Sims vanaf externe harde schijf

door KimScholten10
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims vanaf externe harde schijf

★ Novice

Goedenavond, 

 

ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik speel nu Sims 4 op mijn macbook met een aantal uitbreidingspakketten. Nu begint mijn macbook redelijk vol te raken dus zit ik erover na te denken om een externe harde schijf aan te schaffen. Nu zijn hier al wel een paar forums over maar ik snap het nog niet helemaal hoe dit werkt. Ik hoop dat iemand mij (stap voor stap?) uit zou kunnen leggen hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ik Sims 4 vanaf de harde schijf kan spelen zodat mijn macbook niet meer zo vol staat. Moet ik hiervoor ook origin aanpassen/verplaatsen naar de harde schijf? Zo ja, hoe doe ik dat dan? En dan zonder mijn huidige spelvoortgang te verliezen als dat mogelijk is. 

 

Alvast bedankt!

Bericht 1 van 11 (1.622 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims vanaf externe harde schijf

Champion

Hey @KimScholten10 

Sorry dat ik niet even eerder kon reageren maar ik denk dat je misschien eens een kijkje kunt nemen op de site van BluebellFlora. The Sims 4 Mac Help – BluebellFlora Zij is een van de Hero's op het forum en heeft veel kennis op het gebied van De Sims en Mac. Ik maak voor de wat eenvoudigere zaken hier altijd gebruik van haar kennis en ik denk dat je op haar site waarschijnlijk wel een stap voor stap instructie zult kunnen vinden hoe te handelen bij het installeren van De Sims 4 op een externe harde schijf. Het is wel verstandig dat je alle onderdelen van Origin en De Sims daar opzet. Ik denk dat het één op éen volledig overzetten van Origin en alle pakketten wel de beste methode zal zijn. Maar lees vooral de instructies van BluebellFlora er nog eens op na.

 

De site van haar is wel in het Engels maar aan de rechterkant is een Google vertaler ingebouwd waar je hopelijk wel wat aan zult hebben. Als je daarna nog (redelijk eenvoudige) vragen hebt dan hoop ik dat ik die voor je kan beantwoorden.

 

Veel succes met de aanschaf van je externe harde schijf en veel plezier met spelen. 😉

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 5 van 11 (1.600 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims vanaf externe harde schijf

★★★★★ Expert
Als je het mogelijk is, een extra harde schijf kopen en die (laten) inbouwen in je platform, is handiger, als je mobiel platform makkelijker wilt meenemen, @KimScholten10.

Want een externe harde schijf dien je weer mee te nemen, is langzamer en zal altijd aangesloten moeten zijn toegang hebben tot diens inhoud.
Als deze geen eigen voedingsbron heeft, dan zal de accu van je mobiel platform sneller leegraken.

Je zou je platform een kunnen opruimen of opschonen. Locaties waar de tijdelijke mappen en bestanden bewaard worden, eens leegmaken.
Locaties voor cache wissen. Software die je nauwelijks meer gebruikt verwijderen. Prullenbak leegmaken.
Deze gegevens en andere belangrijke naar de externe harde schijf verplaatsen, zodat je die niet steeds hoef meenemen.
Locaties waar grotere hoeveelheden bestanden, zoals media en downloaden verwijderen of ook naar de externe harde schijf verplaatsen.

Wordt de harde schijf ook herkend door je platform?
De beveiligingsinstellingen wijzigen om de nieuwe hardware laten toestaan op je platform. Zo nodig dan ook de rechten en toestemmingen handmatig toevoegen voor de Origin cliënt.
Mogelijk dien je de harde schijf nog in de juiste formaat laten indelen. Dat kan bijvoorbeeld "FAT32" of "MS-DOS (FAT)" zijn. Rekening houden dat met het formatteren alle gegevens die hierop staan blijvend verloren gaan!

Het makkelijkste gaat om de standaardlocaties waar de Origin spellen worden geïnstalleerd eerst te wijzigen. Dan pas deze te downloaden en installeren.
Lees dit helpartikel eens, vanaf het kopje "Games verplaatsen naar een nieuwe locatie" genaamd: https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/backing-up-and-restoring-your-origin-games/
Cache van de Origin cliënt leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Repareer daarna (nogmaals) Origin spellen.
Menu "Origin", "Applicatieinstellingen", tabblad "Installaties en Opgeslagen spellen", bij "Op je computer", onder het tekstvak "Locatie gamebibliotheek", kan je de standaardlocatie wijzigen.
Daaronder kan je nog "Oude installatieprogramma's" opgeven.

Tijdens het downloaden en installeren heb je snel de dubbele hoeveelheid nodig. Voor alleen het basspel zal dit rond de 50 GB zijn.

Groetjes.
Bericht 2 van 11 (1.624 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims vanaf externe harde schijf

★ Novice

Ik snap nu nog niet helemaal wat ik moet doen. Ik heb de harde schijf, hoe zet ik dan sims en origin daar goed op zodat ik het kan spelen als het aangesloten is en zonder dat mijn voortgang verloren gaat?

Bericht 3 van 11 (1.618 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims vanaf externe harde schijf

★★★★★ Expert
Je opgeslagen spelvoortgang en instellingen worden apart bewaard, dan de spelgegevens, @KimScholten10.
Zorg dat je platform de nieuwe harde schijf wel herkent en probeer deze gegevens te verplaatsen zoals je dat gebruikelijk doet.

Groetjes.
Bericht 4 van 11 (1.607 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims vanaf externe harde schijf

Champion

Hey @KimScholten10 

Sorry dat ik niet even eerder kon reageren maar ik denk dat je misschien eens een kijkje kunt nemen op de site van BluebellFlora. The Sims 4 Mac Help – BluebellFlora Zij is een van de Hero's op het forum en heeft veel kennis op het gebied van De Sims en Mac. Ik maak voor de wat eenvoudigere zaken hier altijd gebruik van haar kennis en ik denk dat je op haar site waarschijnlijk wel een stap voor stap instructie zult kunnen vinden hoe te handelen bij het installeren van De Sims 4 op een externe harde schijf. Het is wel verstandig dat je alle onderdelen van Origin en De Sims daar opzet. Ik denk dat het één op éen volledig overzetten van Origin en alle pakketten wel de beste methode zal zijn. Maar lees vooral de instructies van BluebellFlora er nog eens op na.

 

De site van haar is wel in het Engels maar aan de rechterkant is een Google vertaler ingebouwd waar je hopelijk wel wat aan zult hebben. Als je daarna nog (redelijk eenvoudige) vragen hebt dan hoop ik dat ik die voor je kan beantwoorden.

 

Veel succes met de aanschaf van je externe harde schijf en veel plezier met spelen. 😉

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 11 (1.601 Weergaven)

Re: Sims vanaf externe harde schijf

★ Novice

Bedankt! Ik ga even een kijkje nemen daar Standard smile

Bericht 6 van 11 (1.587 Weergaven)

Re: Sims vanaf externe harde schijf

Champion

@KimScholten10 Zou je ook willen laten weten of je er iets aan hebt (gehad) Dat is altijd handig voor andere spelers. 🤞

 

Alvast bedankt. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 11 (1.571 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims vanaf externe harde schijf

★ Novice

Eigenlijk kwam ik er nog niet verder mee... Ik kon een soort stap-voor-stap vinden om de Sims 4 map die nu in 'documenten' staat te verplaatsen via een omweg naar de harde schijf, maar mijn vraag is meer hoe ik mijn spel nu in totaal (dus wellicht ook origin, Sims 4 en de uitbreidingen zelf en de map met de opgeslagen spellen en mods etc) kan verplaatsen naar de externe harde schijf zodat mijn macbook wat leger raakt. 

 

Als iemand weet of ik dit gewoon zou kunnen deinstalleren en opnieuw installeren op de harde schijf zonder mijn voortgang etc. kwijt te raken dan zou ik dit wel kunnen doen maar verder kon ik geen manier achterhalen hoe ik mijn macbook leger kan maken want hij zit nu echt helemaal vol door Sims...

Bericht 8 van 11 (1.550 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims vanaf externe harde schijf

★★★★★ Expert
De opgeslagen spelvoortgang en instellingen worden apart bewaard van de spelgegevens, @KimScholten10.

Je zal deze gegevens moet gaan verplaatsen zoals je dat gebruikelijk doet.
Zie de reacties op het Engelstalige forumgedeelte.
Heb je ook de standaardlocatie gewijzigd bij de instellingen van de Origin cliënt?
Wanneer dat niet lukt, zal je De Sims 4 helemaal verwijderen, daarna opnieuw downloaden en installeren op deze harde schijf.
Maak zo nodig van te voren een reservekopie van de opgeslagen spelvoortgang en instellingen, dat makkelijk kan met een USB opslagmedium. Deze zullen in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" staan

Je zou ook je harde schijf eens kunnen opruimen.

Wellicht voldoet jouw gebruikte platform dan niet meer aan de gestelde systeemeisen van De Sims 4.

Groetjes.
Bericht 9 van 11 (1.543 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims vanaf externe harde schijf

[ Bewerkt ]
Champion

Ik denk dat je indirect zelf al een antwoord hebt gegeven op jouw vraag, @KimScholten10!

De Sims 4 die nu in de map documenten staat kan je op dezelfde manier verplaatsen naar die externe harde schijf. Zorg er dan wel voor dat je die schijf niet meer ontkoppeld. In de map De Sims 4 die in Documenten zit, staat namelijk al jouw spel voortgang, de mods etc. Voor alle computers dus ook voor MacOS geldt dat de inhoud van die map alle geschiedenis van de Sims 4 in zich bergt.

Voor alle computers is dat dus \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. Als je die map ergens anders weet op te slaan dan kun je hem na het de-installeren en opnieuw op de externe schijf zetten van Origin en alle Sims 4 DLC etc.  Weer terugplaatsen op de plek waar je jouw Mac de map Electronic Arts heeft neer gezet. Ik weet dat dit voor een Mac anders werkt dan voor een Windows PC dus controleer deze informatie ook nog even bij BluebellFlora. 

 

Hopelijk lukt het met die informatie wel. Laat ajb even weten als je meer hulp nodig hebt.

 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 11 (1.526 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help