ander manier hebt geïnstalleerd, laat dat dan even weten, want van de éne pc naar de andere overzetten geeft meestal niet de gewenste resultaten omdat de noodzakelijke registersleutels en paden (routing) dan ontbreken.

 

Hopelijk heb je iets aan deze informatie.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 8 (415 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel wordt niet naar de cloud geüpload

★★★ Newbie

Hoi @RealSimmor0 en @Trismagistos,

 

Hartstikke bedankt voor jullie reactie. Ik heb uiteindelijk twee uur in een chatgesprek gezeten met EA voor technische ondersteuning en het is me nog niet precies duidelijk WAT het probleem was, maar het is opgelost! Origin bleef moeilijk doen, weigerde nog te uploaden naar de cloud, te updaten, weet ik wat. Uiteindelijk heb ik de cache moeten wissen om Origin zo weer in actie te krijgen. 

 

Het was nogal ingewikkeld, maar het is gelukt! Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Bericht 5 van 8 (402 Weergaven)

Re: Spel wordt niet naar de cloud geüpload

★★★★★ Expert
Waarschijnlijk bedoelde je toch iets anders, @Arominon.

Alsnog fijn dat je hebt kunnen oplossen, vreemd genoeg dan contact opnemen met de helpdesk daarvoor.

Groetjes.
Bericht 6 van 8 (393 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel wordt niet naar de cloud geüpload

[ Bewerkt ]
Champion

Hartstikke goed dat het voor jou is opgelost @Arominon!

 

Veel plezier met spelen! Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 8 (387 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel wordt niet naar de cloud geüpload

Community Manager
Hey @Arominon,

Goed om te lezen dat het is opgelost!

Leuk hè, moderne technologie en software... ;P

Veel speel plezier!
EA_LeeuwAHQ
Bericht 8 van 8 (365 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help